Pagina's

zondag 18 september 2011

Quick tip: Witte nagellak als basecoat!

Ik ben gek op lichte (pastel) nagellakjes zoals mintgroen, lichtgeel en lichtroze. Het enige nadeel aan zulke kleurtjes is dat ze meestal heel slecht dekken, en daarom zijn de meeste lichte lakjes uit mijn stash deze zomer niet uit mijn nagellakla geweest.
Een paar dagen geleden las ik op Dashing Days de oplossing: een witte nagellak als base coat gebruiken! Voor de mensen die dit gemist hebben wilde ik het even delen, ik vind het namelijk een supertip!


Gosh Miss Minty is een van de lakjes die ik graag draag, maar niet graag lak. Hij dekt redelijk, maar toch heb ik vaak 3 laagjes nodig voor een dekkend resultaat. Ook krijg ik hiermee snel bubbeltjes of strepen in mijn nagellak. Op de volgende foto zie je Miss Minty met een transparante base coat. Links (ik ga niet de vingers benoemen, da's alleen maar verwarrend) draag ik drie laagjes, in het midden twee en rechts eentje. Zoals je ziet dekt hij niet perfect, is het resultaat niet helemaal egaal en krijg ik snel bubbeltjes in de lak.


Op mijn andere hand gebruikte ik een witte base coat, dit was een french manicure lakje van de Action. Deze dekt best goed, en toen ik er één laagje Miss Minty over aanbracht was het resultaat eigenlijk precies wat ik wilde! Het was dekkend en egaal, zonder bubbeltjes.



Ik heb geen echte vergelijkingsfoto, dat was ik simpelweg vergeten (stom!) Toch denk ik dat het wel duidelijk is hoe handig de witte base coat is. Deze ga ik zeker vaker gebruiken, bijvoorbeeld onder een nude lakje of een ander licht kleurtje (lees: Essence Mellow Yellow, een prachtige kleur, maar enorm kut om te lakken!)
Een wit lakje als base coat gebruiken is echt een goede tip, dus ik ben heeel blij dat ik deze heb gelezen. Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben, het is echt heel handig.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...