Pagina's

zaterdag 31 december 2011

Mijn parfumcollectie en favorieten

Bij het opnemen van mijn stash filmpje bedacht ik me dat het best leuk is om ook eens mijn parfums te laten zien. Een echte parfumgek ben ik niet, maar ik heb wel mijn favorieten en ga deze nu aan jullie laten zien!



Ik zal maar meteen beginnen met mijn grootste favorieten: de luchtjes van Beyoncé (die trouwens gisteren een baby'tje kreeg, cuuute!). Heat Rush heb ik sinds de zomer in mijn bezit, en Heat was een kerstcadeautje. Beide luchtjes zijn zoet en heerlijk, maar verschillen toch best veel.



Heat Rush is zoeter, frisser, lichter en fruitiger dan Heat. Deze is dan ook meer geschikt voor de zomer, toen ik hem ook kocht. Ik hou van fruitige geurtjes, en dit is absoluut mijn favoriete zomergeur. Als mijn 15ml versie op is schaf ik zeker een grotere aan, want het is echt een heerlijk parfum. Ik zal niet alle geurnoten van alle parfums geven, maar Heat Rush bevat vooral fruitige of zoete noten als passievrucht, bloedsinaasappel, mangobloesem, honing en een vleugje muskus.

IMG_0554.jpg

Heat is minstens net zo lekker, maar dit parfum is wat warmer en zwaarder, meer een winterparfum dus. Heat bevat onder andere roze perzik, muskus en amber, dit geeft aan dat het een warme, maar toch ook wel fruitige geur is. Perfect voor de winter of in de avond!



Madame van Jean Paul Gaultier is ook heel lang mijn nummer 1 parfum geweest. Nu is hij dat niet meer, maar nog steeds is het een hele lekkere geur. Vooral in de zomer vind ik 'm heerlijk, want in de winter is hij me door de zoete noten als sinaasappel, grenadine en rozen iets te fruitig.



Christina Aguilera's eerste parfum is ook nog steeds één van de lekkerste luchtjes die ik ken. Hij is zoet, maar heeft net als Heat Rush (dit mist Madame vind ik) wat zwaardere noten in het hart en de basis, waardoor hij ook in de winter lekker draagbaar is. Christina Aguilera bevat onder andere perzik, jasmijn en witte muskus.



Dat Nina voorkomt in dit lijstje was waarschijnlijk wel te verwachten. Een parfum met mijn naam moet wel lekker zijn! Helaas kan ik dit parfum niet meer dragen, hij is zo oud geworden dat de geur is verdwenen en er een alcohol achtige geur tevoorschijn komt. Ik weet niet of jullie dit kennen, maar ik heb er wel vaker last van met parfum (Christina Aguilera begint het ook te krijgen, nooooh!). Maar goed, voordat Nina over datum raakte was het een heerlijke, meisjesachtige geur met noten als citrus, verschillende bloemige geuren en muskus. Een heel lekker parfum, dus misschien koop ik 'm nog wel eens opnieuw.



Twee andere grote favorieten van me zijn mijn luchtjes van The Body Shop. De solid perfume van Love Etc. is handig om mee te nemen en ruikt lekker zoet en girly. Hij bevat geuren als peer, jasmijn en vanille en ruikt heerlijk. Niet iets voor elke dag (dan gaat 'ie snel vervelen) maar wel heel lekker! Vooral op vakantie vond ik dit geurtje fijn, het is veilig voor de zon, makkelijk mee te nemen en een zoete, frisse zomergeur.
Van de Japanese Cherry Blossoms lijn van TBS heb ik geen echte parfum, maar een body mist. Verfrissend voor in de zomer, en niet zo heftig. De geur ruikt heerlijk (dus die eau de parfum komt nog wel!) naar perzik, magnolia, jasmijn, muskus en natuurlijk 'cherry blossoms'.



De volgende parfums zijn iets minder favoriet, dit zijn Cat Deluxe van Naomi Campbell en Amoure van een onbekend merk. Beiden vond ik ooit heel lekker, maar nu vind ik dat wel minder. Cat Deluxe gebruik ik af en toe, want met noten als fresia, perzik en vanille is hij wel lekker zoet. Maar ook deze begint over datum te raken..
Over Amoure kon ik geen noten vinden, maar dit is een fris, zoet, nietszeggend parfum.



De laatste twee luchtjes uit mijn collectie zijn er eentje van Chupa Chups (ja, het lolly-merk) en een fake versie van een bekend luchtje (geen idee welke), genaamd Marin. Over beide parfums kon ik geen geurnoten vinden, maar Marin ruikt heel fris en Chupa Chups zoet. Die laatste vind ik echt niet meer lekker, ik heb hem al minstens 5 jaar dus het was tijd voor de prullenbak. Marin ruikt eigenlijk wel lekker voor een warme zomerdag.



In tegenstelling to mijn kleine parfumstash heeft mijn moeder een flink aantal parfums. Hierin zitten ook wat van mijn favorieten, zoals Miss Dior Chérie, Nina Ricci Deci Dela (vooral door de jeugdherinneringen hieraan), Marc Jacobs Daisy en TBS Moroccan Rose. Vooral die laatste twee vind ik ontzettend lekker.



Moroccan Rose is echt een heerlijk rozengeurtje. Ik hou van rozen en dit parfum sluit daar goed bij aan. Noten waren tot mijn verbazing niet te vinden, maar moroccan rose is een frisse rozengeur.



Marc Jacobs Daisy is ook een heerlijk parfum, met geuren als aardbei, grapefruit, jasmijn, muskus en vanille. Dit parfum is wat zwaarder dan de andere fruitige geuren, maar nog steeds fris en zoet. Ook blijft hij ontzettend lang hangen.

Dit waren alweer mijn favoriete parfums, ik hoop dat jullie het leuk vonden! Het is wel duidelijk geworden dat ik hou van fruitige topnoten zoals perzik, een bloemig hart met jasmijn en een basis met muskus en vanille. Het is handig om zulke dingen te weten, want zo kun je ook beter zoeken naar nieuwe favorieten. In geurreviews weet ik nu waar ik op moet letten!



Laat even een reactie achter met jouw mening over mijn parfums en jouw favoriete geuren!
En ik wens jullie natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...