Pagina's

zondag 14 april 2013

10 Things That Make Me Happy

Hoewel ik me de afgelopen maanden niet altijd heel goed heb gevoeld (mijn opa is overleden, mijn relatie is na een jaar op een hele rottige manier uitgegaan en als ik mezelf niet in bedwang houd ga ik dood van stress over school) ontdek ik de laatste tijd steeds meer dingen waar ik gelukkig van word. Het zijn maar kleine dingetjes, maar ze maken mijn dag meteen weer leuk. Ik wilde dit graag met jullie delen, dus lees snel verder!


Hier komen ze dan, 10 dingen die mij blij maken!

1. Dat ik nooit meer verplicht naar school hoef (behalve mijn examens dan)
Zoals ik al zei in dit artikel zit ik nu in mijn eindexamenjaar VWO en heb ik sinds afgelopen maandag facultatief les. Dat betekent dat ik niet meer naar school hoef (alleen als ik dat zelf wil). Ik heb nu nog ongeveer 4 weken om te leren, dan maak ik mijn examens en als ik deze haal zit mijn middelbare schooltijd er helemaal op! Natuurlijk ga ik hierna nog wel studeren en is dat ook school, maar ik mag dan zelf bepalen of ik naar de colleges ga dus hoef ik in principe niet meer verplicht naar school. Yay!

2. Dat Justin Timberlake weer zingt
Justin, ik vond je ontzettend schattig in Friends With Benefits, maar toch ben ik heel blij dat je weer liedjes uitbrengt :) Ik heb het album The 20/20 Experience meteen gedownload (ik weet dat het slecht is, maar ik ben nu eenmaal een arme scholier) en luister het regelmatig.

3. Dat ik eindelijk weet wat ik wil studeren
Ik schreef al eerder een artikel over mijn studiekeuze, ik twijfelde toen erg tussen de studies Algemene Sociale Wetenschappen en Onderwijskunde, beide aan de UvA. Inmiddels heb ik, denk ik, mijn keuze gemaakt: het wordt Algemene Sociale Wetenschappen! Na een gesprekje met mijn decaan heb ik uitgezocht hoe het domein Jeugd precies in elkaar zit en ik ontdekte dat ik hierbij heel veel onderwijskundige vakken kan kiezen en zo dus alsnog de richting van Onderwijskunde op kan. Ook lijkt de sfeer bij ASW mij een stuk leuker. Ik heb me nog niet ingeschreven en sluit Onderwijskunde nog niet helemaal uit, maar ik denk wel dat het ook echt ASW gaat worden. Daar hoef ik me dus geen zorgen meer om te maken! :)

4. Mijn favoriete UK Youtubers
Ook ik heb de Engelse Youtubers ontdekt en ik ben er helemaal weg van. Ik ben dol op Engeland (vooral op Londen) en het Britse accent, maar ook de persoonlijkheden van de Youtubers en de inhoud van hun filmpjes vind ik erg leuk. Nu ik de hele dag leer is het kijken van een leuk filmpje een fijn tussendoortje. Bovendien heb ik een kleine crush op Alfie, Caspar en Finn ontwikkeld... ze zijn echt heel leuk. Binnenkort zal ik eens een artikel schrijven over mijn favoriete Youtubers!


5. Mijn SE-cijfers
Ik noemde mijn cijfers al in dit artikel, maar ik zal het even samenvatten. Ik ga met een gemiddeld SE-cijfer van een 7,3 mijn eindexamens in, en daar ben ik heel blij mee! Voor de meeste vakken sta ik ongeveer een 7.5, met als enige echte uitschieter Frans (6.0, maar daar ben ik ook heel gelukkig mee omdat ik geen woord Frans spreek). Zolang ik de komende 4 weken nog heel hard ga leren en ik mijn examens goed genoeg maak (5,5 norm, ik haat je!) komt het dus allemaal wel goed. Ik hoop wel op een 8 voor Engels en wiskunde op mijn eindlijst, maar zolang ik slaag heb ik niks te klagen.

6. De sterren op mijn plafond
Ze zitten er al een jaar of 8 en hoewel een deel inmiddels naar beneden is gevallen of niet meer werkt heb ik nog steeds goedkope glow in the dark sterren op mijn plafond zitten. Het is een beetje kinderachtig, maar als ik 's avonds het licht uit doe vind ik het toch wel leuk om even naar mijn sterrenplafond te kijken. 

7. Pizza
Als dit punt zou ontbreken zou ik mezelf niet zijn. Ik kan serieus gelukkig worden van het kijken naar foto's van pizza en natuurlijk van het eten van pizza. Ik probeer dit minder vaak te doen omdat ik liever niet heel dik wil worden, maar toch kan ik af en toe de verleiding niet weerstaan. Pizza is mijn verslaving, mijn guilty pleasure en vooral mijn favoriete eten. Het is dus zeker iets wat in dit rijtje thuishoort, met foto uiteraard!


8. Mijn Macbook
Sinds kort heb ik een Macbook Pro (13 inch) en ik ben er ontzettend gelukkig mee! Geen gedoe meer met losse toetsenborden, virussen en delen met mijn moeder. Mijn Macbookje werkt perfect en maakt me elke dag weer gelukkig :) Leren en bloggen is een stuk leuker als je dat doet op een mooie computer, toch?

9. Leuke series! The Carrie Diaries & Awkward
Zoals jullie misschien weten kijk ik graag series, ik vind het heel fijn om na een drukke dag met mijn Macbook in mijn bed te liggen en een nieuwe aflevering aan te zetten. Momenteel is mijn favoriete serie The Carrie Diaries, deze serie gaat over Carrie van Sex and the City toen ze 16 was. Ik heb Sex and the City nooit echt leuk gevonden, maar deze serie bevalt me wel heel goed! Helaas heb ik het hele eerste seizoen nu gekeken en weet ik niet of er ook een tweede seizoen komt. Gelukkig begint woensdag het derde seizoen van Awkward, een goede vervanging. Ik vind Awkward ook een hele leuke serie, ik hoop dat het derde seizoen net zo leuk is als de vorige twee!

10. Lente
Als het goed is wordt het vandaag 20 graden, en daar ben ik heel blij mee! Na die belachelijk lange koude winter begint Nederland eindelijk een beetje op te warmen, het werd tijd. De lente maakt mij altijd gelukkig: de bloemetjes die uitkomen, het zonnetje dat af en toe weer schijnt, de iets minder warme kleding die je aan kunt doen en vooral dat de lente het begin is van een nieuwe tijd. Bovendien hoef ik niet te zeggen dat ik verlang naar de zomer vanwege mijn examenreis naar Lloret, want na de examens is het nog steeds lente :)


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer wat persoonlijke dingen over mij te lezen. Over een paar dagen komt er weer een beauty artikel online, ik vind het wel leuk om beauty en persoonlijk af te wisselen.

Wat maakt jou gelukkig?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...