Pagina's

woensdag 19 oktober 2011

Re-Review: Coastal Scents 88 Matte & Shimmer palette

Het 88 matte palette heb ik inmiddels al een jaar in huis, en aangezien de review van vorig jaar niet meer op mijn blog staat leek het me tijd om hier weer eens over te schrijven. Wat vind ik er nu van, een jaar later, nu ik hem tientallen keren heb gebruikt? Vandaar dat ik vandaag een re-review voor jullie heb.
Het 88 shimmer palette is eigenlijk niet van mij, maar van mijn moeder, maar deze gebruik ik regelmatig voor looks. Ook dit palette verdiende wel een review, dus bespreek ik ze allebei.




88 Matte Palette




In dit 88 palette zitten voornamelijk matte kleuren, maar ook een aantal oogschaduws met wat shimmer en/of glitter. Dit zijn echter wel een stuk subtielere shimmers dan in het 88 shimmer palette, en heel makkelijk te combineren met de volledig matte kleuren.
De pans lijken vrij klein, maar zoals je ziet is er in mijn palette nou niet echt een pan geraakt ;). Er zit meer in dan je denkt. Mijn moeder gebruikt haar 88 shimmer palette een stuk vaker dan ik, een bepaalde groene kleur draagt ze bijna elke dag, maar deze is na een jaar ook nog lang niet op. En als dat ooit wel zou zou zijn blijven er genoeg kleuren over die er een beetje in de buurt komen.


Zoals je ziet is het palette enorm veelzijdig, uit elke categorie zitten er wel een aantal kleuren in. Het enige wat ik tot nu toe echt heb gemist zijn een paar mooie donkerblauwe tinten die niet zo veel naar paars neigen als die ene die er in zit. Ook zou een gouden kleur (ja, shimmer, maar dat zit in wel meer oogschaduws) geen overbodige luxe zijn, in het 88 shimmer palette zitten er in de 2e rij van links prachtige goudtinten, maar de kleuren op deze plek in het 88 matte vind ik maar niets. Ik kan er niet zo veel mee, ze zijn niet geel, oranje, nude of goud, echt zo'n soort vaag 'tussenkleurtje'. Ook de lichtblauwe kleuren in het palette vind ik wat te veel, deze lijken als je ze eenmaal gebruikt zo veel op elkaar dat de helft minder geen probleem geweest zou zijn. Verder vind ik het palette mooi ingedeeld, bijna alles wat je wilt zit er wel in.
Mijn favoriete kleuren zijn toch wel de donkergroene, felblauwe, donkerpaarse en nudebruine kleurtjes.

Natuurlijk heb ik ook een aantal kleuren geswatcht, dit zijn er iets meer geworden dan gepland maar hé, het is nu wel duidelijk dat het met de pigmentatie wel snor zit!


De meeste kleuren zijn prettig aan te brengen, ze bevatten veel pigment en zijn heel zacht waardoor je dit makkelijk op je ogen terecht krijgt. Wel zijn sommige kleuren (bijvoorbeeld de gele) heel korrelig en kun je dit niet zo mooi aanbrengen. Ik moet zeggen dat dit wel minder is dan bij het 88 shimmer palette, met deze heb je veel minder fall-out. Wat wel opvallend is aan de oogschaduws is dat ze héél makkelijk te blenden zijn, en wat mij betreft eigenlijk iets té makkelijk. Met een paar keer over je ogen heb je de meeste kleur al weggeblend en moet je dit weer opnieuw aanbrengen. Zo kan het moeilijk zijn om een felgekleurde look te maken, dit vereist enige oefening, maar je raakt er snel aan gewend en dan is de oogschaduw superfijn in gebruik.


Ik (of eigenlijk Sara natuurlijk!) heb ook een aantal looks met dit palette geplaatst, deze vind je in de categorie 'Make up looks' (looks van mij), en de tag 'made by sara' (mooie looks van Sara, nog van LiveLifeGorgeous)

Rainbow - made by sara - 88 matte & shimmer
Colorful matte  - 88 matte palette

88 shimmer palette

Nu gaan we verder met het 88 shimmer palette, zoals ik al eerder zei is deze van mijn moeder en niet van mij, maar ik gebruik hem wel zeer regelmatig. Voordat ik foto's ga laten zien zal ik jullie alvast even waarschuwen: mijn moeder heeft hem ontelbare keren laten vallen en dan de pans op de verkeerde plek terugggedaan. Vandaar dat het palette er zo verkracht uit ziet!


