Pagina's

woensdag 30 november 2011

2x EOTD: A touch of pink and gold

Ik heb weer eens EOTD's voor jullie, en dit keer hebben ze niets met de battle te maken. Dat was lang geleden! Vorige week kwam Sara bij mij logeren, en hebben we allebei een oogschaduwlook gemaakt. Kijk snel verder voor het resultaat en de mooie oogschaduws die wij hiervoor hebben gebruikt!




Ik begon met het maken van een look op Sara's oog. Eerst bracht ik een witte basis aan (Essence Ballerina Backstage Eyeshadow Soufflé) om de kleuren te versterken, en daarna gebruikte ik de kleur Ku'Damm uit het Catrice Big City Life Berlin palette over het gehele ooglid. In de linkerooghoek gebruikte ik een beetje van de roze oogschaduw 'Burgundy' van Kleancolor. Dit is een prachtige oudroze kleur die echt enorm veelzijdig is en zowel droog (subtiel) als nat (intens) gedragen kan worden.



Over Ku'Damm bracht ik op het midden van het bewegend ooglid mijn gouden oogschaduw van Inglot aan.
Dat zorgde voor een apart zilverachtig kleurtje wat zowel iets gouds als iets lila's had. In de buitenste ooghoek gebruikte ik het prachtige blauwpaarse pigment Tudor van Scaredy Cat. Tenslotte maakte ik een flinke winged eyeliner met wat gouden oogschaduw onder het oog, mascara er op en klaar!
Dit was het resultaat:



Ik ben zelf best tevreden met de look als ik 'm zo zie, hij is vrij subtiel maar laat Sara's oogkleur wel heel mooi uitkomen.



Met ogen dicht doet het me een beetje aan de Nederlandse, of eigenlijk Franse, vlag denken. Rood-wit-blauw! (Al is het stiekem roze-zilver-paars, maar het idee is er!)



Daarna maakte Sara een ooglook bij mij, dit keer een lekker heftige donkere smokey. Welke kleuren ze precies gebruikte weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat er in de crease ook een beetje Burgundy van Kleancolor zit. Dezelfde oogschaduw, maar zo'n anders effect!



Ook zit er wat goud op mijn bewegend ooglid. Ik draag nooit zulke donkere looks, maar eigenlijk vind ik 'm wel heel mooi geworden.



Met mijn ogen open komt de oogschaduw vrij ver boven mijn ogen uit. De afstand tussen mijn ogen en wenkbrauwen is klein, en mijn crease zit goed verstopt met mijn ogen open. Bij deze look kun je de oogschaduw eindelijk goed zien. En aangezien het door de kleuren toch al niet echt een draagbare look is vind ik dat helemaal niet erg :)



Ik hoop dat jullie de looks een beetje mooi vonden. Laat me weten wat je er van vindt en waar Saar en ik nog aan moeten werken!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...