Pagina's

vrijdag 7 oktober 2011

Review ELF €1 Lijn: Deel 1

Dat ik fan ben van de kwasten van ELF zal jullie niet ontgaan zijn, mijn everydaybakje staat er vol mee en ik heb er ook al eens over geschreven. Maar deze keer mocht ik van ELF 5 producten uit de €1 lijn kiezen om te testen, en in dit artikel laat ik jullie zien wat ik er van vond. Vandaag laat ik jullie drie producten zien, namelijk een blush, eyeliner en lipstick. Morgen komen de concealerkwast en nagellak aan de beurt!


Lees verder om te zien wat ik er van vond!


Natural Radiance Blusher in 'Glow'


Een product wat ik al langere tijd wilde hebben was de blush in de kleur Glow. Dit is een lichte peachy kleur met gouden shimmer, een soort lichtere versie van Sleek Rose Gold. Hoewel ik een licht tintje heb en daardoor vaak wat donkerdere kleuren pak leek deze mij heel mooi. In het doosje ziet hij er ook prachtig uit, en zeker niet als een blush van 1 euro!


Een nadeel aan de simpele maar stijlvolle verpakking is dat hij lastig open gaat. Het was even puzzelen om te ontdekken hoe dit het snelste gaat, maar ook als het lukt is dit niet ideaal. Dit zorgt ervoor dat ik 's ochtends als ik haast heb toch liever mijn Sleek of Catrice blush pak dan dat ik ga worstelen met deze verpakking. Geef mij maar een klapdekseltje, die gaat tenminste meteen open!


Het is wel jammer van de verpakking, want de kleur is is prachtig. De peach kleur staat heel natuurlijk, en die gouden shimmer geeft je een mooie glow. Hij doet dus zeker zijn werk!
De volgende foto heb ik expres wazig gemaakt, zo zie je de gouden shimmer goed. Pretteeeeeh!


De structuur van de blush is vrij apart, hij is echt heel zacht vergeleken met blushes van bijvoorbeeld MAC, Sleek of Catrice. Dit is fijn, want hierdoor geeft hij veel pigment af, maar het is ook even wennen. Pas dus op met aanbrengen, voor je strepen op je gezicht hebt! Een ander nadeel aan de structuur is dat hij veel poeder loslaat, hierdoor wordt de verpakking wat rommelig. Toch ben ik wel tevreden met de structuur, hij voelt zijdezacht aan op je huid en is tenminste goed gepigmenteerd! De volgende swatch maakte ik met slechts één veegje:


De zachte structuur kun je duidelijk terug zien op de volgende foto, dit is hoe de blush er uit zag na dit ene veegje. Het printje is al heel erg vervaagd en je ziet duidelijk dat hij gebruikt is.


Ik ben heel tevreden met deze blush, hij geeft mijn wangen een mooi peachy kleurtje met een goud glansje en is fijn in gebruik. Als je van zachte blushes houdt zul je geen problemen ondervinden met de structuur, maar als je wat hardere, stevigere blushes gewend bent is dit even wat anders. Toch is de zachtheid niet vervelend, het is gewoon even wennen. De verpakking is het enige echte nadeel, deze gaat verschrikkelijk moeilijk open.
Ik raad de blush zeker aan, het is gewoon een prachtige, fijne en vooral goedkope blush! Ben je nou echt verschrikkelijk met verpakkingen, denk er dan nog eens over na, want het is zonde als je hem niet openkrijgt.

Lipstick in 'Seductive'


Het tweede product wat ik bestelde was een lipstick. Qua verpakking is deze compleet het tegenovergestelde van de blush, want de verpakking is wel handig, maar niet zo stijlvol! Toch heb ik dit liever, ik wil mijn product gewoon open krijgen. De verpakking ziet er prima uit, maar zelf vind ik wel dat hij een beetje cheap oogt en voelt. Maar hij werkt prima en is niet heel lelijk, dus ik heb nergens last van.


De kleur Seductive is een soort semi-rode kleur met een sterke roze ondertoon die je alleen in daglicht ziet. 's Avonds of met de flitser is hij meer rood, maar toen ik op school in mijn spiegeltje keek was hij toch tamelijk roze! De kleur bouwt zich makkelijk op, met één laagje heb je een subtielere dekking maar je hebt niet veel laagjes nodig om hem bijna dekkend te krijgen.


