Pagina's

vrijdag 28 juni 2013

Essence Ticket To Paradise Shimmer Powder

Het is weer een flinke tijd geleden dat ik een artikel plaatste, maar waarschijnlijk zijn jullie inmiddels wel gewend aan mijn extreem slechte blogritme. 

Een tijdje geleden liep ik het Kruidvat in om de Waterproof mascara topcoat van Catrice te kopen (review volgt, ik wacht nog op een zonnige dag om ermee in het zwembad te springen) en kwam ik de Ticket To Paradise collectie van Essence tegen. Deze limited edition bevatte verschillende mooie producten (de creamy oogschaduws bijvoorbeeld) maar deze highlighter trok meteen mijn aandacht en viel dus snel in mijn mandje. Ik heb de Shimmer Powder voor jullie getest, dus lees snel verder.


De meeste highlighters die ik tegenkom zijn vrij licht met een koele of warme glans. De Ticket To Paradise Shimmer Powder is dit niet, de poeder heeft niet alleen een gouden glansje maar is ook echt goud van kleur. Sowieso mooi voor in de zomer, maar al helemaal als je lekker bruin bent geworden. Maar deze highlighter had me een stuk minder aangetrokken zonder dat prachtige patroontje. De 3D bloemen zien er heel mooi en zomers uit, waardoor ik het bijna zonde vond om de poeder te gebruiken. (gelukkig blijft het patroontje in het begin nog intact zolang je een zachte kwast gebruikt, het is dus niet na 1x gebruiken verdwenen!)



Ik heb de Shimmer Powder eerst geswatcht op mijn arm, zowel een veeg als in de huid geblend. Zo kun je goed de gouden shimmers (en zie ik nou ook zilver?) zien, want deze zijn op mijn gezicht enorm moeilijk op camera vast te leggen. De Shimmer Powder is niet extreem gepigmenteerd, je kunt hem gewoon aanbrengen zonder je zorgen te maken dat je een gouden discobol wordt. Dat vind ik prettig, want de gouden shimmer in mijn Sleek Rose Gold blush vind ik soms iets te heftig en dan is dit een fijn alternatief.



Ik heb de Shimmer Powder natuurlijk ook een aantal keer gedragen en geprobeerd te fotograferen. Dat ging niet zo makkelijk als gepland, meer dan een subtiele glans is er op de foto's niet te vinden. Toch hoop ik dat jullie het effect een beetje kunnen zien! Dit is mijn wang zonder highlighter, ik draag hier alleen foundation en een heel klein beetje matte blush.


Ik heb de Shimmer Powder hier aangebracht met mijn Essence blush brush, maar ben er achter dat hij fijner werkt met een wat stevigere kwast zoals mijn Real Techniques Stippling brush. Hiermee werk je het toch beter in de huid, wat een minder poederig en daardoor natuurlijker effect geeft. In elk geval zie je hier de Shimmer Powder op mijn gezicht (helaas met ander licht, de wolk van de vorige foto dreef net weg), het effect is subtiel aanwezig op de foto's, in het echt ook maar dan is het toch wel een stuk opvallender en glanzender. In fel licht of zonlicht komen de gouden shimmers prachtig naar voren, maar helaas is dit Nederland.



De Essence Ticket To Paradise Shimmer Powder geeft een mooie, subtiele gouden glans aan mijn gezicht. Het patroontje is prachtig, het effect is mooi en de Shimmer Powder kost maar €2,99. Ik ben erg te spreken over deze mooie gouden poeder, maar het is geen must-have. Uiteindelijk zijn er genoeg blushes of highlighters met een gouden glans en zul je deze dus niet extreem gaan missen als je 'm niet hebt. Toch vind ik het wel een erg mooi product voor de zomer en ben ik blij met mijn aankoop. Ben je op zoek naar een mooie gouden highlighter, neem dan zeker deze Shimmer Powder mee uit de Ticket To Paradise LE. Heb je al genoeg gouden glansjes in je collectie, (dan zou ik hem trouwens nog steeds kopen voor het mooie patroontje) dan is dit misschien niet echt een toevoeging aan je stash.

Wat vind jij van de Ticket To Paradise Shimmer Powder?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...