Pagina's

donderdag 8 september 2011

Saar met haar: 3 oplossingen voor vervelend haar

Dat ik lang en enorm dik haar heb zal jullie vast niet ontgaan zijn, dankzij mijn Iraanse vader ben ik gezegend met een dikke donkere bos haar waar ik tot op de dag van vandaag enorm dankbaar voor ben. Toch is het ook vaak lastig, het hangt snel in mijn gezicht en is heel warm op zomerdagen. Daarom maakt mijn vriendin Sara vaak mooie en handige creaties met mijn haar, die ik nu graag met jullie wil delen!






Probleem: Lastige Lok
Oplossing: Hét vlechtje!




Dit vlechtje is heilig voor mij, ik kan niet meer zonder! Elke keer als ik mijn lok even uit mijn gezicht wil hebben vraag ik Saar om hulp, want zelf vlechten lukt me (nog) niet. Door het vlechtje heb ik geen last meer van die vervelende lok in mijn gezicht, maar hoef ik mijn haar ook niet (lelijk!) achter mijn oor te doen. Ook blijft het supergoed zitten, het is pas één keer gebeurd dat hij overnieuw moest (en dat kwam omdat het klemmetje los was geraakt). Echt ideaal!

Probleem: Warm haar in je nek
Oplossing: Visgraat vlecht!



Ook de visgraat vlecht is één van mijn favoriete kapsels, ik vind het zo leuk! Op de bovenstaande foto is hij zo lang haha, ik wist helemaal niet dat ik zulk lang haar had. Een voordeel aan een visgraat vlecht is dat hij handig (haar is weg uit mijn gezicht en nek), mooi (spreekt voor zich) en net wat specialer dan een gewone vlecht is. Helaas kan ik ook dit niet zelf maken (ik heb al moeite met een staart haha!) dus moet ik altijd Saar om hulp vragen. Gelukkig doet ze het graag!

Probleem: Saai haar
Oplossing: De krulknot!


Vind je een gewone vlecht, staart of knot wat te saai, maar wil je toch iets leuks met je haar doen? Dan is de krulknot misschien wat voor jou! Deze chique knot is gemaakt met allemaal gedraaide plukjes (en superveel schuifspeldjes!) en ziet er mooi en bijzonder uit. Ik vind 'm best cool staan, maar ik heb geen scherpe foto van de voorkant. Wel eentje van de zijkant, maar daar ziet hij er wel wat minder mooi uit dan van de voorkant.



Ik vind dat Saar altijd leuke creaties maakt, en dat die ook wel eens een plekje op mijn blog verdienden! Als jullie geïnteresseerd zijn in één van deze kapsels, laat dan even een comment achter, dan kunnen Saar en ik misschien een (foto) tutorial maken!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien, het was weer eens wat anders dan beauty en 20 days challenge artikelen, dus laat even een comment achter met wat je er van vond!

Liefs, Nina

PS. Als je geen zin hebt in opgestoken kapsels kun je altijd nog de krultang pakken....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...