Pagina's

zaterdag 10 september 2011

Stash: Kwasten

Kwasten zijn superbelangrijk als je veel bezig bent met make-up. Een product kan nog zo goed zijn, zonder kwast kun je hem niet mooi aanbrengen. Veel beautybloggers hebben dan ook een kwastenstash vol met MAC, Sigma en andere topmerken, nou, ik heb dat niet! Lees verder om mijn bescheiden kwastenstash te zien, en voor budget aanraders!


Bijna al mijn kwasten zijn van ELF of Hema, en elk kwastje wat ik heb is lekker budget. Toch ben ik er wel heel tevreden over, en hoewel ik stiekem droom van een Sigma of Zoeva kwastenset heb ik in principe alles wat ik nodig heb. Vooral over mijn oogkwasten ben ik heel tevreden, mijn gezichtskwasten mogen nog wel een upgrade krijgen..
Alle kwasten van ELF heb ik al eens gereviewd, de gezichtskwasten vind je hier en de oogkwasten hier.

Eerst laat ik mijn gezichtskwasten zien, op de volgende foto zie je twee poederkwasten en een waaierkwast. De eerste kwast is een Hema poederkwast, dit is echt een regelrechte ramp. De kwasten van de zilveren lijn staan niet heel goed bekend (zacht uitgedrukt!) maar deze kwast is echt het toppunt van slechtheid. Toch bracht ik hier jarenlang mijn poeder mee aan.
Een paar maanden geleden kocht ik de poederkwast van ELF als vervanger, en deze is een stuk fijner. Hij is lekker zacht en brengt mijn poeder mooi egaal en natuurlijk aan. De waaierkwast van ELF is wat minder, deze is iets te dun en te fluffy.


Links op de foto zie je mijn ELF concealerkwast, dit minikwastje is superfijn om kleine onzuiverheden weg te werken, maar ook als nagellak clean up kwastje. Decisions, decisions... ik koos ervoor hem als concealerkwastje te gebruiken, maar als ik weer bij ELF bestel neem ik er nog een! De ELF Studio Stippling brush is ook zacht en fijn, maar vind ik niet perfect. Ik weet niet zo goed wat er mis mee is, maar het is wel iets! Mijn favoriete gezichtskwast is mijn Essence blush brush. Deze kwast is heerlijk zacht en brengt mijn blush mooi aan. Ook over de schuin afgesneden kwast van ELF ben ik tevreden, deze is heel geschikt voor mijn contourblush.


Nu gaan we verder met oogkwasten, ik heb genoeg oogschaduwkwasten en vind ze ook heel fijn! Het enige wat ik mis is een smudge brush.
De helft van mijn kwasten is van de Hema, hiervan heb ik een blendingkwast, twee oogschaduwkwasten en een klein kwastje. Ik vind alle kwasten heel fijn, maar de blendingkwast is mijn favoriet.


Van ELF heb ik ook vier kwasten, dit zijn alle vier verschillende. Helemaal links zie je de blendingkwast, die vind ik echt superfijn, maar helaas laten de haren wel snel los. De crease kwast er naast is ook goed, maar ik vind zo'n klein kwastje niet heel fijn werken. De oogschaduwkwast is heel fijn, ik vind hem even fijn (misschien wel fijner) dan die van de Hema. De schuine oogschaduwkwast is echt super, hij is perfect om highlighter op het wenkbrauwbot aan te brengen.


Verder heb ik nog 4 eyelinerkwastjes. 4? Ja, 4! Eigenlijk heb ik er 5/6, maar het dubbele kwastje van Catrice staat niet op de foto, oeps! Dat is een kwastje met aan één kant een schuin afgesneden kwastje en aan de andere kant een dun kwastje. Het dunne kwastje vind ik fijn, de schuine is me wat te groot. Maar goed, verder naar de kwasten op de foto.
Laatst won ik twee rechte eyelinerkwastjes van Lotus Label op Nail-Gloss, daar ben ik wel heel blij mee. Het is nog even wennen, met die rechte kwastjes, maar ze zijn wel echt van goede kwaliteit.
De schuin afgesneden Hema eyelinerkwastjes vind ik ook heel fijn, ik gebruik er eentje voor eyeliner en eentje voor lijntjes oogschaduw op of onder mijn oog.


Dit was alweer mijn kwastenstash, het is niet heel veel maar de echte basics heb ik wel in huis. Aanraders vind ik de oogkwasten van de Hema, de poederkwast, schuine blushkwast en de oogkwasten van ELF en de blushkwast van Essence. De rest is ook wel fijn, maar zijn niet mijn favorieten.
Ik hoop dat jullie dit artikeltje leuk vonden om te lezen!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...