Pagina's

maandag 16 januari 2012

Top 3 Favorites - Oogschaduw

Favorieten-artikels zijn altijd al mijn favoriete (ha-ha) blogposts geweest. Anderen fijne en hopelijk ook goedkope producten aanraden vind ik heerlijk, ik hou van positiviteit! Daarom heb ik ook besloten om dit vaker te doen en af en toe een 'top 3 favorites' post voorbij te laten komen. Hierin laat ik, zoals de naam al verraadt, mijn 3 grootste favorieten zien uit een bepaalde categorie. Benieuwd naar mijn top 3 oogschaduws? Lees dan snel verder...



Mijn 3 favoriete kleurtjes zijn heel standaard gewoon everyday kleuren. Ik heb wel mooie felgekleurde oogschaduws die ik graag gebruik, maar dit zijn gewoon mijn grootste favorieten. Een highlighter, shimmery nude kleur en een donkerbruin. Ze zijn samen heel mooi in een everyday look, maar omdat ze niet in hetzelfde palette zitten is dat niet superhandig om mee te nemen. Maar ook apart zijn het mooie en fijne oogschaduws die je goed kunt combineren!

De eerste oogschaduw die ik jullie laat zien is een highlighter uit het Sleek Oh So Special palette. De kleur heet Bow, en het is een matte off-white kleur die perfect is voor op het wenkbrauwbot. Als je een dupe weet zou ik heel blij zijn, want er zit na een paar maanden al een flink deukje in! Zo ziet de beauty er uit:



Bow is echt de meest perfecte highlighter die ik ooit heb gezien. Het maakt mijn wenkbrauwbot net wat lichter waardoor ik wat minder 'hooded eyes' heb, maar maakt het niet onnatuurlijk of glanzend. Precies wat ik wil, en daarnaast ook nog van goede kwaliteit!

De tweede oogschaduw waar ik helemaal gek van ben is AMC Shine 11 uit mijn Inglot palette. Dit is zonder twijfel mijn mooiste oogschaduwkleur! Op zich is het een vrij nude kleurtje, niet zo opvallend maar wel shimmery en goed te combineren. Hij zit echter vol met mooie gouden shimmers waardoor de warme kleur echt prachtig op je ogen terechtkomt. Beter dan op foto's in elk geval, want deze foto maakt de oogschaduw lang niet zo mooi als hij echt is!



Inglot oogschaduws zijn duur, maar als je net als ik je perfect match vindt is dat het meer dan waard. Ik kan niet meer zonder mijn mooie AMC Shine 11..

Mijn derde en laatste must-have is weer een budget product, namelijk de Essence Colour&Shine baked eyeshadow in de kleur Fabulous. Een mooie donkerbruin met prachtige gouden shimmers!
Deze is mooi te combineren in everyday looks, je kunt hem zowel intens als subtiel aanbrengen. Ook met felle kleuren is hij goed te combineren.



Bovendien blijven de Colour&Shine oogschaduws ook supergoed zitten, Fabulous overleeft zelfs de heftigste regenbui. Het voordeel van een baked eyeshadow!

Natuurlijk willen jullie ook swatches zien, dus die heb ik gemaakt. Let op: kleuren vallen altijd een beetje weg door het gebruik van de flitser!



Gelukkig zie je de gouden shimmer bij Inglot AMC Shine 11 en Essence Fabulous goed zitten, vooral bij die eerste! Sleek Bow is natuurlijk mat, en is een stuk mooier als je 'm met een kwast aanbrengt dan zo als een swatch.

In ieder geval is duidelijk te zien dat de oogschaduws niet alleen mooi, maar ook goed gepigmenteerd zijn. Ik zou niet meer zonder deze 3 kunnen, dus raad ze jullie zeker aan! Dupes voor Sleek Bow zijn altijd welkom, dus laat je horen als je er een weet!

Wat zijn jouw 3 favoriete oogschaduws, en wat vind je van de mijne?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...