Pagina's

zondag 16 oktober 2011

EOTD: Colorful matte

De laatste tijd was ik helemaal into zwarte oogschaduw en smokey looks, maar vandaag had ik weer eens zin in lekker veel kleur. Ik besloot de mooie ooglook 'Shimmery Sparkle' van Vera Camilla na te maken, een prachtige look met shimmery geel, roze en paars. Om het toch een eigen draai te geven gebruikte ik de matte kleuren uit mijn 88 matte palette, een palette wat ik niet vaak genoeg gebruik terwijl het toch wel heel fijn is.
De look is gelukkig best goed gelukt, en sinds ik mijn nieuwe camera heb komt dat ook eindelijk goed over op de foto!





Voor de look gebruikte ik 4 verschillende kleuren uit het 88 matte palette en één kleurtje uit het 88 shimmer palette van mijn moeder. In de binnenste ooghoek draag ik een matte gele kleur met daaroverheen een shimmery goud, om een wat warmere gele kleur te krijgen. Op mijn ooglid en onder het oog zit lichtgrijs met aan de buitenkant van het oog een knalroze kleur. In de crease gebruikte ik een mooie paarse oogschaduw. De ooglook maakte ik af met een eyeliner, wimperkrultang en mascara.


Op de flitsfoto valt het paars wel een klein beetje weg, dus heb ik ook een foto zonder flits waarop de kleuren iets beter uitkomen. Naast dat dit een matte look is en die van Vera een shimmery look zit er nog een verschil in: bij mij zijn de kleuren wat koeler.


Ik heb altijd vrij weinig te zeggen over een ooglook, behalve mijn mening. Ik ben heel tevreden met de look, ik vind de kleuren heel mooi bij elkaar staan en ook is hij goed gelukt. Het kostte wat moeite, want de paarse kleur bleef zo slecht zitten dat je hem meteen wegblendde. Deze vervaagde dan ook al na een half uurtje, zelfs met oogschaduwbasis. Da's wel eens wat anders dan Sleek, daarvan blijven de matte kleuren altijd perfect zitten maar zijn ze wel vrij moeilijk te blenden. De kwaliteit van het 88 matte palette is trouwens best goed, maar nu ik meer oogschaduws van andere merken gebruik vind ik het in vergelijking met bijvoorbeeld Sleek en Catrice toch niet zo super. Er komt ooit nog een re-review aan, maar daarvoor moet ik hem toch nog wat vaker gebruiken. Toch gebruik ik bijna in elke look wel minstens 1 kleurtje, het palette is gewoon zo veelzijdig!


De look is ontzettend kleurrijk en zomers, maar niet op zo'n manier dat het niet meer bij het seizoen past. Paars en geelgoud vind ik namelijk ook mooie herfstkleuren en ik zal deze look waarschijnlijk nog vaker gaan dragen. Want ja, hij is opvallend, maar ik vind het echt heel mooi en ook nog redelijk draagbaar. Op de volgende full face foto's (ik kan de laatste tijd niet meer normaal op een foto staan, sorry daarvoor!) zie je dat het met ogen open best een onopvallende look is, maar zodra je knippert komen de mooie kleuren tevoorschijn.
Me likey..


Ik vond de look heel mooi, het was gewoon jammer dat ik de rest van de dag met buikpijn thuis moest blijven. Deze look zal ik later zeker nog eens maken. Als je wilt zien hoe het precies moet kun je de tutorial van Vera Camilla bekijken, deze is best wel duidelijk. Dit was overigens de eerste keer dat ik een look namaakte van een tutorial, meestal laat ik me inspireren maar maak ik de look uiteindelijk zelf. Maar de looks van Vera zijn altijd zo mooi, dat ik er wel eens eentje na móést maken.

Wat vinden jullie van de ooglook? Let me know!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...