Pagina's

maandag 17 oktober 2011

ELF Nail Polish 'Dark Red'

Laatst liet ik jullie al het eerste deel van de review van de ELF €1 producten zien, maar vandaag ga ik daar mee verder. Ik bestelde namelijk ook een nagellakje in de kleur 'Dark Red', en die laat ik jullie vandaag zien. Ik was heel benieuwd naar de kwaliteit van ELF nagellak, want ik had zowel hele positieve als hele negatieve verhalen gehoord. Ben jij ook benieuwd? Lees dan verder!




Dark Red is, zoals de niet zo originele naam al verklapt, een donkerrode kleur. De laatste tijd ben ik helemaal into rood, dus zo'n kleurtje was iets wat ik graag wilde hebben. De finish zit een beetje tussen cream en jelly in, maar vooral jelly. Hij dekt in 2 à 3 laagjes, na 2 laagjes zie je geen nagelrandjes meer, maar met 3 laagjes krijg je een intensere en (omdat je geen nagel meer ziet doorschijnen) donkerdere kleur. Op mijn middelvinger en pink draag ik twee laagjes, op mijn wijs- en ringvinger drie laagjes.


De nagellak lakt eigenlijk heel fijn, hij is niet te dik en niet te dun en het kwastje is van een fijn formaat. Het lakken gaat hierdoor makkelijk en netjes, dat vind ik altijd een groot pluspunt aan een nagellak.
Een nadeel aan de ELF nagellak is dat het ontzettend langzaam droogt. Zelfs met mijn INM Out The Door topcoat duurde het eeuwen voordat ik weer kon bewegen zonder mijn nagels te verpesten, en het zal jullie dan ook vast niet verbazen dat ik mijn nagels inderdaad verpest heb. Zonder sneldrogende topcoat is het al helemaal een hel, dus raad ik het gebruik van Seche Vite/INM zeker aan!


De nagellak bleef gemiddeld tot lang zitten, na een dag of drie zat het er nog steeds mooi op (wel met base- en top coat). Dark Red is een heel classy kleurtje, en de kwaliteit is prima. Bij ELF verschilt de kwaliteit tussen verschillende kleuren nogal, maar Dark Red is er eentje uit het 'goede' rijtje. Ik ben blij met mijn keuze voor deze nagellak, hij is prachtig en ik zal hem vast nog vaker dragen.
Als je een goedkope, mooie donkerrode nagellak van prima kwaliteit zoekt zou ik deze zeker eens bestellen, het is gewoon een fijn lakje. Erg bijzonder vind ik hem niet, maar als je toch al die €7 verzendkosten van Eyeslipsface.nl betaalt kun je deze ook maar beter in je winkelmandje gooien, je zult er geen spijt van krijgen.

Wat vinden jullie van dit lakje?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...