Pagina's

vrijdag 9 december 2011

Recept: Pizza bread!

Ik heb nog nooit eerder een recept geschreven, omdat koken niet echt mijn ding is. Ik kan net een ei bakken zonder het huis in de fik te steken, en daar blijft het ook wel bij. Maar er is één ding wat ik wel goed kan maken: PIZZA in alle soorten en maten. Vandaag laat ik jullie mijn zelfbedachte (niet zo moeilijk) receptje voor pizza-brood, mijn favoriete lunch, zien.



Het recept is supermakkelijk, snel en goedkoop. Als ik thuiskom uit school met ontzettend veel honger maak ik graag een pizzabroodje, maar opzich zou het ook gewoon als diner kunnen. Wat je nodig hebt is:

- Brood (stokbrood, bolletje, boterham, alles kan!)
- Tomatensaus (ik gebruikte Tomato Frito van Heinz)
- Mozzarella
- Geraspte kaas (plakjes kan ook, maar is minder handig. Je kunt deze stap ook overslaan omdat je al mozzarella hebt)
- Verse tomaat
- Italiaanse kruiden (basilicum, oregano, etc.)
- Evt. toevoegingen als ui, vlees, verse basilicum, etc.



Het recept is vrij simpel, maar alsnog is hier wat uitleg met foto's:

1. Indien je een afbakbrood gebruikt, bak deze dan eerst even in de oven terwijl deze aan het voorverwarmen is op 220 graden.  Ik bakte mijn baguette tot hij er zo uitzag als op de foto. Zo blijft je broodje knapperig.



2. Snijd ondertussen de mozzarella, tomaat en ui (of iets anders). Ik had uiteindelijk ongeveer een halve tomaat en mozzarella en minder dan een halve ui nodig.



3. Smeer tomatensaus op de broodjes en besprenkel ze daarna met wat Italiaanse kruiden.



4. Leg de mozzarella, tomaat en ui op het broodje en strooi er nog wat geraspte kaas overheen.



5. Plaats de broodjes in het midden van de oven en laat ze ongeveer 5 minuten bakken. Let wel op dat ze goed liggen, bij mij was er heel veel ui en kaas van de broodjes afgevallen omdat ze niet helemaal goed lagen.



6. Haal de broodjes als ze klaar zijn uit de oven en begin met genieten. Yummmm...



Ik denk dat ik niet hoef te zeggen dat mijn pizzabroodje echt heeeerlijk was. Je kunt het natuurlijk ook gezonder maken door de kaas te vervangen door light mozzarella óf 30+ kaas (20+ smelt niet goed genoeg helaas), zelf je tomatensaus te maken van verse tomaten en een bruine boterham te gebruiken in plaats van een witte baguette. Ik heb het nog niet zo geprobeerd, maar ik ben wel benieuwd, want volgens mij is dat ook hartstikke lekker.

Ik hoop dat jullie dit artikeltje leuk vonden, het is weer eens wat anders dan beauty, en bovendien is het pizzabroodje echt delicious.
Houden jullie ook zo van pizzabroodjes?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...