Pagina's

zondag 2 december 2012

What happened to Pretty Up?

Hi iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden (sterker nog, alweer 10 maanden) dat ik artikeltjes schreef voor Pretty Up. Zoals jullie vast hebben gemerkt is er sinds begin februari niets meer op mijn blog verschenen en, beter laat dan nooit, hier wil ik even iets over zeggen.
De reden van mijn stop is dat ik geen tijd en zin meer had in het bloggen. Ik had het druk met school, vrienden, mijn vriendje en veel andere dingen. Ook was ik mijn motivatie volledig verloren. Comments achterlaten op andere blogs deed ik al een tijdje niet meer en ook het lezen van die blogs begon te verminderen. Ik volg nu alleen nog mijn echte favorieten (deze blogs lees ik trouw elke dag, maar aan reacties plaatsen doe ik niet meer) en zit niet meer in het 'beautyblogwereldje'.

Jammer? Ja. Heb ik er spijt van? Nee.

Stoppen met bloggen voelde goed, ik had weer tijd voor mezelf en hoefde me even geen zorgen te maken om artikelen die elke dag online moesten staan. Ik kon alles doen wat ik wilde en hoefde geen rekening te houden met mijn blog. Opeens had ik zeeën van tijd en vrijheid.
Ik miste het bloggen soms wel, vooral de leuke reacties. Ook merkte ik dat ik automatisch rekening hield met mijn blog. Was het een dagje mooi weer (met veel licht), dan wilde ik meteen mijn camera pakken. Kocht ik iets nieuws (denk: Too Faced Natural Eye Palette), dan raakte ik deze niet aan tot ik er foto's van had gemaakt. 'Oja, ik blog niet meer' besefte ik dan na een paar uur.

Maar nu ik klaar ben met mijn eindwerkstuk en ik dus iets meer tijd hebt begint het weer te kriebelen. Zodra ik nieuwe spullen koop of krijg verheug ik me al op het artikel wat ik hierover kan schrijven, tot ik me bedenk dat ik niet meer blog. Ook heb ik soms zin om alles van me af te schrijven. Sinds een tijdje ben ik weer aan het twijfelen, maar de knoop doorhakken lukt me niet. Ga ik wel of niet bloggen?
Omdat ik geen keuze kan maken heb ik besloten die keuze nog even uit te stellen. Ik ga weer beginnen met bloggen, maar op mijn eigen tempo en mijn eigen manier. Ik geef niet meteen alles, om iedereen tevreden te stellen, maar ga proberen er achter te komen of bloggen iets is wat ik nog steeds graag doe, of dat ik er klaar mee ben. Een nieuwe start! Vind ik bloggen over een maand nog steeds leuk, dan ga ik nadenken over of ik verder wil op Pretty Up, of dat ik over moet stappen op een nieuwe site, met een naam die beter bij mij past en mij minder beperkt in waar ik over wil schrijven.

Als je nu nog steeds niet afgehaakt bent vraag je je vast af wat je dan kunt verwachten. Nou, dat zit zo. Ik zal de komende weken af en toe een update plaatsen op mijn blog. Over beauty, fashion, lifestyle, wat er maar in me opkomt en waar ik zin in heb. Ook zal ik jullie bijpraten over wat er met mijn leven is gebeurd en zal ik regelmatig persoonlijke updates plaatsen.

Ik weet niet wat mijn mogelijke 'comeback' zal brengen, welke volgers ik zal houden en welke zullen vertrekken, maar ik wacht af en ben benieuwd. In ieder geval ben ik blij dat ik, ondanks mijn pauze van 10 maanden, zoveel volgers heb behouden. Jullie zijn lief en leuk, en daarom wil ik jullie nu duidelijkheid geven.
Misschien vraag je je af waarom ik dat eerder nog niet deed, en dat komt omdat ik gewoon écht niet wist  wat ik moest zeggen. Ik wist niet of ik tijdelijk was gestopt of dat dit voor altijd zou zijn, en wat ik nou eigenlijk wilde. Nu weet ik dat nog steeds niet, maar ik ga het wel uitzoeken!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden dat ik 'terug' ben, en ben erg benieuwd wat deze maand proef-bloggen zal brengen! :)

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...