De lipstick is supercreamy, hij blijft daardoor niet heel lang zitten maar voelt wel ontzettend fijn aan op je lippen. Hij bevat ook meer glans dan mijn andere lipsticks, maar het is niet too much.
De volgende swatch is gemaakt met een paar veegjes, een stuk of 2/3.


Op mijn lippen bracht ik de lipstick ook met een soort medium dekking aan, zo scheen mijn eigen saaie lipkleur er nog een beetje doorheen waardoor het resultaat niet te heftig was. Het lijkt trouwens alsof het resultaat niet zo egaal is, dat zie je extra goed op de scherpe flitsfoto's maar in het echt was het niet te zien. Op deze foto's vind ik de kleur wel echt prachtig!


Ik ben heel erg tevreden over de lipstick en kan bijna alleen maar positieve dingen noemen. De verpakking is niet heel mooi, maar ook niet lelijk en/of onhandig. De textuur van de lippenstift is heel fijn, hij is romig, glossy en verzorgend. De dekking is niet volledig, maar makkelijk op te bouwen waardoor je zelf kunt kiezen wat voor dekking je wilt. Het enige nadeel is dat hij niet heel lang blijft zitten, maar dat vind ik zelf niet zo heel erg.
De lipstick is zeker een aanrader, en Seductive is een mooie kleur als je iets tussen 'my lips but better' en knalrood of knalroze in zoekt.

Waterproof eyeliner in 'Black'


Ik gebruik niet vaak eyeliner, vooral omdat ik het moeilijk vind om aan te brengen. Met een gewone of gelliner lukt het wel, maar een stiftje is vaak net wat makkelijker. Helaas heb ik nog geen budget stiftje gevonden dat ik echt fijn vind, ze drogen vaak uit of bevatten niet genoeg pigment. Ik probeerde de waterproof eyeliner van ELF en hoopte dat deze wel aan mijn eisen zou voldoen.

De verpakking ziet er prima uit, gewoon simpel zwart met zilveren letters. Ik vind dit soort stiftjes altijd fijn om mee te nemen, het is lekker snel in gebruik en de verpakking is ook klein.


Vol goede moed opende ik de verpakking en zag ik een smal zwart stiftje. Het zag er goed uit, en toen ik een streepje op mijn hand zette was dit, godzijdank, ook mooi zwart. Toen maakte ik wat kronkeltjes en zag ik al een stuk minder kleur. Ook bij langere streepjes (niet op de foto) zie je dat de stift niet de hele tijd inktzwart is, maar in principe is hij prima om mee te werken.


Ik kan me voorstellen dat ik een beetje verwarrend bezig ben, want de eyeliner maakt geen zwarte lijntjes maar is wel fijn. Huh? Nou, het zit zo; de eyeliner is niet pikzwart, maar wel zwart genoeg en doordat het een stiftje is heel fijn in gebruik. Ik gebruik graag een stiftje als ik alleen eyeliner op heb, over oogschaduw gebruik ik liever liquid of gel eyeliner. Maar als ik geen oogschaduw op heb en wel eyeliner wil dragen pak ik zeker deze, hij werkt heel makkelijk.
Waterproof is de pen trouwens niet, met wat water en een beetje smudgen is hij er snel af. Maar als je niks bijzonders doet en niet door de regen fietst blijft de eyeliner prima zitten.

Voor €1 is de waterproof eyeliner zeker een goed product, en hoewel hij niet diepzwart is kun je er een mooi lijntje mee zetten. Waterproof is hij ook niet, maar in principe blijft hij wel prima zitten. Een fijne eyeliner voor een nog veel fijner prijsje!

Dit waren de eerste drie producten die ik van ELF ontvangen heb, morgen zal ik de nagellak en de concealerkwast laten zien. Misschien dat daar ook nog een full face foto met de producten van vandaag bij zit, maar ik moet even kijken hoe dat met de tijd gaat.

Maar om even terug te komen op dit artikel: ik raad de producten die ik heb getest zeker aan! De lipstick is lekker creamy en gewoon heel mooi, de eyelinerpen is handig in gebruik en de blush is ook heel mooi en fijn. Alle drie de producten hebben wel hun nadelen, maar voor €1 kan ik ze dat wel vergeven, want al met al zijn het gewoon drie fijne make-upjes.

Ik hoop dat jullie het artikeltje leuk vonden, en laat me weten wat jullie ervaring is met de producten van ELF!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...