Pagina's

dinsdag 1 november 2011

Catrice Big City Life Berlin: palette en nagellak

Na heel lang wachten is dan eindelijk de Catrice Big City Life limited edition in de winkels verschenen, en zo ook bij onze Kruidvat in Haarlem. Hoewel ik eerst van plan was niets te kopen omdat ik de kleurkeuze van de palettes niet geweldig vond kon ik de mooie doosjes toch niet weerstaan. De verpakkingen zijn superleuk, de oogschaduws waren goed gepigmenteerd, en zo'n palette was toch wel echt een must-have. Ik kocht het palette in Berlin, en mocht van een vriendin het bijbehorende nagellakje lenen voor deze review. Kijk snel verder voor foto's en mijn mening!





Ik begin met het palette, deze bevat 6 oogschaduws, 2 blushes, een oogpotloodje en een nutteloos kwastje. Het Berlin palette bevat vrij rustige kleuren waarmee je zowel mooie nude looks als zachtere smokey eyes kunt maken. Bijna alle kleuren zijn shimmery, Am Alex is als enige bijna mat. Ook de blush in Unter den Linden bevat shimmer.



Voordat ik het palette in huis had vond ik de kleurkeuze wat minder, ik houd namelijk totaal niet van palettes met veel zilveren kleuren omdat ik daar toch vrijwel niks mee doe. Toch hebben de mooie bruine tinten Berlin Wall en Am Alex mij kunnen overtuigen. Eenmaal thuis bleken de kleuren toch nog wat mooier te zijn dan gedacht..

Hier zie je de oogschaduws eerst met flits, en op de foto er na zonder flits.





Eigenlijk vind ik het jammer dat de namen in het Duits zijn, want ik haat Duits, maar het is toch ook wel weer leuk gedaan.. Maar verder naar de swatches!
De eerste vier oogschaduws zijn mooi en prima gepigmenteerd, maar de laatste twee verbaasden mij echt! Ku'Damm en Checkpoint Charlie waren een stuk mooier dan ik had verwacht, maar ook Am Alex en Berlin Wall vind ik prachtig. De eerste twee kleurtjes vind ik niet heel bijzonder, maar zijn leuk voor er bij.



Zoals je ziet zijn de kleuren goed gepigmenteerd en niet zo korrelig. Wel zijn de oogschaduws vrij zacht, vooral de donkerbruine kleur Am Alex. Hele zachte oogschaduws zijn vaak moeilijk om mee te werken, maar ik ga mijn best doen en zodra ik een mooie look heb gemaakt komt die online te staan.



Maar oogschaduw is niet het enige wat er in het palette zit, het bevat ook twee mooie blushes. Unter der Linden is een bronsachtig kleurtje dat heel sterk naar oranje neigt, en Siegessäule is zacht lichtroze. Allebei zijn ze prima gepigmenteerd, deze swatches zijn gemaakt met één veegje Unter der Linden en twee veegjes Siegessäule.



Het zijn niet echt standaard blush kleurtjes, Siegessäule is vrij licht voor mijn huidskleur en Unter der Linden is nogal oranje, maar ik ga eens even experimenteren, want de kleurtjes zijn wel heel mooi. Natuurlijk komen deze ook terug in de aankomende FOTD.

Als laatste bevat het palette een klein oogpotloodje, deze is wel handig om mee te nemen maar niet van bijzonder goede kwaliteit. Hij is wel gepigmenteerd, maar niet echt diepzwart, de kleur neigt meer naar donkergrijs...



Echt smudgeproof is hij ook niet, na één keer vegen bleef dit over van mijn mooie creatie:



Het Berlin palette is heel mooi, en de kwaliteit van de oogschaduws en blushes is prima. Om het oogpotloodje moet je 'm niet kopen, die is niet echt geweldig maar wel een leuke toevoeging. Ik ben blij met mijn aankoop en zal hem snel gaan gebruiken, maar ik denk niet dat dit een echte favoriet wordt, daarvoor ben ik toch echt iets te gehecht aan mijn Sleek Oh So Special palette.

Bij het palette hoort ook een nagellakje met de zelfde naam 'Berlin', deze heb ik zelf niet maar ik mocht hem lenen van een vriendin. Berlin is een prachtig herfstlakje dat tussen roze en bruin in zit. Bij het swatchen zag ik dat het echt een prachtig kleurtje is, dus ik denk dat ik 'm meteen ook zelf aanschaf!



De foto's zijn trouwens niet perfect, in het echt is de kleur wat warmer en neigt hij meer naar bruin. Ik moet leren hoe ik de witbalans in moet stellen, want zoals je ziet klopt daar helemaal niets van. De kleur komt redelijk overeen met de foto's, maar je moet hem iets bruiniger voorstellen.



Ik vind het een ontzettend mooi kleurtje en kan gewoon niet geloven dat ik deze niet heb gekocht. Op naar de Kruidvat, want het is een prachtig herfstlakje!
En de kleur is niet eens het allerbeste aan dit nagellakje, hij dekt namelijk ook in één laagje! Ik vind lakjes die snel dekken echt heerlijk, en 1 laagje is ideaal. De dekking was echt volledig, geen zichtbare randjes en slecht gedekte plekjes.

Over zowel het palette als de nagellak ben ik heel tevreden, maar toch vind ik verbazend genoeg het lakje mooier. Dit is echt de perfecte herfstkleur voor mij! Don't get me wrong, want het palette is ook echt heel mooi, maar deze prachtige nagellak is bij mij favoriet.

Wat vind jij van de Big City Life collectie en deze twee producten?


Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...