Pagina's

maandag 31 oktober 2011

Review: Hema kabuki/poeder kwast

Jullie zullen vast al gehoord of gelezen hebben dat de Hema een paar prachtige limited edition beautyproducten aan het assortiment heeft toegevoegd. Eén van deze producten is een zwarte kabuki-lookalike poederkwast, en in tegenstelling tot de andere Hema kwasten is deze echt superzacht.
Mijn oude poederkwast van ELF was een beetje oud en versleten geworden (ja, en dat na een paar maanden...) dus had ik een vervanger nodig. De Hema kwast leek me fijn, en ook niet al te duur, dus toen ik hem zag staan twijfelde ik geen moment en nam ik hem mee.




De kwast heeft de vorm van een kabuki, maar is eigenlijk gewoon een poederkwast (een kabuki heeft meer haartjes die dicht op elkaar staan). De Hema noemt hem zelf ook gewoon powder brush, dus als je een echte kabuki zoekt is dit niks voor jou. Wel staan de haartjes nog redelijk dicht op elkaar en breng je poeder er vrij dekkend mee aan.


Op de volgende foto zie je de haartjes wat beter, hier zit er al poeder op de kwast. Het poederloze rondje in het midden komt omdat mijn poeder bijna op is, ik moet eens een nieuwe kopen!


De kwast is echt heeeeerlijk zacht en is daarin vergelijkbaar met duurdere merken. Ook prikt de kwast niet als je je poeder aanbrengt, het voelt juist heel fijn. Ook na het wassen is de kwast zacht en fijn.
Aan het uiterlijk van de kwast is eigenlijk al te zien hoe zacht hij is, vergelijk hem maar eens met de poederkwast van ELF, die wel zacht, maar ook een beetje stug is.. Hier zie je ook dat het poeder minder egaal op de kwast zit, wat vergeleken met de Hema kwast een minder mooi resultaat geeft.


Ik dacht altijd dat een kabukikwast vervelend werkte door het gebrek aan een lang handvat, maar eigenlijk ligt de kwast heerlijk in de hand. Mijn poeder brengt hij dekkend, maar toch natuurlijk aan, en ik kan makkelijk twee laagjes aanbrengen zonder een echt poederhoofd te krijgen.
Hier zie je het verschil tussen make-uploos (mijn huid heeft een slechte dag, normaal is hij best egaal maar nu echt totaal niet!) en met een laagje poeder. Hier draag ik geen concealer of foundation, het is puur de dekking van de poeder. Ik gebruikte de oude Catrice Mineral Compact Powder, een simpele maar goede pressed powder.


De poederkwast van de Hema brengt mijn poeder mooi aan, en is bovenal heerlijk zacht. Hierdoor (en door de prijs) is het echt één van mijn favorieten geworden en ik gebruik de kwast nu elke dag. Hij is zowel fijn voor pressed powders als losse poeders en is gewoon heel prettig in gebruik. Als je een goede, budget poederkwast zoekt is het zeker een aanrader!

Pluspunten
- Heerlijk zacht
- Goedkoop: €6
- Makkelijk verkrijgbaar
- Brengt poeder dekkend maar toch natuurlijk aan
- Is prettig in gebruik

Minpunten
- Geen echte kabukikwast: de haartjes staan niet heel dicht bij elkaar
- Het is een limited edition

Werking 46/50
Prjis 17/20
Textuur/Geur 10/10
Verpakking 9/10
Gebruiksgemak 8/10

Kopen als.. je een goede maar niet al te dure poederkwast zoekt
Laten liggen als.. je een 'echte' kabukikwast wilt

Cijfer: 9

De poederkwast is tijdelijk te koop bij de Hema voor €6

Wat vinden jullie van de poederkwast? Ik vind zelf superfijn dat er nu ook goedkope maar toch goede kwasten te koop zijn in de winkels, dat is namelijk een enorme zoektocht. Ik had al fijne oogschaduwkwastjes, blushkwastjes en foundationkwasten van Essence en Hema, en nu heb ik ook eindelijk een goede budget drugstore poederkwast. Ik hoop dat de kwast toch nog in het vaste assortiment komt, maar als je de kwast graag wilt zou ik er wel snel bij zijn omdat het waarschijnlijk om een limited edition gaat.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...