Pagina's

zaterdag 22 oktober 2011

Mijn favoriete budget huidverzorging

Om een mooie huid te krijgen of houden moet je die goed verzorgen. Veel meiden gebruiken dure huidverzorging, maar zelf ben ik meer van de budgetproducten. Vandaag laat ik jullie mijn budgetaanraders en missers zien!


Trouwens, sorry voor de slechte foto's in dit artikel, mijn camera en ik hadden een slechte dag door het weinige licht wat binnenkwam..
Let op: ik heb een normale tot gemengde huid, dus als jij een hele droge of vette huid hebt zullen deze producten waarschijnlijk niet zo goed werken als bij mij.




Het allerbelangrijkste aan de verzorging van je huid is het reinigen. Het is de bedoeling dat je altijd je make-up er af haalt, maar niet elk product doet dat even goed. Mijn favoriete product om mijn gezichtsmake-up er af te halen is de reinigingsgel van de Essence My Skin lijn. Deze gel is lekker fris en haalt snel al mijn make-up weg. Ik gebruik de gel ook 's ochtends om mijn gezicht een beetje schoon te maken, en hij geeft me dan een lekker fris gevoel. Ik vind deze reinigingsgel echt top, ik heb hem dan ook meteen opnieuw gekocht toen hij op was. Aanrader!


Ik haal ook bijna altijd mijn oogmake-up er af, hiervoor gebruik ik de Nivea waterproof oogmake-up remover. Veel oogmake-up removers zijn lotions of juist op oliebasis, maar ik heb liever een wat dikkigere reinigingsmelk. Deze remover haalt al mijn make-up er af, maar laat geen vettig laagje achter en is daardoor heel fijn. Nadeel is wel dat hij prikt in je ogen en vrij prijzig is (€6,50 voor 125ml), waardoor ik hierna denk ik liever voor een goedkopere remover ga.


Ook tijdens het make-uppen gebruik ik graag make-up remover om foutjes te corrigeren en make-up er af te halen om weer een nieuwe look te maken. Hiervoor gebruik ik meestal de reinigingsmelk van Derlon. Vroeger gebruikte ik deze ook om 's avonds mijn make-up te verwijderen, maar nu ik de gel van Essence heb doe ik dat niet meer.
De reinigingsmelk is fijn en mild voor de huid, maar prikt wel een beetje als hij in je ogen komt. Reinigen doet hij prima, maar niet zo heel intensief. Na de reinigingsmelk moet je nog wel een tonic gebruiken om de laatste restjes te verwijderen.


Op de volgende foto zie je de textuur van de drie producten die ik hiervoor heb besproken. De reinigingsmelk is vrij dun en vloeibaar, terwijl de oogmake-up remover en de reinigingsgel wat dikkig zijn.


Voordat ik de make-up remover van Nivea kocht gebruikte ik de olieremover van de Hema. Hier ben ik minder weg van, omdat hij een enorm vettig laagje achterlaat. Zelfs na het reinigen met een gel, melk of doekje voelt mijn huid nog steeds een beetje vet aan, en dat vind ik persoonlijk echt niet fijn. De remover verwijdert wel alle make-up (ook waterproof) met één veegje, dus als je een olieremover niet erg vindt is dit wel een fijne.


Nadat ik mijn make-up heb verwijderd met één of twee van de bovenstaande producten gebruik ik soms een tonic om de laatste restjes weg te krijgen. Dit doe ik niet altijd, soms sla ik deze stap over en ga ik meteen door naar de doekjes die hierna komen. De tonic van de Essence My Skin lijn is heel fijn, deze bevalt me een stuk beter dan de tonics van Hema en Kruidvat. Hij ruikt heerlijk naar druiven en lychee, is mild voor mijn huid en verwijdert vuil en restjes en is ook heerlijk fris voor in de ochtend.


Ik merk wel altijd of een tonic goed zijn werk doet als ik zie wat er allemaal op het watje terecht komt. Na het reinigen zit er alsnog wat vuil op, en de tonic verwijdert dit allemaal. Mijn oude tonic van de Kruidvat deed dit een stuk minder goed, dus ik schrok wel even toen ik het watje bekeek!


De derde en laatste stap in mijn reinigingsroutine is een doekje van de Action. Over deze reinigingsdoekjes heb ik al eens eerder geschreven, maar ze zijn echt geweldig. Als ik 1 à 2 keer per dag een doekje gebruik om mijn gezicht te reinigen merk ik dat ik veel minder last heb van onzuiverheden en glimmende huid. Ze werken echt, en zijn ook nog eens supergoedkoop! De doekjes reinigen echt heel diep, soms komt er na de reinigingsgel/melk én de tonic nog steeds een heel klein beetje vuil en make-up vanaf.


Een dag- of nachtcrème gebruik ik eigenlijk niet omdat mijn huid het niet zo hard nodig heeft, maar soms wil ik wel wat extra verzorging en gebruik ik de matterende dagcrème van de Essence My Skin lijn. Deze dagcrème belooft mijn huid te hydrateren en matteren, maar allebei doet hij niet echt super. Wel is het goed genoeg voor mijn normale tot gemengde huidje, en omdat de crème zo lekker dun en luchtig is gebruik ik hem met plezier.


Zoals ik al zei is de crème dun en luchtig, je smeert hem heel makkelijk uit en voelt hem na het snelle intrekken niet meer zitten. Ook is hij heel zuinig in gebruik, deze hoeveelheid is meer dan genoeg voor mijn hele gezicht:


Dit waren eigenlijk alle spullen die ik 's ochtends en/of 's avonds gebruik, ik gebruik niet alles tegelijk maar wissel graag af. Mijn favoriete producten zijn de reinigingsgel van Essence en de doekjes van de Action, deze twee pak ik toch wel elke dag omdat ik ze gewoon heel fijn vind.
Het reinigen van mijn huid is toch wel een gedoe, dus soms, als ik héél moe ben gebruik ik alleen een reinigingsdoekje. Op het moment heb ik ze van een stuntwinkel, maar ik ben eigenlijk van plan die van Essence eens te proberen aangezien de rest van de lijn me verrassend genoeg heel goed bevalt.


Zo, nu ga ik snel een doekje over mijn gezicht halen en kruip ik mijn bedje in, want het is inmiddels half 2 's nachts. Ik heb namelijk de hele avond gewerkt aan een mooie stapeltaart voor mijn verjaardagsfeest morgen, het resultaat hiervan zien jullie maandag!
Ik hoop dat jullie het artikel leuk vonden en er iets aan hebben gehad, tips zijn altijd welkom!

Wat is jouw favoriete budget huidverzorging?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...