Pagina's

maandag 19 december 2011

Miss Sporty Quick Dry Nail Polish

Miss Sporty is, net als Essence, een merk dat ik nog ken uit de tijd dat mijn vriendinnen en ik na school (en nu heb ik het over de basisschool) de Amsterdamstraat in renden om make-up te kijken. Veel budgetmerken waren er toen nog niet, dus was ik gek op Miss Sporty. Nu ben ik het merk uit het oog verloren, maar laatst kreeg ik van een vriendin 3 leuke nagellakjes. Ik was erg benieuwd naar de kwaliteit en besloot ze te reviewen.


Wat ik fijn vind aan de nagellakjes van Miss Sporty is het kwastje. De foto hiervan is helaas gesneuveld, maar ze bevatten zo'n fijn kwastje met afgeronde hoekjes. Hiermee kun je veel netter lakken. Ook zijn de kwastjes vrij breed, wat ik zelf heel prettig vind. Ik was erg benieuwd naar de lakjes en testte ze voor jullie uit.

De lakjes hebben helaas geen namen, maar nummers. Jammer, want nagellaknamen zijn vaak zo leuk (Catrice en OPI) en goed te onthouden.
311 is een zilverkleurig lakje met veel shimmers, maar geen glitters. Ik denk dat dit een metallic finish is, maar ben niet heel goed in het benoemen van finishes. Hoewel ik niet zo heel gek ben op zilveren nagellak vind ik het wel belangrijk om een goede zilver in je stash te hebben, bijvoorbeeld voor nail-art.



Helaas is 311 niet het ideale zilveren lakje voor nail-art. Ik had drie dikke laagjes nodig om hem te laten dekken, en dat vind ik iets te veel. Wel is het resultaat gewoon mooi.



Sorry dat ik niet zo netjes heb gelakt, op de één of andere manier gaat dat bij zilver en goud altijd verkeerd.
Ook zijn mijn nagelriemen  echt horror omdat ik mijn geliefde Lemony Flutter kwijt ben, so don't judge me!

De kleur van de nagellak is gewoon precies als in het flesje, maar is wel meer metallic dan ik had verwacht. Een mooi kleurtje, maar je ziet wel heel duidelijk brushstrokes, oftewel strepen. Zonde, want als het gewoon een goed dekkende kleur was zonder brushstrokes had ik hem heel fijn gevonden.



Het volgende lakje wat ik testte was 330, een mintgroen lakje met een frost finish. Mintgroen kennen we al, maar anders dan creamy had ik nog niet. In het flesje ziet de kleur er veelbelovend uit.



De kleur van het lakje vind ik echt prachtig, maar over de finish ben ik wat minder te spreken. Ook hier zie je duidelijk brushstrokes, en zelf houd ik niet zo van frosty finishes..



Hoewel deze nagellak helaas toch niet echt wat voor mij is moet ik wel zeggen dat hij heel bijzonder is. Een mintgroen nagellakje met frost finish had ik nog niet, en het is dus wel een mooie toevoeging aan mijn stash.



Het laatste lakje uit dit artikel is 320, een bijzondere blauwe kleur. Ik heb al veel blauwe nagellak, maar zo'n kleurtje had ik nog niet. Hij is zowel fel als rustig, dus zelfs voordat ik 'm uitprobeerde wist ik dat dit mijn favoriet zou worden.



En inderdaad, dit is zeker mijn favoriet van de drie. De kleur is prachtig, en gelukkig dekt hij ook prima met twee laagjes. De foto's geven trouwens niet helemaal de goede kleur, in het echt is hij iets donkerder en blauwer.



Dit is echt een prachtige, bijzondere nagellak, ik kreeg er ook veel opmerkingen over. Hij bleef ook goed zitten, de kwaliteit van Miss Sporty nagellak is, ondanks de prijs en de onbekendheid van het merk, echt gewoon prima. Dit lakje gaat nog vaak op mijn nagels verschijnen!



Ik ben heel blij met deze nagellakjes. 320 is echt een prachtige kleur, en hoewel de andere twee niet echt wat voor mij zijn ben ik toch blij dat ik ze heb. 330 is bijvoorbeeld heel mooi met flakies eroverheen, en 311 is goed te gebruiken als topcoat (door de slechte dekking) of in nail-art. De kwaliteit van Miss Sporty nagellak is ook goed, en voor zo'n laag prijsje als €2,19 kun je ze eigenlijk niet laten liggen.

Wat vind jij van de nagellakjes die ik heb laten zien, en heb je zelf ook ervaring met nagellak van Miss Sporty?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...