Pagina's

donderdag 11 april 2013

Essence Stays No Matter What waterproof eyeliner pen

Eyeliner, ik vind het prachtig maar ook ontzettend onhandig. Je kent het vast wel: met één subtiele beweging zit er een mooie wing op je linkeroog, maar vervolgens ben je een half uur bezig met de rechter. Of je knippert met je ogen en vervolgens zit er een zwarte afdruk boven je ooglid. Nee, eyeliner is zeker niet het makkelijkste beautyproduct wat er bestaat. Toch draag ik het regelmatig omdat ik een zwart lijntje boven mijn ogen erg mooi vind staan. Hier gebruik ik het liefste een stifteyeliner voor, dit werkt snel en makkelijk. Toen ik zag dat Essence met een waterproof eyelinerstift kwam kon ik het dan ook niet laten om mijn laatste euro's hier aan uit te geven. Benieuwd wat ik er van vind? Lees dan snel verder!


De Stays No Matter What eyeliner pen van Essence is te koop voor slechts €2,89 en is onderdeel van het vernieuwde assortiment. Ik heb wel vaker budgetproof stifteyeliners gehad, maar vaak merkte ik dat deze niet zo diep zwart waren en na een paar keer gebruiken al uitdroogden. Een voorbeeld hiervan is de Waterproof Eyeliner Pen van ELF, deze werkte de eerste paar keer prima maar na een paar weken was het puntje slap en uitgedroogd en kwam er geen kleur meer vanaf. Met mijn Maybelline stifteyeliner heb ik dit niet, deze gebruik ik al meer dan een half jaar en hoewel het puntje niet meer zo stevig is komt er nog steeds een diepzwarte kleur vanaf. Ik hoopte dat de stift van Essence vergelijkbaar zou zijn met Maybelline, maar hij is toch anders. Allereerst de vorm van de stift, deze is erg prettig omdat de punt stevig en precies is. Eerlijk gezegd vind ik deze vorm nog net iets fijner dan die van Maybelline, je kunt er erg precies mee werken en het puntje wordt niet snel slap.


Ter vergelijking: links zie je de stift van Essence, in het midden die van Maybelline en rechts die van ELF. De stift van Maybelline heb ik wel al maanden gebruikt dus deze is minder stevig dan toen ik hem net kocht, maar de vorm is toch wel erg anders. Essence is iets dikker, maar ook steviger.


Ik dacht al dat je met het stiftje erg precieze lijnen kon zetten, en dat klopt! Zowel rechte lijnen als hoekjes gaan erg makkelijk. De stift is redelijk zwart, maar niet overal. Vaak zie je in het midden nog je huidskleur er doorheen komen of wordt het een beetje donkergrijs. Echt diepzwart is de stift zeker niet, maar je kunt er wel een normale wing mee zetten.


Even ter vergelijking: onder de streepjes van Essence heb ik lijntjes gezet met de stift van Maybelline. Zoals je ziet bij de rechte lijn (Essence is dus boven, Maybelline onder) is deze stift wel zwarter en dekkender. Essence is dan weer fijner bij het maken van vormpjes, deze stift is steviger en daarom makkelijker om een gekrulde wing mee te zetten. De eyeliner van Essence is dus minder zwart, maar wel makkelijker in gebruik.


Bovendien belooft Essence ook een hele hoop. De eyeliner zou 24 uur moeten blijven zitten en is waterproof. Tenminste, dat beweert Essence. Ik heb de eyeliner een hele dag gedragen en daarna zat hij er nog prima op. Of hij het ook 24 uur volhoudt weet ik niet, ik slaap niet met eyeliner, maar voor een lange dag zit het wel snor. Waterproof is de eyeliner niet helemaal. Een beetje water overleeft hij wel, maar je kunt er niet mee douchen of na het zwemmen mee in je ogen wrijven. Bovendien merkte ik dat de eyeliner af ging geven boven mijn oog nadat mijn gezicht een beetje nat was geworden. Op de volgende foto heb ik een water over mijn hand gegooid en daarna een beetje geveegd. In tegenstelling tot de eyeliner van Maybelline is die van Essence niet helemaal verdwenen, maar erg mooi zit het niet meer. Als ik een eyeliner wil die echt waterproof is ga ik liever voor gel eyeliner, maar met een klein regenbuitje denk ik dat dit geen probleem is.


En, niet te vergeten, hoe ziet het er dan uit op mijn ogen? Ik heb hier een standaard dun lijntje met wing aangebracht, dit is wat ik meestal draag op een gewone dag (niet dat ik elke dag make-up op doe, de meeste schooldagen kom ik fresh uit mijn bed in de klas aan). Zoals je ziet is het makkelijk om een recht lijntje te trekken en een precieze wing te trekken. Wel merkte ik dat het snel bobbelig wordt als je niet zo'n vaste hand hebt, bij gel of liquid eyeliner valt dit mee maar omdat het stiftje zo precies werkt zie je echt alles wat je doet. Gelukkig heb ik inmiddels vaak genoeg eyeliner aangebracht om het redelijk netjes te krijgen.




Ik ben in elk geval redelijk tevreden over de Essence Stays No Matter What eyeliner pen. Dat hij niet zo intens zwart en waterproof is als ik had gehoopt vind ik jammer, maar het is nog steeds een prima eyeliner die makkelijk werkt en lang blijft zitten. Wat ik wel merk is dat de kleur een stuk beter pakt over een oogschaduwbasis of matte oogschaduw, omdat je oog dan niet meer zo vettig is. Dat is dus wel iets om op te letten! Verder ben ik dus niet razend enthousiast, maar voor €2,89 vind ik het een goede koop. Voortaan zal ik afwisselen tussen deze stift en de Master Precise van Maybelline, ik vind ze allebei fijn. Ik hoop dat de stift niet snel uit zal drogen, zodra dit gebeurt zal ik jullie op de hoogte houden (misschien op mijn blog, maar misschien alleen via Twitter of Instagram dus als je benieuwd bent: volg me!). In elk geval vind ik de Essence Stays No Matter What eyeliner pen wel een aanrader als je op zoekt bent naar een goedkope stifteyeliner die prima werkt, maar niet als je erg kritisch bent en best meer geld over hebt voor betere kwaliteit.

Wat vinden jullie van deze eyeliner, en wat is jouw favoriet?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...