Pagina's

donderdag 13 december 2012

What's in my shower?


Sorry voor het gebrek aan updates de afgelopen dagen, ik kwam er gewoon niet aan toe! Vandaag wil ik jullie laten zien wat er allemaal in mijn douche staat. De afgelopen tijd ben ik me steeds meer gaan interesseren voor ingrediënten en écht goede producten. Inmiddels heb ik aardig wat favorieten, maar ook dingen waar ik nog niet volledig tevreden over ben. Benieuwd? Lees dan verder.

In mijn douche staat een rekje met drie plankjes, en een los plankje. Bovenop het rekje staan douchegels, scrubs en een scheergel. Daaronder een plankje met shampoo en daaronder conditioner en eventueel haarmaskers. Op het losse plankje staan dingen van mijn moeder en overige douchegels. Ik zal het plankje voor plankje laten zien, met een korte mening over elk product!


Links op de foto zie je een douchepuff van The Body Shop. Ik gebruik graag een douchepuff omdat het zuinig is in gebruik en makkelijk werkt. Deze van TBS is lekker stevig, wat hem erg fijn maakt. Naast de puff staan twee douchegels (achter elkaar) van TBS. Deze zijn van de Earth Lovers lijn en dus natuurlijker en zonder SLS. De geur Apricot&Basil vind ik het lekkerste, maar Cucumber&Mint is ook lekker fris. De scheergel van Gilette is fijn, maar niet superbijzonder. Ik merk weinig verschil tussen zulke dingen!
De Thalasso Shower Scrub van Therme vind ik wel ontzettend fijn. Wat er precies 4 in 1 aan is weet ik niet, maar een fijne scrub is het zeker. Hij heeft duidelijke korreltjes en laat geen olielaagje achter maar droogt mijn huid ook zeker niet uit. Over de gezichtsscrub van Dr. Organic ben ik tevreden, maar erg bijzonder vind ik hem niet.


En dan over naar de shampoo's! Hier staat ook een verdwaalde scrub wegens ruimtegebrek, dit is de TBS Mango scrub. Deze ruikt echt goddelijk, en het olielaagje wat achterblijft voedt mijn droge winterbeentjes erg goed. Zeker een aanrader, en ik denk dat ik hem ook wel opnieuw ga kopen als hij op is.
Ook over de Dr. Organic Rose Otto Shampoo ben ik erg tevreden. Deze is zonder SLS en SLES, waardoor hij mijn hoofdhuid niet irriteert en ik veel minder last heb van jeuk en roos (ik heb een erg droge hoofdhuid). Eens in de paar weken wil ik mijn haar wel wat dieper reinigen en dan gebruik ik de shampoo van John Frieda. Deze bevat wel SLES, maar ik heb er weinig last van. De Keune shampoo is ook fijn, maar deze gebruik ik meer op reis. Met de anti-roosshampoo van Head&Shoulders ben ik niet erg blij, deze maakt mijn hoofdhuid erg droog waardoor ik juist nog veel meer roos krijg. Ook krijg ik hiervan veel jeuk op mijn hoofd van de droogte.


En nu conditioners! In principe gebruik ik gewoon siliconen, omdat ik geen reden heb deze te vermijden. De Andrelon Levendige Kleur conditioner is voedend en laat mijn haar er glanzend uitzien. Erg fijn, zeker voor zo'n lage prijs. Toch is deze niet sterk genoeg voor mijn droge haar, waardoor ik op zoek ben naar een goed haarmasker. Het masker van de Guhl Rijke Voeding lijn lijkt me wel wat, heeft iemand hier ervaring mee?
Soms gebruik ik ook de conditioner van John Frieda, al doet deze niet genoeg voor mijn haar. De conditioner van Dr. Organic is wel fijn, maar omdat deze geen siliconen bevat ziet mijn haar er minder glanzend uit. Het mini'tje van Dove kreeg ik voor mijn verjaardag en ben ik nog aan het testen!


En als laatste, nog meer douchegels! Links zie je een lavendel douchegel van Kneipp, deze ruikt ontzettend lekker en reinigt ook goed zonder uitdrogend te zijn. De Rituals Yogi Flow ruikt nog veeeeel lekkerder, maar aan dat schuim ben ik nog niet zo gewend. Ook de geur van de Therme Hammam Olive Shower Gel vind ik erg lekker, deze is kruidig maar ook fris. De Dove en TBS Love Etc. geuren vind ik iets minder. Dove is zo.. nou ja, Dove! Ik heb er eerlijk gezegd weinig mee.. de douchegel van TBS Love Etc. is lekker, maar mij iets te sterk en te zoet voor elke dag.

Dit was alles wat er in mijn badkamertje staat! Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, of er nog goede tips gaan komen en wat jouw favoriete doucheproduct is!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...