Pagina's

vrijdag 2 september 2011

Stash: Lips


Het laatste stash artikel is wat langer geleden dan de bedoeling was, maar nu ik terug ben van vakantie wil ik het gewoon weer oppakken. Vandaag zijn mijn lipproducten aan de beurt, ik laat jullie zien wat er allemaal in mijn laatje ligt.




De meeste van mijn lipproducten heb ik de afgelopen maanden gekocht, daarvoor had ik vrijwel niks. Lipsticks in verkeerde kleuren, lipglossjes die ik niet gebruikte en vieze oude labello's. Het was tijd om mijn stash een beetje aan te vullen en inmiddels heb ik de basics binnen. Het is niet echt veel, maar genoeg om jullie te laten zien!

Ik begin met lipsticks, deze heb ik verdeeld in twee categorieën. Eerst mijn oude lipsticks en dan de exemplaren die ik het afgelopen jaar heb aangeschaft. De meesten zijn niet echt mijn kleur, ik heb maar een paar lipsticks waar ik echt tevreden mee ben. Toch zijn het, als ik ze zo op mijn arm swatch, nog best mooie kleuren, en ze bevatten zeker genoeg pigment. Kijk maar even mee!


Behalve de Bourjois lipstick aan de linkerkant zijn dit allemaal hele goedkope lipsticks (Action en andere stuntwinkels), en ze bevallen me allemaal niet echt. De kleuren passen niet bij me, behalve bij die van Bourjois, maar daarvan vind ik de frosty finish een beetje jammer.


Ook mijn nieuwe lipsticks draag ik niet zo vaak, ik heb een keer 3 NYX lipsticks op de gok gekocht bij Boozyshop, maar alle drie de kleuren waren het net niet voor mij. De Hema lipsticks vind ik wel fijn, maar MAC See Sheer is mijn absolute favoriet!

vlnr: NYX Heather, NYX B52, NYX Vitamin, Hema 07, Hema 65, MAC See Sheer


De kwaliteit van de NYX lipsticks is goed, maar helaas vind ik de kleuren niks. Vitamin heeft een ontzettend frosty finish, ik vind het er een beetje ordinair uitzien, maar dat kan ook komen omdat het bij mij gewoon niet staat. Ook B52 en Heather staan niet mooi. Mijn Hema lipsticks vind ik wel fijn, de ene is paarsrood, maar geeft een hele lichte dekking. De kleur is prachtig, maar de chunky glitters vind ik wat minder. De andere lipstick heeft meer een satin finish, dit is een goed dekkende donkerrode kleur. Mijn nieuwste lipstick is van MAC, in de kleur See Sheer, dat is de perfecte 'my lips but much better' lipstick.




Dat waren mijn lipsticks, nu gaan we verder met de glossjes. Ook deze heb ik verdeeld in nieuw en oud, we beginnen met de oude exemplaren, die zijn meer dan anderhalf jaar oud en gebruik ik (op de Essence Volume&Gloss na) nooit. De meeste zijn niet meer te koop, dus ik heb geen kleurnummers en namen opgezocht, maar ik kan wel zeggen dat ze allemaal budgetproof waren.


De meeste glossjes zijn transparant met glittertjes en komen uit de tijd dat ik nog niet met make-up bezig was (denk de eerste en tweede, sommigen zelfs nog van de basisschool!). De lipglossjes van de H&M en Essence waren altijd mijn favorieten, en de Volume&Gloss lipgloss draag ik nu nog steeds af en toe. Hij geeft een mooi glansje aan mijn lippen, is nogal sheer maar niet volledig transparant. Ook vind ik het tintelende gevoel (want het is een lip plumper) wel prettig, het voelt altijd heel fris.


Ook de volgende glossjes kostten me niet zo veel, ik geef eigenlijk nooit veel geld uit aan een lipgloss. De eerste vier lipglossjes zijn allemaal verjaardagskadootjes, de andere twee heb ik zelf gekocht (of nou ja, die van NYC was van de inruilactie!).



Mijn favoriet is de nieuwste, van Catrice. Deze heb ik met 50% korting gekocht en is supermooi, een prachtig berrykleurtje. Links zie je een nude kleurtje van Essence, deze draag ik heel af en toe maar ik moet echt nog even wennen aan nude lips. De drie lichtroze vind ik supermooi, maar vallen bij mij best licht uit, en ik hou niet zo van lichte lippen bij mijn getinte huidje. Daarom meng ik deze glossjes meestal met een andere, donkerdere kleur, of breng ik ze heel licht aan. De shimmers die er in zitten zijn namelijk wel prachtig!


Ik heb vooral lipsticks en lipglosses, maar in mijn stash zitten ook drie lipstains. Ik ben ze helaas vergeten op de foto te zetten (stom stom stom!), maar ik heb wel swatches. De eerste twee zijn lipstains van NYC, in de kleuren 'Rock on ruby' (rood) en 'Endless Spice' (oranjebruinnudeachtig). Daarnaast heb ik nog een oude Max Factor Lipfinity, maar ik ben de balsem kwijt en de kleur is het net niet (iets te sterke blauwe ondertoon, ik hou meer van warme kleuren) dus die gebruik ik eigenlijk nooit.


Ook heb ik nog wat lippenbalsems liggen, mijn favoriet is Vaseline Rosy Lips voor de mooie roze gloed die hij aan mijn lippen geeft. De vaseline met aloe vera gebruik ik vaak over mijn NYC lipstain tegen het uitdrogen, hij blijft dan wel wat minder goed zitten maar voelt een stuk prettiger aan. Het nadeel aan deze lippenbalsem is dat ik het potje met geen mogelijkheid openkrijg, vandaar dat ik liever het merk Vaseline gebruik. De Dr. Swaab lippenbalsem is echt voor als mijn lippen wat extra verzorging nodig hebben, het werkt wat sneller dan vaseline, maar is geen wondermiddeltje (helaas!). De lipbalm van Essence vind ik niet zo mooi, maar toen ik hem net had was ik er wel heel blij mee, dus het is niet echt een miskoop. Verder heb ik nog 1000000 rondslingerende labello's (ik had op de basisschool samen met een vriendin een labello verslaving, maar eigenlijk kocht ik steeds dezelfde: rose en pearl&shine) maar die liggen niet in het laatje.


Dit was mijn lippenstash, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien. Ik kom er nu wel achter dat ik mijn Catrice Papagena Gloss Stick vergeten ben, die lag beneden en heb ik overgeslagen. Stom, dat is wel een favoriet! Verder hebben jullie nu alles gezien dat in mijn stashkastje zit, volgende week ga ik verder met kwasten en daarna met nagellak. Als ik dan al een nieuwe camera heb (ik ben op zoek naar een nieuwe compacte digitale camera met goede autofocus, macro stand en het liefst ook eentje die goed met weinig licht om kan gaan, maar zo'n combinatie heb ik nog niet gevonden..) maak ik een filmpje van mijn gehele stash of van mijn nagellakstash, dat weet ik nog niet, maar als ik nog geen camera heb worden het gewoon foto's.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, laat even een comment achter met je mening!

Hoe groot is jouw stash en wat zijn je favoriete lipproducten?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...