Pagina's

dinsdag 13 december 2011

Winterfavorieten #1

Hoe graag ik het ook zou ontkennen, de afgelopen week is het toch wel echt winter geworden. En hoewel daar ontzettend veel voordelen aan zitten (sinterklaas, kerstmis, kerstboom, gezelligheid, warme choco, schaatsen, wintersport, oud en nieuw, sneeuw) heeft het ook zijn nadelen. Bijvoorbeeld die verschrikkelijke droge huid waar ik in de winter altijd mee te maken krijg. Om die te bestrijden heb ik een aantal fijne spulletjes die ik jullie vandaag laat zien!




Allereerst wil ik even mijn excuses aanbieden voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar het was alweer zo laat dat het donker begon te worden. De eerste paar foto's zijn wat donker en wazig, en bij de laatste paar moest ik helaas mijn flitser gebruiken. Maar het gaat om het idee toch?



Om mijn huid goed te verzorgen heb ik een lekkere voedende bodybutter nodig. Op dit moment gebruik ik de Zen White Lotus Body Butter van Therme. Deze is lekker dik en stevig, ruikt lekker, en het allerbelangrijkste: hij hydrateert en voedt mijn huid perfect. Hoe erg er ook gehyped wordt over de body butters van de Body Shop, voor mij is deze (bijna) net zo goed. Ook was het een kadootje en daardoor dus een stuk goedkoper ^^
De body butter van Therme is echt heel fijn en voor €8,50 echt een aanrader.



Over The Body Shop gesproken, ik heb ook een proefmonstertje van de Cranberry body butter, en die is ook echt heel lekker. Hij is net zo voedend als die van Therme, maar ruikt wel een stuk lekkerder. Hij is ook vrij zuinig in gebruik en smeert lekker uit.



Als laatste bodyproduct heb ik een gouwe ouwe: Nivea crème. Sinds mijn vakantie in Frankrijk waar we de grote blauwe pot naast onze kleine harde bedjes hadden staan ben ik echt verslaafd aan dit spul. Als ik even last heb van een droge huid pak ik wat Nivea crème en weg zijn de droge plekjes! Ik heb ook een mini in mijn tas zitten voor op school en onderweg.

Op de volgende foto zie je de textuur van de crèmes. Van boven naar beneden: Nivea, TBS, Therme.
De Nivea Crème is het dikste, en de body butters van TBS en Therme schelen niet veel.



Qua huidverzorging voor mijn gezicht heb ik geen echte holy grail. In de zomer gebruik ik, als ik al dagcrème gebruik, een dunne, luchtige crème voor de normale of gemengde huid, maar in de winter heb ik echt meer hydratatie en verzorging nodig. Omdat ik nog geen budget moisturizer heb gevonden gebruik ik af en toe een proefmonstertje van een moisturizer of dagcrème.



Ik heb nu 4 proefjes liggen: van Yes To Carrots, Clinique, Dior en Marbert. Het zijn allemaal moisturizing day creams, hydrating moisturizers of iets anders wat bedoeld is om mijn huid te hydrateren en te voeden.
Ik heb ze nog niet allemaal uitgebreid geprobeerd, maar tot nu toe werken ze goed. De velletjes op mijn voorhoofd en de droge plekken op de rest van mijn gezicht zijn zo goed als verdwenen na een week afwisselend gebruik, dus ik ben tevreden!

Het laatste product wat ik vaak gebruik om me te beschermen tegen de winter is een supergoede, intensieve lippenbalsem. Jullie zagen hem ook al in mijn favorietenfilmpje voorbijkomen, het is echt mijn favoriete beautyproduct van het moment.



De Intensive Care intensieve lippenconditioner van Kruidvat eigen merk is precies wat ik nodig heb: een supergoed verzorgende lippenbalsem die ook nog eens heel goedkoop is en fijn aanvoelt (hij tintelt yeah!).
Het is echt een aanrader als je last hebt van droge, pijnlijke lippen. Ik bedoel, voor €1,50 hoef je het niet te laten toch?

Maar als alle bovenstaande opties niet helpen kun je je altijd met je chocomel verschuilen in een mooie warme sjaal. De beste remedie tegen de winter!



Wat gebruik jij voor beautyproducten om de winter door te komen? 


Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...