Pagina's

woensdag 27 maart 2013

Essence Frame4Fame Lash Glue

Nepwimpers zijn niet echt mijn ding, ik krijg ze altijd nét niet netjes op mijn ogen en vind ze ook niet fijn zitten. Gelukkig ben ik gezegend met lange en volle wimpers (helaas niet gekruld, maar daar valt nog een beetje wat aan te doen). Maar voor speciale feestjes, zoals een schoolfeest met thema, vind ik nepwimpers toch wel erg leuk.

Nu is de enige wimperlijm die ik heb de lijm van MAX (Action), en dat is geen succes. De lijm is waterig en plakt gewoon niet genoeg. Vooral de uiteindes blijven niet zitten, maar eigenlijk ligt je hele wimper er binnen een paar uur af. Tijd voor een nieuwe wimperlijm dus, maar welke ?

In het vernieuwde assortiment van Essence zit een wimperlijm: de Frame4Fame Lash Glue. Ik was erg benieuwd naar de wimperlijm en toen ik een aantal dagen geleden bij Kruidvat was nam ik deze, en een setje losse wimperstukjes, mee. Ik heb de wimperlijm de afgelopen dagen getest en hij is me erg goed bevallen!


Deze losse wimperlijm is hetzelfde als die in de pakjes met nepwimpers, maar dan groter. Je kunt er langer mee doen, en het is handig om mee te nemen voor het geval je wimper loslaat. De wimperlijm zit in een lipgloss-achtige verpakking en ook de applicator heeft wel wat weg van een lipgloss. Ik vind de verpakking erg prettig, het is veel handiger dan een tube. De applicator brengt de lijm netjes en precies op de wimpers aan, zonder dat er te veel op komt of dat je uitschiet.



Zodra je de lijm op de nepwimpers aanbrengt is deze niet wit, maar groenig. Gelukkig droogt hij wel doorzichtig op! Na een tijdje wachten wordt de lijm sticky en kun je de wimpers aanbrengen. Als je wimper verkeerd zit kun je hem nog wel van plek veranderen, maar niet te vaak (dan moet je echt opnieuw lijm aanbrengen omdat hij niet meer goed genoeg plakt). Na een tijdje is de lijm droog en zitten de wimpers er goed en stevig op. De puntjes plakken wat lastig, dat ging de eerste poging niet goed, maar uiteindelijk lukt het wel.



Maar nu het belangrijkste: hoe goed blijven ze zitten? Ik heb zowel losse wimpertjes als setjes nepwimpers van de Action uitgeprobeerd, en deze bleven heel goed zitten. De nepwimpers kunnen makkelijk een hele avond overleven zonder los te laten, zelfs de puntjes blijven (als ze eenmaal goed zitten) netjes plakken. Zo sterk als de wimperlijm van Eyelure (en andere topmerken, maar deze heb ik zelf niet geprobeerd) is deze niet, maar wel goed genoeg voor een gemiddelde avond. Het verwijderen gaat ook erg makkelijk! Ik heb wel eens losse wimpertjes gedragen met de wimperlijm van Eyelure, maar toen ik deze wimpers wilde verwijderen nam ik bijna de huid op mijn oogleden mee. Gelukkig is dit niet het geval met de Essence lijm, het verwijderen doet geen pijn en gaat best makkelijk.


Ik ben erg tevreden met de wimperlijm van Essence! De verpakking is prettig, de lijm is krachtig genoeg om je wimpers de hele avond op hun plek te houden, maar niet zo krachtig dat ze de rest van je leven op hun plek moeten blijven. Ook is hij erg goedkoop: de Frame4Fame Lash Glue kost slechts €2,39. Ik raad deze wimperlijm zeker aan aan meiden die graag nepwimpers willen dragen, maar geen zin hebben om veel geld uit te geven aan wimperlijm. Als je echt een lijm wilt die extreem lang blijft zitten zou ik niet voor Essence gaan maar kiezen voor bijvoorbeeld Eyelure of DUO. Toch denk ik dat de Essence Frame4Fame Lash Glue voor de meeste mensen goed genoeg is.

Ik hoop dat jullie deze review nuttig en leuk vonden!
Liefs, Nina

Draag jij wel eens nepwimpers, en welke lijm gebruik je dan?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...