Pagina's

dinsdag 16 april 2013

Essence Stays No Matter What waterproof eyepencil

Laatst liet ik jullie al de Essence Stays No Matter What eyeliner pen zien, dit keer is het tijd voor het oogpotlood. Een vriendin vroeg voor haar verjaardag een fijn bruin oogpotlood (ik geef haar nog wel wat meer dan een potloodje van nog geen 2 euro hoor!) dus ging ik op zoek naar een potlood wat mij beviel. En die heb ik gevonden! Het Essence Stays No Matter What waterproof eyepencil belooft extreem lang te blijven zitten en waterproof te zijn. Benieuwd of ik het daarmee eens ben? Lees dan verder!




Het oogpotlood is te koop bij Kruidvat en Trekpleister voor slechts €1,59. Super budget dus! Ik heb de kleur Stunning Brown, een simpele bruine kleur zonder glitters. De verpakking ziet er mooi uit, maar heeft wel één groot nadeel: je moet de potloodjes slijpen. Nou vind ik slijpen niet zo heel erg bij een gewoon potlood, maar de buitenkant is van deze is gemaakt van plastic waardoor het een stuk lastiger gaat. Zonde, een draaisysteem was beter geweest.



Gelukkig wordt de vervelende verpakking goedgemaakt door de pigmentatie. Er komt veel kleur vanaf en met één streepje heb je al een goed dekkende bruine lijn. Het potlood is stevig, maar wel creamy. Dat scheelt, want veel oogpotloden (bijvoorbeeld die van de Action) vind ik veel te hard. Met het Essence Stays No Matter What eyepencil heb je makkelijk een dekkend lijntje, hoewel er op mijn waterlijn wel iets minder kleur vanaf komt dan op mijn hand of ooglid.



Op de volgende foto heb ik het oogpotlood op 3 verschillende manieren aangebracht: boven mijn oog als eyeliner, op mijn waterlijn en gesmudged onder mijn oog. Dit ging allemaal erg soepel, hoewel een strakke wing maken met een oogpotlood niet zo heel makkelijk is. Ondanks de goede houdbaarheid is het potlood redelijk goed te smudgen, de kleur blijft wel zitten maar de randen worden zachter. Ik vind het potloodje erg fijn in gebruik, op elke manier!



Natuurlijk heb ik ook even getest hoe de houdbaarheid is. Essence belooft dat het een 'Stays No Matter What waterproof eyepencil' is, dus daar verwacht ik wel wat van. Ik maakte mijn hand nat en probeerde de swatch uit te vegen, dit ging echter niet zo goed. Waterproof is het potlood dus zeker!



Ook ben ik met mijn make-up gaan douchen. Na de douche zat er nog een deel op, de kleur was niet meer zo intens maar was ook niet uitgelopen of helemaal verdwenen. Impressive, want ik heb niet alleen gedoucht maar ook lekker hard in mijn ogen gewreven.



De Essence Stays No Matter What waterproof eyepencils zijn dus zeker waterproof en blijven ook goed zitten. Bovendien brengen ze erg makkelijk aan en zijn ze prima te verwijderen met make-upremover (ook zonder olie!). Het enige nadeel is de verpakking, die je dus moet slijpen. Gelukkig maakt de prijs van €1,59 een hoop goed. Ik moet zeggen dat dit het fijnste oogpotlood is wat ik heb, Urban Decay heb ik nooit geprobeerd maar dit potloodje van Essence bevalt mij beter dan duurdere drogisterijmerken. Een budget aanrader dus!

Wat is jouw favoriete oogpotlood, en heb je nog een goede tip om deze handig te kunnen slijpen?

Liefs, Nina


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...