Pagina's

dinsdag 15 november 2011

Review: Scaredy Cat Cosmetics

Sinds een paar weken verkoopt beautywebshop Enchantra een nieuw merk, namelijk Scaredy Cat Cosmetics. Dit is een vrij betaalbaar merk met prachtige pigmenten, en ik kreeg een perspakketje om te testen. Lees verder als je wilt weten wat ik van de nieuwe producten vind.




Kelly Crawford-Fetterman is het brein achter Scaredy Cat Cosmetics. Haar doel was het creëren van iets moois en overwachts, en dat is zeker gelukt! Kelly's creativiteit zie je terug in de kleurrijke verpakkingen en bijpassende namen die aan de prachtige oogschaduwkleuren gegeven zijn. Elk mineraal pigment is handgemaakt en dus uniek. Zowel de pigmenten als de verpakkingen zijn zo mooi dat je ze wel moet hebben!


Wat maakt Scaredy Cat Cosmetics nu zo bijzonder?
· Het is volledig diervriendelijk en in veel gevallen veganistisch
· Het is vrij van parabenen, vulmiddelen, parfum, talk en andere onuitspreekbare ingrediënten
· Ieder product en de verpakking ervan is handgemaakt en daardoor uniek.
· De verpakking heeft een niet-standaard vorm waardoor deze extra in het oog springt
· Goede prijs-kwaliteit verhouding




Ik kreeg 5 sample pigments en één fullsize. De fullsize verpakkingen bevatten en zijn niet eens zo heel veel groter dan de samples. Hier kun je dus ook even mee voort, maar als je een kleur echt vaak gaat gebruiken is een full size wel handiger.



Ik heb één fullsize pigment in de kleur 'Dysphoria', een prachtige hemelsblauwe kleur. De driehoekige verpakking vind ik ontzettend gaaf, en is als je meerdere kleuren hebt ook handig op te bergen. Het katje op de dop is ook zo schattig, maar dat zie je niet op de foto!



De opening gaat door middel van kleine gaatjes waar je product uit kunt tikken. Ik vind dat zelf niet heel handig, dus gooi ik vaak een hoeveelheid in de dop waar ik dan met mijn kwast in kan.



Ik heb de kleur geswatcht, zowel met een droge kwast als met een licht vochtige kwast. Sommige pigmenten komen pas goed uit als je ze een beetje nat maakt, maar deze werkt droog eigenlijk net zo goed! Natuurlijk wordt hij nog wel wat intenser, maar ook droog valt er prima mee te werken. Het pigment is supergoed en de kleur is heel mooi en helder.
Van links naar rechts: droog met flits, nat met flits, droog zonder flits, nat zonder flits



De rest van de producten (samples) bevatten ook al van die mooie felle kleuren, vooral de roze en gele vind ik echt prachtig! Dit zijn, van links naar rechts, Caged Canary, Eire, Teal Dear, Hirundo en Tudor.



Met flits zien de kleuren er een stuk indrukwekkender uit, want dan zie je pas de prachtige shimmers die ze bevatten. Dit valt het meeste op bij Hirundo, maar ook Eire en Caged Canary hebben een verrassend mooie gouden shimmer.



Ik heb ook even de ingrediënten bekeken. Helaas ben ik geen scheikundige en heb ik dus ook geen idee wat het inhoudt, maar voor de mensen die last hebben van allergieën oid heb ik hier foto's van alle ingrediëntenlijstjes. Ze verschillen niet veel, maar wel iets, dus heb ik ze allemaal gefotografeerd.



Wat ik wel kan beoordelen is een swatch, en dat heb ik dan ook gedaan. Ik gebruikte hiervoor gewoon mijn vingers en 1 à 2 veegjes. Alle kleuren zijn prachtig gepigmenteerd, vooral Hirundo en Tudor lieten met 1 laagje geen huid meer zien. Op de swatchfoto (met flits) zie je ook goed dat ze hele mooie shimmers bevatten. Caged Canary en Eire hebben een mooie gouden glansje, wat je bij Eire beter ziet in het echt. Teal Dear en Hirundo bevatten shimmers en glittertjes in hun 'eigen kleur', en Tudor heeft glitters van verschillende kleurtjes. Alle oogschaduws zijn bijzonder, dat zeker, en ik kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan!



De nieuwe pigmenten van Scaredy Cat hebben een leuke verpakking en zijn vooral supermooi. De kleuren zijn fel, bijzonder en gewoon prachtig, en de oogschaduws zijn ook nog eens heel goed gepigmenteerd. Hoewel ik pigmenten altijd moeilijk vind om mee te werken ben ik echt fan van deze van Scaredy Cat, een mooiere felle kleur krijg je niet op je ooglid!

Binnenkort komt er een look met de pigmenten online, hier gaan Sara en ik nog een beetje mee experimenteren. In ieder geval raad ik de pigmenten zeker aan, ook als je wat minder te besteden hebt. Een full size kost namelijk €4,99 en een sample size (waar je best lang mee doet!) maar €0,99! Vooral de sample sizes vind ik handig, zo kun je voor weinig geld veel verschillende oogschaduws kopen.
Mijn favoriete kleuren zijn Hirundo en Caged Canary, maar ook de andere vier vind ik ontzettend mooi. Zodra ik een beetje met pigmenten om kan gaan zal ik er zeker nog meer van Scaredy Cat bestellen, want ze zijn zo mooi dat ik het niet kan laten..

Scaredy Cat is te koop bij Enchantra, voor €4,99 (full size) of €0,99 (sample size).

Wat vind jij van de Scaredy Cat producten?

Liefs, Nina

ps. In mijn perspakketje zat ook een superleuk extraatje: een halloween sneeuwbal! Suuuperleuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...