Pagina's

dinsdag 6 september 2011

Review - MAX baked eyeshadow

Ja, ook ik heb me laten verleiden door mooie foto's en beloftes en natuurlijk de lage prijsjes van de MAX (Action) oogschaduw paletjes. Ik kocht er twee, Black&Beige en Blue&Beige, en probeerde ze meteen uit. Benieuwd naar wat ik vind van deze spotgoedkope baked eyeshadow palletjes? Lees dan snel verder!



De Action verkoopt 6 verschillende paletjes, bij het filiaal in Haarlem waren er 4 aanwezig, maar deze twee vond ik duidelijk het mooiste. Ik was heel benieuwd naar de kwaliteit van de oogschaduws, want hoe meer verhalen ik hoor, hoe nieuwsgieriger ik word, en dit zijn niet bepaald onbekende paletjes!

Ik begin met Blue&Beige, het felblauwe doosje. Razend nieuwsgierig maakte ik het doosje open, of in ieder geval, dat probeerde ik.. De doosjes zijn verschrikkelijk moeilijk open te krijgen, mijn moeder en ik hebben wel een kwartier zitten prutsen! Het is wel zo dat hij na een paar keer gebruiken al wat beter gaat, maar toch kan ik me ontzettend ergeren aan onmogelijke verpakkingen. Verder vind ik de verpakking wel redelijk mooi, het ziet er niet heel luxe uit maar zeker niet als een doosje van een euro.


In het doosje vind je 4 mooie kleurtjes, de eerste is een shimmery witte kleur en de rest is mooi blauw en bevat ook veel shimmer. De witte oogschaduw vind ik wel fijn voor in mijn binnenste ooghoek, maar voor op het wenkbrauwbot bevat hij iets te veel glittertjes, ik gebruik liever een matte of satin highlighter. De blauwe kleurtjes vind ik wel heel mooi, vooral de twee aan de onderkant zijn mooie kleuren. Ik zou niet zo snel een look met alle vier de kleuren maken, ik combineer blauw liever met iets rustigers zoals wit, grijs of paars.


De oogschaduws zijn vrij hard, en droog geven ze dan ook niet veel kleur af. Ik was voorbereid, maar toch voelde ik wel een teleurstelling toen het me niet lukte om mooie blauwe strepen op m'n arm te zetten. De foto is ook ietwat wazig, er was gewoon niks om op scherp te stellen!
De pigmentatie van de droge oogschaduws is echt niets waard, met een kwast komt er niet eens een beetje kleur van af en kun je proberen wat je wilt, maar een blauw oog krijg je niet!


Gelukkig zijn baked eyeshadows nat vaak een stuk beter gepigmenteerd, en inderdaad, zodra ik een beetje water toevoegde kreeg ik mooie helderblauwe swatches. Jippie! Toch vind ik het jammer dat je kwast nat moet zijn om dit te gebruiken, ik werk altijd liever met droge oogschaduws.


Het Blue&Beige palette is mooi, en als je goed met natte oogschaduws om kunt gaan zeker een aanrader, maar écht geweldig vind ik 'm niet. Natte oogschaduws zijn vaak moeilijk te blenden, en vooral bij deze oogschaduws veegde ik het eerder weg dan dat ik de harde lijnen vervaagde, het werkte gewoon niet helemaal lekker. Maar ja, oefening baart kunst!

Hierna probeerde ik het Black&Beige palette, dit donkere palette leek me perfect voor een donkerpaarse smokey eye, en omdat donkere kleuren vaak meer pigment bevatten hoopte ik dat ik hier iets beter mee zou kunnen werken.

Ook deze verpakking kreeg ik onmogelijk open, maar ik was al voorbereid haha. De kleuren zien er prachtig uit en dit is wel een palette waarvan ik alle kleuren in één look zou gebruiken.


Voor mij springt de donkerpaarse kleur er echt uit, want zwart, wit en grijs heb ik al in andere palettes zitten. Dit waren dan ook niet de kleuren waarvoor ik het palette meenam, de donkerpaarse oogschaduw is echt een beauty!
Droog zijn de kleuren iets beter gepigmenteerd dan bij het blauwe doosje, de paars valt nog best mee maar zwart is echt een drama. Kom op, dit is toch geen zwart! (rechts van de paars, voor 't geval je hem niet ziet!)


Ik maakte snel mijn sponsapplicatortje nat en probeerde het nog eens, en ook nu was dit een wereld van verschil. Hoewel de paarse kleur mooi gepigmenteerd zijn vind ik de zwart nog steeds een teleurstelling. Ik had twee veegjes nodig voor dit resultaat, terwijl bij de rest één veegje al genoeg was. Ook de grijze en witte kleur zijn niet spetterend, maar wel oké.


Ik ging meteen aan de slag en maakte een look met dit paletje. Het moest een smokey eye worden met paars op het bewegend ooglid, grijs in de crease, wit in de binnenste ooghoek en zwart in de outer v, maar dat ging een beetje mis. De grijze en zwarte oogschaduws waren niet gepigmenteerd genoeg om echt duidelijk op mijn oog te komen, en ik blendde ze meteen weer weg. Uiteindelijk is het dankzij de gorgeous paarse kleur nog best een mooie smokey geworden, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. De grijze en zwarte kleur zie je zo goed als niet terug in de look, het is echt één kleur geworden die wat donkerder is in de crease. Het grijs zie je nog wel zitten, maar de zwart is letterlijk onzichtbaar. Bah.




Ik heb ook weer een halve full face foto voor jullie, ik maakte de look namelijk maar op één oog. Ik zit nu ook nog met één smokey eye achter de computer, het ziet er echt belachelijk uit haha!


Trouwens, die gezonde glow op mijn wangen komt van mijn nieuwe Sleek Rose Gold blush, wat is 'ie moooooi!

Mijn mening over de MAX baked eyeshadow paletjes is een beetje 'mwah'. Nat aangebracht zijn ze mooi gepigmenteerd, maar ik heb liever een oogschaduw die droog ook wat doet. Ze zijn lastig te blenden, en dat vind ik echt een nadeel. Toch mag ik voor die prijs niet klagen, want het zijn wel echte budgettoppers!

Pluspunten
- Supersupersupergoedkoop! Een paletje met 4 kleuren kost maar €1,29
- Blue&Beige is nat aangebracht prima gepigmenteerd, Black&Beige is redelijk
- De verpakking ziet er niet uit alsof het van de Action is
- Er is veel keuze (6 paletjes) uit hele mooie kleuren

Nadelen
- De verpakking gaat echt onmogelijk open
- Droog komt er met een kwast geen kleur vanaf
- Je blendt het al snel weg, de oogschaduws vervagen heel snel

Kopen als... je een fijn, goedkoop oogschaduwpaletje zoekt en het niet erg vindt om water toe te voegen
Laten liggen als... je liever droge oogschaduws gebruikt of een ramp bent met verpakkingen openmaken

Beoordeling:
Werking 30/50
Verpakking 4/10
Prijs 25/20
Textuur 6/10
Gebruiksgemak 4/10

Cijfer: 7

Ik ben niet helemaal overtuigd door de paletjes van de Action, maar ze zijn zeker wel hun geld waard!

Liefs, Nina


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...