Pagina's

dinsdag 3 januari 2012

Goede voornemens voor 2012!

Het eerste artikeltje van de 2012 specials (persoonlijke artikeltjes over doelen van 2012) gaat natuurlijk over mijn goede voornemens voor dit jaar. Lees en kijk snel mee voor mijn goede voornemens!
In deze post zal ik al mijn persoonlijke goede voornemens noemen, de dingen die ik aan Pretty Up wil verbeteren komen morgen langs!

Tumblr_ltug1ubjao1r5ziemo1_500_large
Op Weheartit vond ik een aantal toepasselijke foto's over goede voornemens, oftewel 2012 wishes. De meeste voornemens zullen dus een foto bevatten die goed past bij het voornemen!

Tumblr_lwmbfq6hab1r8ciiho1_500_large

Gezonder eten
Niet alleen om een mooier figuur te krijgen, maar ook om beter in mijn vel te zitten wil ik dit jaar gezonder eten. Vooral de lunch, die bij mij ongeveer altijd bestaat uit pizza-achtige gerechten, moet gezonder. Zo voel ik mezelf ook gezonder, en dus beter! :)

Tumblr_lx4702w5im1r8ciiho1_500_large

Meer zelfvertrouwen krijgen
Ik ben best een onzeker persoon, en hoewel ik tijden heb dat ik beter in mijn vel zit sluit ik mezelf snel af uit onzekerheid. Dat wil ik dit jaar veranderen! Ik wil minder bang zijn voor alles, meer durven en gewoon doen en...

Tumblr_lvdwjo0ldq1r5ziemo1_500_large

Minder nadenken, stressen en me overal druk over maken
Ik denk over alles (letterlijk alles) véél te veel na. Dingen loslaten vind ik moeilijk, en onwetendheid is al helemaal iets wat ik verschrikkelijk vind. Dat wil ik verbeteren, ik moet minder nadenken en meer doen. Fouten maken horen er nou eenmaal bij en zijn niet om 840283048759 keer om te huilen maar om van te leren!

Tumblr_lw1hubyl7g1r86we0o1_500_large

Minder verlegen zijn
Je kan zeggen dat deze ook bij meer zelfvertrouwen hoort, maar zelf vind ik dat niet helemaal. Ik ben verlegen en stel me niet snel open voor vreemde mensen, waardoor ik mezelf soms 'buitensluit' in een gesprek (al gebeurt het ook wel eens dat ik gewoon buitengesloten word en er niet zelf voor zorgde..). Dit vind ik erg zonde, dus ga ik er aan werken.

394409_245540002181529_114982095237321_612213_1093684648_n_large

Geld sparen
Dit jaar wil ik écht gaan sparen. Niet alleen voor nieuwe kleren, make-up en uitjes, maar ook voor mijn studie. Nu er steeds meer afgeschaft wordt komen mijn studieplannen in gevaar, maar ik moet en zal studeren. Daarom wil ik nu beginnen met geld opzij zetten. Met alleen mijn zakgeld gaat dat niet, dus wil ik twee baantjes (één doordeweeks 's avonds en één in het weekend)

Tumblr_lwsrp5nohk1r8ciiho1_500_large

Meer tijd doorbrengen met vrienden en familie
Veel mensen uit mijn familie zie ik helaas niet vaak genoeg. Daarom heb ik besloten dat ik dit jaar meer tijd wil doorbrengen met mijn vader, opa en mijn neven en nichtje. Ik woon bij mijn moeder en zie mijn vader niet elke week, en dat moet wat vaker. Ik ga voortaan vaker naar hem in Amsterdam in het weekend, en vraag of hij doordeweeks hier komt. Langs mijn opa, die sinds kort in een revalidatiecentrum/bejaardentehuis zit, ga ik 2 keer per week: één keer in mijn tussenuren op donderdag en één keer in het weekend. Maar ik wil voortaan ook één keer per week of per twee weken op bijv. dinsdagmiddag na school even langs om hem vaker te zien.
Ik ga ook proberen eens wat af te spreken met z'n vieren: mijn 2 neven van 17 en 18, mijn nichtje van 15 en ik. Qua leeftijd passen we goed bij elkaar en moeten we echt vaker wat leuks doen!
Ook wil ik vaker wat afspreken met mijn lieve vriendinnetjes, en vaker met ze naar de stad (of een feestje) gaan.

Mijn tijd beter indelen
Met baantjes, school (5 en 6 vwo), mijn blog en mijn sociale leven heb ik het maar heel druk, en ik ben niet goed in mijn tijd verdelen. 99% van de tijd die ik hard nodig heb voor een van de bovenstaande dingen besteed ik aan onzin als slapen, eten, series kijken in bed en niksen. Dat wil ik dit jaar ook gaan veranderen. Ik heb op mijn mobiel meteen een handige to-do list app gedownload, en ga het jaar goed beginnen door mijn  tijd beter in te delen.

Tumblr_lx2qlbiibu1r5ziemo1_500_large

Gelukkig zijn
Dit is mijn allerbelangrijkste goede voornemen (duh..). Ik moet me minder zorgen maken en gewoon gelukkig zijn! En hoewel ik elk jaar wel vrij gelukkig ben heb ik er een goed gevoel over dat 2012 een topjaar gaat worden! Ik ben 16, heb lieve vriendinnen, ga op kunstreis en ik ga er gewoon een heel leuk jaar van maken! Yay!

Ik heb verder nog een aantal mooie/leuke/grappige voornemens gevonden op Weheartit, dus deze foto's staan hieronder! Kijk ze door of scroll er lekker langs op weg naar het reactievakje onderin! :)
Ik hoop dat jullie dit leuk vonden!

Liefs, Nina

Wat zijn jouw goede voornemens dit jaar en lijken ze op de mijne?

Tumblr_lv9qaj7ipq1r5ziemo1_500_large

Tumblr_ltw3riqjyn1r5ziemo1_500_large

Tumblr_lx2koay59p1r8ciiho1_500_large

Tumblr_lvdsu4mp7m1r5ziemo1_500_large

Tumblr_lx46baiz861r8ciiho1_500_large

Tumblr_lwhlbhkqtv1r8ciiho1_500_large

374576_245776075491255_114982095237321_612864_1029896402_n_large

Tumblr_lwo3h9hoyf1r8ciiho1_500_large

Tumblr_lwlfbeweau1r8ciiho1_500_large

Tumblr_lx41puuwr31r86we0o1_500_large

Tumblr_lw3cgcsoia1r86we0o1_500_large

Tumblr_ltsbzpjpfb1r5ziemo1_500_large

Tumblr_lx4ebgnhzs1r8xaiso1_500_large
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...