Pagina's

vrijdag 2 december 2011

Uitslag enquête + nieuwe lay-out!

Misschien hebben jullie gelezen dat ik een paar dagen geleden een enquete op Pretty Up zette. Ik zit de laatste tijd een beetje in een blogdipje (geen tijd, zin en inspiratie voor leuke artikelen), maar vond het toch belangrijk om aan jullie te denken. Wat vinden jullie van Pretty Up hoe het nu is, en hoe kan het beter?
Vandaag zien jullie de resultaten. Ook is het je vast wel opgevallen dat de lay-out drastisch veranderd is, daar zal ik later op ingaan. Lees snel verder voor de resultaten van de enquete!



De eerste vraag die ik jullie stelde was hoe lang jullie Pretty Up al kenden. De meesten van jullie kennen mijn blog al vrij lang, leuk! Ook zie ik dat er veel mensen zijn meeverhuisd vanaf LiveLifeGorgeous, mijn vorige blog. Ik heb veel gegevens in een cirkeldiagram gezet, de letters zijn helaas wat klein maar ik hoop dat het goed te lezen is!



De antwoorden op de vraag of jullie Pretty Up leuk vonden bevielen me wel :) Niemand gaf aan dat hij het een vervelende of saaie blog vond! Over het algemeen vinden jullie Pretty Up leuk, maar springt hij er nog niet uit. Daar gaat natuurlijk verandering in komen, dat begrijpen jullie wel..
De letters vallen er helaas af (stomme grafieken site!) dus hier wat uitleg. Roze betekent 'Ja hoor, maar ik vind het niet zo heel bijzonder', geel is 'Ja, ik vind het een leuke blog' en oranje is 'Ja, het is een van mijn favoriete blogs'


Ik was ook wel benieuwd hoe jullie mij volgden. Ik had veel Bloglovin verwacht, ook wat GFC en Twitter, maar dat er zoveel mensen waren die gewoon regelmatig op mijn blog kijken zonder het te volgen had ik niet verwacht. Ik vraag me eigenlijk wel af of dat betekent dat je er soms toevallig op komt maar het niet leuk genoeg vindt om te volgen, of dat je er uit jezelf op kijkt ipv via een ander programma. Niet duidelijk gevraagd, oeps!



Verreweg de meesten van jullie zijn op mijn blog gekomen door reacties op andere blogs. Ook vermeldingen zoals tags, battles en spam artikelen dreven jullie naar Pretty Up. Verder kwam er nog een deel door persoonlijk contact (vrienden, meetings, etc) en via Google.



De 5e vraag was het cijfer dat jullie Pretty Up zouden geven. Het gemiddelde werd uiteindelijk een 7.59, maar die is ook een beetje beïnvloed door een 0 (iemand heeft z'n enquete niet afgemaakt en er wordt dan automatisch 0 ingevuld). Zo zag de verdeling er uit, er waren vooral veel zevens, achten en negens



De redenen voor deze cijfers waren verschillend. Bijzondere en/of veel voorkomende positieve argumenten waren:
"Het is een leuke blog"
"Leuke artikelen, mooie looks en mooie foto's. Alles wat ik nodig heb"
"Ik vind dat je een leuke schrijfstijl hebt, mooie foto's maakt en je goed je mening onderbouwt. Daarnaast zijn er altijd mooie (oog)looks te vinden op je site!"
"Leuke website, veel variatie en merken die ik ook kan kopen en je EOTD's en FOTD's zijn zoo mooi!"
"Omdat ik je blog erg leuk vind! het ziet er mooi uit en je schrijft over veel leuke onderwerpen die mij interesseren! je hebt er ook erg mooie foto's bij wat ik erg belangrijk vind"

Ook gaven veel van jullie (vooral die met cijfers 5 t/m 7) al wat (opbouwende) kritiek:
"Ik zou graag meer persoonlijke dingen zien, zoals filmpjes"
"Omdat je wel goed kan schrijven maar de inhoud van je artikelen zijn altijd zo standaard. Het lijkt me leuker als je over andere onderwerpen schrijft ipv alleen maar over vage make up artikelen"
(Hier wil ik dan wel even op zeggen dat Pretty Up een beautyblog blijft, en er zullen dus altijd make up artikelen blijven komen. Toch is meer variatie inderdaad goed!)
"Je hebt leuke artikelen, maar soms vind ik je schrijfstijl iets minder en overdrijf je een beetje. Maar ik volg je nog steeds met plezier"
"Erg leuke blog maar iets vaker artikeltjes zou leuk zijn"

Ik zal jullie kritiek natuurlijk meenemen, het is duidelijk geworden dat mijn blog leuk is, maar meer afwisseling en originaliteit nodig heeft.

