Pagina's

vrijdag 24 mei 2013

Personal update

Het is alweer een maand geleden dat ik echt actief blogde, maar ik ben ongeveer terug! Zoals jullie weten zit ik in mijn examentijd, en ik heb het de afgelopen weken erg druk gehad met leren. Nu is de stress weer wat afgenomen, dus zal ik even een persoonlijke update plaatsen over hoe het met mij gaat!
Het is dus examentijd, iets waar ik al 6 jaar tegenop zie. Al die jaren hard werken komen nu neer op deze drie weken, het is erop of eronder. Mijn SE-cijfers zijn ontzettend goed, en ik heb in mijn hele schooltijd maar 2 onvoldoendes gehaald die ik niet heb kunnen herkansen (allebei voor Frans) dus de meeste mensen denken dat het allemaal wel goed zit...



Nou nee. Ik weet dat ik slim genoeg ben voor VWO, maar of dat ook blijkt uit mijn examens is nog maar de vraag. De 5,5 norm maakt mijn CE-cijfers ontzettend belangrijk, en ik ben in een aantal vakken gewoon niet goed op CE-niveau. Neem bijvoorbeeld Nederlands, ik haal bijna altijd achten voor schrijfopdrachten of toetsen en ik sta dan ook een 7,4. Maar zo'n examen, dat ligt mij niet. Tekstbegrip lukt meestal wel, maar in samenvatten ben ik een complete ramp. En als het examen ook nog eens extreem moeilijk blijkt, dan heb je die onvoldoende in the pocket. Ook Frans is niet mijn beste vak, ik heb ongeveer het niveau van een brugklasser maar sta nu wel een 6. Helaas zijn mijn leraren bij het eindexamen niet zo corrupt als bij het schoolexamen, dus heb ik grote kans op een cijfer rond de 3. En wat dacht je van Kunst Algemeen, dat op SE-niveau het maken van schilderijen en beeldjes is, maar waarbij je op het centraal examen opeens moet weten waarom de Bellagio fontein geen kitsch is?

Genoeg onvoldoendes dus, maar omdat een paar vakken mij wel goed afgaan hoop ik het hiermee te kunnen compenseren. Er is dus zeker een kans dat ik slaag, maar ook een flinke kans dat ik een her heb. Ik heb besloten niet meer na te kijken en gewoon af te wachten, maar ik ben er dus niet helemaal gerust op.


Dat was het negatieve deel, nu het positieve! Want hoe vervelend de examens ook zijn, ik heb er wel al 7 van de 8 gehad! Woensdag heb ik mijn laatste examen (Frans.. de examenmakers hebben nog nooit gehoord van save the best for last?)
Dat betekent dus dat ik weer iets meer tijd heb dan de afgelopen weken en ik het bloggen dus weer op kan pakken! Het is echter wel zo dat ik op 1 juni een weekje op examenreis naar Lloret de Mar ga en ik door mijn laatste examen niet genoeg tijd heb om artikelen vooruit te schrijven. Tot 8 juni zal mijn blogritme dan ook vrij onregelmatig blijven en zullen er nog lange stiltes vallen, maar daarna ben ik back!

Ik heb een hele hoop nieuwe ideeën, niet alleen voor artikelen maar ook voor veranderingen op Pretty Up. Hier horen jullie later over, ik moet eerst nog even goed nadenken over wat ik wil, en dat ook zien te regelen! In elk geval hoop ik ervoor te zorgen dat jullie niet meer alleen mijn gezicht zien op deze blog en er meer afwisseling komt in de artikelen. I'll keep you posted!

 Een kleine samenvatting, voor de mensen die dit wel erg veel tekst vonden: Ik weet nog niet of ik ga slagen, maar heb nu wel bijna alle examens achter de rug. Dat betekent meer tijd om het bloggen weer op te pakken, maar omdat ik begin juni op examenreis ga zal ik pas daarna weer echt actief kunnen bloggen. In elk geval heb ik genoeg ideeën, dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik hoop dat jullie je door dit lange artikel heen hebben kunnen worstelen, en sowieso ben ik al ontzettend blij dat jullie mij na zo'n lange tijd van stilte nog steeds volgen! Ik zou het erg leuk vinden als jullie een reactie achterlaten!

Als je in de examentijd zit, hoe gaan jouw examens dan? En wat zouden jullie leuk vinden om meer (of juist minder) te zien op Pretty Up?

Liefs, Nina Hosseini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...