Pagina's

zaterdag 15 december 2012

Update: Hoe gaat het met Pretty Up?


Na een lange pauze ben ik de afgelopen twee weken weer begonnen met bloggen op Pretty Up. Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn comeback vinden, en ik wil natuurlijk ook even delen hoe ik het zelf ervaar. Daarom (en omdat ik mijn camera in mijn kluis op school heb laten liggen, fail) heb ik hier een artikeltje over geschreven.

Van maart 2010 tot februari 2012 ben ik bezig geweest met bloggen. Het was mijn favoriete hobby, mijn tweede natuur. Bloggen en alles er omheen zat in mijn ritme, en ik schudde zó een artikeltje uit mijn mouw. Toen ik deze maand opnieuw begon verwachtte ik dat ik er zo weer in zou zitten, maar dat valt een beetje tegen. Bloggen is dit jaar verdwenen uit mijn leven, en dat breng je niet zomaar terug. Na school vergeet ik foto's te maken en het artikel te schrijven, maar ook het schrijven zelf ging minder makkelijk.

Toch merkte ik dat ik het wél heel leuk vond. Het lezen van de comments, bekijken van de statistieken en vooral het zien dat de mensen die mij echt volgden gewoon weer terug zijn gekomen maakte me zo blij. Elke keer als ik een nieuwe e-mail ontving maakte mijn hart een minisprongetje (net zo eentje als je hoopt dat een inkomend sms'je van je crush/vriendje is): 'Zou het een comment zijn?'.

Tumblr_m4hfawhczy1qka1dco1_500_large

Goed, voor- en nadelen dus. Of ik definitief weer wil gaan bloggen weet ik nog niet zeker, en daar heb ik ook jullie hulp bij nodig. Wat vinden jullie van mijn comeback tot nu toe? Het is natuurlijk nog niet hoe ik het wil hebben, ik zou vaker willen updaten en ook dat automatisme er weer in willen krijgen. Maar toch, vinden jullie het leuk dat ik weer blog of zeg je 'Nah, het stelt weinig voor dus houd maar weer op'? Ik wil jullie eerlijke mening horen, dus positieve én negatieve punten!


En nu wil ik over naar mijn volgende punt: Als ik blijf bloggen, blijf ik dan op Pretty Up? Ik heb nagedacht, en weet niet zeker of deze blog nog bij mij past. Aan de ene kant vind ik Pretty Up een fijne blog, omdat ik hem helemaal zelf heb opgebouwd. In augustus 2011 begon ik hier met 0 volgers, en ongeveer een half jaar later zat ik op 200. Maar ook de kwaliteit van mijn blog was enorm verbeterd sinds ik was overgestapt naar Pretty Up.
Maar aan de andere kant, ben ik bang dat de naam misschien niet meer bij mij past. Ik ben bang dat het idee van een beautyblog mij beperkt in mijn vrijheden. Daarom heb ik erover zitten denken om over te stappen naar een ander domein, om helemaal opnieuw te beginnen met een naam die iets van mijzelf laat zien: Nina Elisabeth. Elisabeth is niet mijn tweede naam, hoewel ik dat wel erg graag had gewild (mijn moeder, mijn oma en de moeder van mijn oma heetten allemaal Elisabeth, maar mijn moeder had er 'niet aan gedacht' dat het mooi was als ze mij ook zo had genoemd. Bovendien vind ik het een prachtige naam!). Ik vind het wel een erg mooie naam, en het staat ook wel symbool voor het iets serieuzere, meer classy deel van mij en mijn blog. Nina is een korte, vrolijke naam, Elizabeth is langer en mooier. Het is erg moeilijk uit te leggen, maar die naam past wel bij mij. Maar ik twijfel, is het niet raar om mijn blog Nina Elisabeth te noemen als ik helemaal niet zo heet? Ik heb ook na zitten denken over Nina Hosseini, maar vind dat weer iets té zakelijk. Of is het dat niet?

Ik hoor graag wat jullie vinden van mijn comeback en van het idee om over te stappen naar een nieuwe blog met een nieuwe naam. En hoe denken jullie over Nina Elisabeth, leuk of liever gewoon Pretty Up? Ik weet nog niet zeker of ik wel wíl overstappen, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ook tips over het bloggen zelf zijn van harte welkom!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...