Pagina's

woensdag 7 december 2011

Is dure make-up z'n geld waard? Budget vs. Expensive #2: Oogmake-up

Vandaag ga ik verder met mijn vergelijking tussen dure en goedkope make-up. Het was heel leuk om jullie enthousiaste reacties te zien, bedankt! :) Nu is deel 2 aan de beurt, de oogmake-up.
De close-ups van de ooglooks zien er als volgt uit. Links is de dure look, rechts de goedkope.





De ooglooks lijken bijzonder veel op elkaar, maar die met het Inglot oogschaduw paletje is wat meer goud dan de budgetlook. Ik vind beide looks heel mooi, ik heb niet echt een voorkeur. Ook bij het maken merkte ik weinig verschil. De details, daar ga ik na de volgende foto's op in.

Dit is nogmaals de goedkope look (de lipswatch is er bij omdat ik dat eerst in dit artikel wilde doen, maar dat heb ik later veranderd):



De ooglook is goed gelukt, en de kleuren zijn mooi voor een neutrale look.
De duurdere look vind ik niet zo heel goed uitkomen op de foto's (het licht was minder goed toen ik deze foto's nam), want deze was in het echt minstens net zo mooi als de goedkope.



Lipstick
ELF Lipstick Seductive - MAC Lipstick See Sheer
Mijn favoriete lipstick is See Sheer van MAC, een niet al te dekkend perzikkleurtje. Maar ook de ELF lipstick in Seductive vind ik mooi. Maar omdat deze niet zo heel egaal aanbrengt vind ik de MAC lipstick een stuk fijner. Deze brengt fijn aan, is creamy maar toch langhoudend en is gewoon een hele mooie en unieke  (ik heb alle drogisterijen in Haarlem afgezocht naar een dupe, maar die is niet te vinden) kleur.



Oogschaduwbasis
Al heel lange tijd gebruikte ik de Hema oogschaduwbasis (gedepot), maar sinds ik de Too Faced Shadow Insurance heb merk ik duidelijk verschil. De Hema basis is heel dik en dus moeilijk uit te smeren, terwijl de TFSI (té lange naam) heel vloeibaar is. Soms iets té vloeibaar, want als je niet goed schudt gaat het scheiden en krijg je een vieze waterige substantie. Maar dat nadeel haalt het niet bij de voordelen, want de TSFI is extreem kleurversterkend en langhoudend, in tegenstelling tot de Hema oogschaduwbasis, die best z'n werk doet, maar niet zo goed. Aan het eind van de budgetdag was mijn oogschaduw een beetje gecreased, maar de andere look hield tot diep in de nacht (bij wijze van spreken).



Oogschaduw
Omdat ik met slecht één palette geen volledige look kon maken heb ik bij de budgetlook zowel het Catrice Big City Life LE palette in Berlin als een losse oogschaduw van Essence (baked eyeshadow in Fabulous) gebruikt. Voor de dure look had ik alleen mijn Inglot palette nodig.
Met beide oogschaduws was prima te werken, ze waren allebei erg zacht en gepigmenteerd en van eventuele kwaliteitsverschillen merkte ik niet veel. Daarom kies ik natuurlijk voor de Catrice en Essence oogschaduws, omdat die voor een veel lagere prijs ongeveer even goed is. Maar, ik ben nog steeds ontzettend blij met mijn Inglot palette, die is gewoon zó mooi!



Oogpotlood
Op mijn bovenste waterlijntje gebruik ik altijd zwart oogpotlood, en normaal pak ik daarvoor standaard mijn Bourjois Khôl&Contour potloodje. Maar voor de goedkope look gebruikte ik dit keer een oogpotloodje van MAX. Maar helaas, deze was niet gepigmenteerd genoeg om een mooi zwart lijntje op mijn waterlijn te zetten. Daarom wint de Bourjois Khôl&Contour.



Eyeliner
Om de look af te maken zette ik een lijntje (inclusief wing) boven mijn oog. Dit deed ik met mijn gelliner van Maybelline, en bij de andere look met een waterproof eyeliner stiftje van ELF. Deze werkte eigenlijk verrassend goed, en daarom koos ik in eerste instantie ook voor dit stiftje. Maar na een paar keer vaker gebruiken merk ik dat hij uit begint te drogen en niet zo netjes meer werkt als toen ik hem net had. Daarom is de Maybelline Gel Eyeliner toch de winnaar geworden.



Mascara
Het laatste, en voor veel meiden belangrijkste, onderdeel van de make-up look is natuurlijk mascara. Ik ben heel kritisch, want als er íéts is wat ik niet wil zijn het spinnenpootjes. Daarom was de Catrice Allround Waterproof Mascara niet genoeg voor me. Mijn Maybelline The Colossal mascara geeft me precies het subtiele, maar toch volumieuze laagje wat ik nodig heb, terwijl de Allround mascara mijn wimpers wel vol, maar niet supergoed gescheiden maakt. Nog steeds een prima mascara, maar aan mijn eisen voldoet 'ie niet. Ik kies dus voor de Maybelline The Colossal 100% Black.



Dat waren weer de producten voor vandaag. De conclusie van mijn totale 'onderzoekje' (Zijn dure producten beter dan budget make-up?) lezen jullie in het volgende artikeltje! Maar voor de oogmake-up geldt:

Ook vandaag hebben 5 van de 6 duurdere producten gewonnen. Bij de oogschaduwbasis, oogpotlood en mascara vind ik dat er per prijsklasse duidelijke verschillen aanwezig zijn, maar voor lipsticks, eyeliners en oogschaduws vind je ook goedkope toppers. Bij de lipstick en eyeliner had ik die zelf niet in huis, maar ik weet dat ze wel te vinden zijn. Een goede (en dus meestal ook duurdere) oogschaduwbasis en mascara is wel aan te raden, maar voor de rest kun je best zonder. Heb je makkelijke ogen en werkt een budget oogschaduwbasis of mascara voor jou ook goed? Dan heb je geluk en hoef je geen dure aan te schaffen (tenzij je dat wilt natuurlijk!)


Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen, en de conclusie komt vanmiddag of morgen online.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...