Hierna ging ik verder op wat er nog meer moet verbeteren. Hier waren de resultaten vrij duidelijk.. Over de kwaliteit van foto's, artikelen, reviews en looks waren jullie zeer tevreden, maar over de rest was er nog wel wat commentaar.


Ook vroeg ik waarom deze dingen veranderd moesten worden. Jullie gaven als antwoord dat de lay-out wel weer eens vernieuwd mocht worden, en dat er meer en originelere dingen moesten verschijnen. 

Toen was het tijd voor iets positiefs, wat is nou het sterkste punt van Pretty Up? Waar blink ik in uit, of is het vooral het totaalbeeld dat het leuk maakt? Hierover waren de meningen ontzettend verdeeld, alles zat heel dicht bij elkaar. Uiteindelijk waren het vooral de looks die voor jullie de doorslag gaven, daar zal Saar vast blij mee zijn!



Ook vroeg ik wat jullie graag meer wilden zien. Het werd me wel duidelijk dat het nu écht tijd is dat ik ga filmen, en ook persoonlijke beauty-artikelen en DIY zijn populair. Reviews, looks, nail-art en tutorials moesten ook vooral niet vergeten worden.



Jullie krijgen niet snel genoeg van dingen, al wordt het wel iets te veel make-up. Toch antwoordde het grootste deel van jullie dat ze alles nog leuk vonden.



Hierna vroeg ik hoeveel mijn blog nog moest verbeteren om tot jouw favorieten te gaan behoren. Dit kon je aangeven op een schaal van 1 tot 5, met 1 als weinig verbeteren en 5 als veel verbeteren. Het gemiddelde van de resultaten was 1.91, wat in de categorie 'weinig' valt.

Tot slot vroeg ik jullie om je allerbeste tips. Een paar van de reacties hieruit waren:

"Zo doorgaan, zoals je het nu doet, maar misschien iets regelmatiger updaten"
"Iets meer persoonlijke dingen!"
"Jezelf blijven, dat maakt de artikelen leuk om te lezen"

Dat was het resultaat van de lange enquete, ik hoop dat jullie het interessant vonden maar ik neem het je ook niet kwalijk als je hier een beetje door heen hebt gescrold. De conclusie die ik hieruit opmaak is:

Jullie vinden Pretty Up over het algemeen een leuke blog, maar nog niet heel bijzonder. De kwaliteit van reviews, foto's en looks is goed, maar er zouden best wat meer persoonlijke artikeltjes mogen komen. Ook willen jullie graag filmpjes zien. Hoewel de lay-out leuk was is hij aan vernieuwing toe, net als de rest van de site. Iets meer afwisseling, dat is wat ik nodig heb. 


Natuurlijk ga ik veel met jullie meningen doen, dat zien jullie al aan de verandering van de lay-out. Ik ging van een rustige lente/zomer lay-out...


Naar een donkere herfst/winter lay-out. Deze is tijdelijk, omdat ik nog niet helemaal tevreden ben, maar ik was het lieflijke lichtroze zelf ook wel een beetje zat. Daarom nu iets totáál anders, maar of ik het veel mooier vind weet ik nog niet. Het is wel erg donker, en ik zal het over een paar weken weer helemaal omgooien. Maar voor nu ben ik blij, want het is weer even afkicken van het girly roze. Met de header ben ik ontzettend blij, die is simpel maar toch mooi, maar de achtergrond is echt tijdelijk.
Wat ik wel ontzettend mooi vind aan deze lay-out is dat hij veel strakker is dan de vorige. Dat blijft er ook bij de volgende zeker in.


Behalve de lay-out ga ik natuurlijk ook nog wat doen met het inhoudelijke commentaar over mijn blog. De komende weken ga ik extra veel persoonlijke beauty-artikelen schrijven, en proberen elke dag een update te plaatsen. Ook zal ik gaan experimenteren met filmpjes maken, maar omdat ik geen (goede) filmcamera heb kan dat nog wel even duren. I'll keep you posted!

Zo, jullie hebben de resultaten van mijn superlange enquête én het verhaal over mijn nieuwe lay-out gekregen. Nu ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van mijn lay-out en de komende veranderingen. Ook ben ik erg benieuwd naar tips voor de volgende lay-out, die waarschijnlijk met kerst of nieuwjaar online komt.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...