Dit palette bestaat uit 88 shimmery kleuren, er zitten helemaal geen matte oogschaduws in. De shimmer is echter niet zo heftig als in bijvoorbeeld Sleek palettes, dus zijn de oogschaduws wel draagbaar. Mijn moeder gebruikt dit palette nog steeds elke dag en is er heel tevreden mee.
Haar favoriete kleuren zijn de groene, terwijl ik de gouden tinten in dit palette echt gorgeous vind.


De pigmentatie van dit palette is ook prima, maar de oogschaduws zijn wel een stuk korreliger dan bij het matte palette,. waardoor het lastiger is de kleuren op je ooglid te krijgen. Voor een deel komt dit door het vallen, maar met een kwast krijg je al snel meer fall-out dan kleur op je oogleden. Het beste kun je de oogschaduws aanbrengen met een hele compacte kwast, of zelfs een sponsapplicator of je vingers.
Daarna kun je het makkelijk blenden. Als ik dit palette gebruik pak ik ook altijd mijn fan brush, hiermee krijg ik de ergste fall-out op het ooglid zelf mee weg. Een nadeel is wel dat er altijd veel fall-out in mijn wimpers terecht komt, waardoor die niet meer helemaal zwart worden.
Op de swatches (het zijn er minder dan bij het 88 matte, maar het idee is er) zie je ook dat sommige kleuren vrij korrelig zijn, bij bijvoorbeeld de rode kleur is dat heel goed te zien.


Zoals ik al zei zijn de gouden oogschaduws in dit palette echt prachtig, maar omdat ze toch niet geweldig werken ga ik binnenkort op zoek naar een mooie oogschaduw van Inglot in een vergelijkbare kleur. Ik gebruik deze namelijk zo vaak dat ik beter voor echte goede kwaliteit kan gaan! Ik hoop wel dat ik een mooie goud vind, ik vind dit in een winkel zo moeilijk in te schatten en kom daarom altijd thuis met een gouden kleur die iets te veel naar zilver neigt! In de volgende ooglook zie je duidelijk hoe mooi de gouden kleur in dit palette is, en ook de andere kleuren zijn prachtig. Sara en ik hebben meerdere looks gemaakt met dit palette, maar deze twee hebben de duidelijkste foto's:

Sunny purple - made by sara - 88 shimmer palette
Arabian Inspired Makeup #1 - 88 shimmer palette
Met de flitser die ik op beide foto's gebruikte lijkt de shimmer heel overdreven en over the top, maar in werkelijkheid zijn de looks shimmery, maar niet alsof je een discobal op je ogen hebt. Perfecto!


Conclusie: wat vind ik er van en welke raad ik aan?

In dit hele lange artikel wilde ik eigenlijk gewoon zeggen dat ik beide 88 palettes heel fijn vind, en ik heb nog nooit spijt gehad van mijn aankoop. De pigmentatie is goed, en de oogschaduws werken ook fijn, al zijn ze wel makkelijk weg te blenden en vrij korrelig.
Als ik zou moeten kiezen tussen de twee palettes ga ik qua kwaliteit voor het 88 matte. Deze geeft minder fall-out en is gepigmenteerder, terwijl shimmery kleurtjes meestal juist gepigmenteerder zijn dan matte!
Maar het is heel moeilijk om hier een keuze tussen te maken, want de palettes zijn gewoon zó anders! Als je er eentje wilt kopen, maar twijfelt (net als ik toen deed) zou ik goed nadenken of je meer matte of shimmery kleurtjes gebruikt en je niet zo richten op het kwaliteitsverschil, want dat is minimaal. Beide palettes zijn echte aanraders en must-haves als je nog niet zo veel oogschaduw hebt maar je stash wel uit wilt breiden.

Nu natuurlijk de beoordeling, wat geef ik deze palettes voor cijfer?

Werking 43/50
Prijs 18/20
Gebruiksgemak 8/10
Textuur/Geur 7/10
Verpakking 9/10
Totaal 85 punten

Cijfer: 8.5
Kopen als... je een goedkoop en veelzijdig oogschaduwpalette wilt met mooie kleuren en prima oogschaduws
Laten liggen als... je al heel veel oogschaduw hebt en/of een fanatieke blender bent

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...