Pagina's

zondag 9 december 2012

Review: Urban Decay Naked palette

In het artikel over mijn verjaardagscadeautjes konden jullie al zien dat ik van mijn vrienden het Urban Decay Naked palette gekregen heb. Het Naked palette heb ik altijd al willen hebben, maar ik heb er nooit zoveel geld voor over gehad. Maar hij is dan eindelijk in mijn bezit, dus wil ik hem graag laten zien!


Ik heb geen naked-foto voor jullie, maar wel een review. Ook heb ik een aantal basic ooglooks gemaakt met het palette. Benieuwd? Lees dan snel verder.



Het palette is helaas niet meer nieuw op de foto's, maar dat komt omdat ik hem al in bezit had voordat ik begon met bloggen. Maar ook zo ziet het fluwelen doosje er prachtig uit. Binnenin zitten 12 mooie oogschaduwkleuren en een stevig kwastje, daarnaast krijg je er ook een mini Primer Potion bij. De kwast werkt prima, maar zelf vind ik hem te stevig voor gewone oogschaduws. Voor losse poeders en glitters is deze kwast wel erg geschikt! De oogschaduwprimer vind ik ook heel fijn, maar ik weet nog niet of ik hem ook liever gebruik dan de Too Faced Shadow Insurance. Als jullie benieuwd zijn naar een vergelijking, laat het dan weten!

Het Naked palette bevat neutrale en vooral warme kleuren. Ik wilde het palette vooral hebben om de mooie shimmery neutrale kleuren die er in zitten, daar kun je er nooit genoeg van hebben! De eerste zes kleuren zijn licht, er zitten twee shimmery highlighters, twee matte kleuren en twee warme shimmery kleuren in. Ik vind alle kleuren erg mooi, maar had er wel graag een matte highlighter bij gehad hebben. Deze pak ik nu uit mijn Too Faced Natural Eye palette of het Sleek Oh So Special palette.



Ook heeft het palette zes kleuren die iets donkerder zijn, zodat je mooi diepte aan kunt brengen of een donkere look kunt maken. Geen van deze kleuren is mat, maar de hoeveelheid shimmers/glitters verschilt wel per kleur. Ik vind dit erg mooie kleuren, maar de donkergrijze Gunmetal had van mij weggelaten mogen worden. Ik draag nooit grijzige oogschaduws en zal deze dus waarschijnlijk niet gebruiken.



Dan nu over naar de swatches! Ik heb het palette in twee delen geswatcht. Eerst zie je zes vrij lichte kleuren, waarvan twee mat en vier met shimmers. Al deze kleuren zijn vrij goed gepigmenteerd, al vallen Sin, Naked en Sidecar een beetje weg tegen mijn huidskleur. Half Baked bevat wel echt ontzettend veel pigment.
Van links naar rechts: Virgin - Sin - Naked - Sidecar - Buck - Half Baked



Ook de donkere oogschaduws geven veel kleur af, vooral Smog, Darkhorse en Toasted. De laatste drie kleuren vielen me een beetje tegen, ik heb wel eens meer pigment gezien. Toch heb ik hier geen last van, omdat ik het juist wel fijn vind als je een donkere kleur een beetje kunt opbouwen.
Van links naar rechts: Smog - Darkhorse - Toasted - Hustle - Creep - Gunmetal



De kwaliteit van de oogschaduws is heel goed. De structuur is superzacht, net als de mooie fluwelen verpakking. De kleuren brengen fijn aan en zijn goed te blenden. Ook blijven ze prima zitten. Het enige nadeel is dat de kleur Sidecar naast shimmers ook losse glitters bevat en dit erg veel fallout geeft. De rest van de oogschaduws heeft dit gelukkig niet. Ik had nog geen oogschaduws van Urban Decay, maar ben blij verrast door de kwaliteit ervan. Ze werken gewoon ontzettend fijn, brengen erg snel en makkelijk aan, geven weinig fallout (behalve met Sidecar dus) en blenden supersnel. Yes, dit palette is top!

Ik heb het Naked palette al regelmatig gebruikt voor neutrale looks. Mijn favoriete combinaties zijn:
Virgin - Sidecar - Smog
Losse matte highlighter - Naked - Buck
Virgin - Half Baked - Smog - evt. Darkhorse
Virgin - Sidecar - Toasted - Hustle

Op de volgende foto heb ik een look gemaakt met Sin, Sidecar, Smog en Darkhorse. Helaas vallen de kleuren nogal weg op de foto, en zie je weinig verschil tussen het ooglid en de crease. Jammer, want dat zat er in het echt wel in! Voortaan moet ik mijn foto's dus op een andere plek of een andere tijd maken.



In ieder geval ben ik erg blij met mijn nieuwe Naked palette! Ik had hem zelf nooit gekocht vanwege de prijs, maar ben heel gelukkig dat ik hem van mijn vrienden heb gekregen. Ik heb nu altijd genoeg neutrale kleuren om mooie looks mee te kunnen maken.

Ik hoop dat jullie deze review leuk vonden en zou het erg fijn vinden als jullie een comment met eventuele tips achterlaten. Ook ben ik erg benieuwd wat jullie van het Naked palette vinden, en wat jullie favoriete nude oogschaduws zijn!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...