Pagina's

zaterdag 15 oktober 2011

Tip: Essence Studio Nails Remover

Essence Studio Nails Better Than Gel Nails French Nail Tip Remover heet dit schatje voluit, maar voor 't gemak kort ik het even af ;). Voor de mensen die hier nog nooit van gehoord hebben, ik heb het over een kunstnagelremover van Essence. Deze gebruik ik sinds kort om mijn nagellak te verwijderen en ik ben er helemaal weg van. Wanna know why? Lees dan verder





Nagellak verwijderen is altijd een hel, of je nou een perfect verzorgende milde remover gebruikt of een agressieve die niet alleen je nagellak, maar ook je hele vinger in 1 seconde oplost. Het is een rotklusje, met al die watjes en stank, dus doe ik het niet graag. Toen ontdekte ik de nagellakremover van de Sephora, dit was een potje met een sponsje. Je stopte je vinger er in, draaide hem heen en weer, en voil├á, je nagellak was er af, zonder stank en gedoe, en supersnel! Dit wilde ik ook, maar de prijs (zo'n 10 euro) hield me tegen. Toen ontdekte ik dat Kruidvat en Essence allebei een budget-variant hadden, die van Kruidvat eigen merk kostte €5 en die van Essence slechts €2,50! Ik kocht de goedkoopste, en hier is de review!

De Essence studio nails remover is dus niet bedoeld voor het verwijderen van nagellak, maar voor het verwijderen van kunstnagels. Hierdoor is de nagellakremover die er in zit ontzettend agressief en uitdrogend. Het is dus beter om hem leeg te gooien en bij te vullen met je eigen verzorgende en aceton-vrije remover.

De Essence remover werkt niet met een sponsje, maar met een soort borsteltjes. Op de volgende foto zie je duidelijk allemaal kleine borsteltjes zitten, met daaronder een laagje remover. Je stopt hier dus je vinger in en beweegt hem heen en weer, waardoor hij schoongepoetst wordt.


Ik probeerde het uit met een vinger waar nog gouden nagellak op zat (Gold van Gosh, mocht je het willen weten). Ik was laatst niet meer toe gekomen aan al mijn vingers, dus zat er op de helft van mijn hand wel nagellak, en op de andere helft niet. Daar moest wat aan gedaan worden!


Ik stopte mijn vinger in het potje remover, draaide een beetje rond en zorgde dat de nagel goed tegen de borsteltjes aankwam. Het gat was namelijk wat te groot voor mijn vingers, met je duim past het perfect maar met dunnere vingers is het even oefenen. Even later haalde ik mijn vinger er superschoon, maar wel heel droog uit. Zo waren mijn vinger en nagel er aan toe:


Het was helemaal droog en wit uitgeslagen, dus pakte ik meteen mijn Lemony Flutter. Een kwartiertje later zagen mijn nageltjes er weer keurig verzorgd uit, mijn nagelriemen nog wat droog maar niet zo erg als eerst. De schade valt mee, maar toch stop ik liever mijn eigen remover in dit potje omdat ik de kunstnagelremover gewoon veel te agressief vind.
Dit was mijn vinger na het removen en verzorgen met Lemony Flutter van Lush. Droge nagelriem, maar niet zo'n droge nagel gelukkig.


De nagellakremover in het potje is veel te agressief als je je nageltjes graag gezond wilt houden, maar als je de inhoud van het potje vervangt door een mildere remover is dit een echte must-have. Het kleine potje is handig om mee te nemen, maar ook voor thuis ideaal. In een minuutje zijn al je nagels schoon, zonder geklooi met watjes, removergeur en pluisjes. Een echte aanrader, dus als je dit potje niet in huis hebt moet je snel naar de dichtstbijzijnde Kruidvat (met extra Essence schap) fietsen! Voor €2,50 heb je al zo'n handig potje in huis, die je heel lang kunt gebruiken dmv bijvullen.

Als je je trouwens afvroeg wat er gebeurt met de nagellak (lost die op, komt het in de remover terecht of juist op de borsteltjes?) heb ik hier het antwoord. Na het verwijderen van rode nagellak zag mijn remover (die ik voor het gemak even in een kleurloos flesje goot) er zo uit:


Ik hoop dat jullie het artikeltje leuk vonden, en ik wil nogmaals zeggen dat dit echt een aanrader is. Wacht maar tot mijn favorieten van oktober, daar zit hij zeker bij!
Om deze review helemaal af te maken hier de beoordeling. Ik ben objectief gebleven, want ondanks dat ik dit product echt heel fijn vind zijn er ook zeker minpuntjes te vinden

Pluspunten
* Goedkoop en makkelijk verkrijgbaar
* Klein en handig om mee te nemen
* Veel makkelijker dan watjes
* Met een paar keer draaien is je nagellak er af
* Je kunt hem makkelijk bijvullen

Minpunten
* De remover droogt je nagels enorm uit, dus je kunt beter je eigen remover er in doen
* Soms lekt hij nadat je hem net dicht heb gedaan
* Het werkt toch wel wat minder goed dan het sponsje van de Sephora
* Het gat is iets te groot voor kleine vingers

Beoordeling
Werking 40/50
Prijs 18/20
Gebruiksgemak 9/10
Verpakking 9/10
Textuur 3/10

Cijfer 8

Kopen als.. je het gedoe met watjes en removergeur helemaal zat bent en je een fijn en goedkoop alternatief wilt van de Sephora remover
Laten liggen als.. je bereid bent meer geld te betalen voor een nagellak remover, dan kun je beter voor die van Sephora gaan

En.. HET IS VAKANTIE! De vakantie betekent trouwens ook meer en uitgebreidere updates op Pretty Up, het werd eens tijd!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...