Pagina's

dinsdag 20 december 2011

Mijn nieuwe beste vriend: De Samsung Galaxy Gio

Hij stond al in mijn wishlist, maar nu heb ik 'm eindelijk in het echt mogen bewonderen: de Samsung Galaxy Gio, mijn nieuwe smartphone. ik heb de witte versie nu ongeveer anderhalve week, en besloot een soort review te schrijven. Geen echte review, met specificaties en dat soort technische shit waar ik geen bal verstand van heb, maar een artikeltje met mijn ervaringen met deze budget smartphone.



De Galaxy Gio is een stijvolle en relatief goedkope smartphone. Met prepaid kost hij rond de 125 euro, afhankelijk van de provider. Mijn vader heeft mijne simlockvrij laten maken zodat ik mijn oude abonnement er in kon doen. Nu heb ik toch 1GB internet en 275 min/sms.
Ook is de Gio relatief vrij klein. Het is geen mini, maar vergeleken met de iPhone toch wel iets korter (dezelfde breedte ongeveer). Gelukkig is hij nog steeds makkelijk te bedienen, en door het compacte formaat een stuk makkelijker mee te nemen dan bijvoorbeeld de Galaxy S2.



De Gio bevat Android 2.2 en is daarmee heel makkelijk te bedienen. Ook is hij heel snel door de 800 Mhz processor. Alles is binnen no-time geladen, en ook multitasken gaat snel. We like!
Andere specificaties vind je hier, ik ga hier niet op in omdat ik niet graag praat over dingen waar ik geen verstand van heb.

Wat ik fijn vind is dat alles heel makkelijk vanuit één plaats te bedienen is. Je schuift de bovenste balk naar beneden, en hoppa, daar staan al je meldingen én kun je wifi, bluetooth, gps, geluid en automatisch draaien makkelijk aan- en uitzetten.



Het toetsenbord van de Gio is, als hij rechtop staat, klein, maar wel makkelijk te bedienen. Soms maak ik wat typfoutjes, maar verder werkt het heel fijn. Als je het toch niet zo prettig vindt kun je met een paar klikken het rechtopstaande toetsenbord veranderen in een niet-qwerty toetsenbord zoals we dat van onze oude Nokiaatjes kennen.



De toetsenblokkering werkt ook heel fijn, je kunt met een knopje aan de rechterkant het scherm blokkeren, en door op diezelfde knop te drukken en te slepen (andere mogelijkheden zijn ook makkelijk in te stellen, maar ik vind dit het prettigst) kun je hem deblokkeren. Je kunt hier ook meteen het geluid aan of uit zetten, en de datum/tijd en nieuwe meldingen zien.



Tot nu toe heb ik slechts twee nadelen kunnen ontdekken aan de Gio. Ten eerste loopt hij heel af en toe eens vast of reageert hij niet, maar omdat dit binnen een seconde alweer opgelost is vind ik het niet zo erg. Wat ik wel jammer vind is dat er geen camera aan de voorkant zit, waardoor het maken van foto's en fatfaces al wat moeilijker gaat. Verder ben ik ontzettend tevreden met mijn Galaxy Gio, het is echt een enorme verbetering na mijn stijlvolle, maar slechte Nokia N97.

Oh, en als jullie benieuwd zijn naar mijn favoriete apps, tot nu toe ben ik helemaal weg van:
- Unblock me (het meest verslavende spel ooit.
- Wordfeud (jullie mogen me toevoegen, volgens mij heet ik ninahosseini)
- Fatbooth (Mijn fatfaces zijn masterlijk, geloof me)
- Sleep talk recorder (Heerlijk om te horen wat je zegt in je slaap)
- Action Potato (superleuk spel, ik ben alleen echt slecht)
- Twitter for Android (naar mijn idee beter dan de andere twitter apps)
- Hotmail (zo veel handiger dan het standaard e-mailprogramma)

Wat vind jij van mijn Samsung Galaxy Gio, en welke telefoon heb je zelf? En voor Android gebruikers, heb je nog aanraders qua apps? :)

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...