Pagina's

donderdag 15 september 2011

Nagellak tag

Ik heb weer een tag gedaan, deze keer nam ik 'm over van Roos. In deze tag vertel ik wat over mijn nagellakstash, dat vind ik altijd leuk, want ik ben gek op nagellak. Lees verder voor de tag..

Tumblr_ln1wzqlqtt1qdrca7o1_500_large



Ik zal meteen flauw zijn; deze tag bevat geen foto's van mijn eigen stash. Dit houd ik nog een beetje geheim voor het stash artikel! Alle foto's komen van mijn eigen blog of van Weheartit.

Uit hoeveel nagellakjes bestaat jouw stash?
Ik heb nog niet geteld, maar ik vermoed dat het rond de 100, misschien iets meer, ligt. Maar ik moet alles nog uitzoeken, en als ik te dikke lakjes heb weggegooid zal ik het totaal even tellen! Dit komt dan terug in het aankomende stash-artikel.

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?
Hmm, ik twijfel tussen Essence en Catrice, van allebei deze merken heb ik er vrij veel. Ik heb net geteld, van Essence heb ik er 24 en van Catrice 17. Maar een aantal Essence lakjes zijn uitgedroogd en dus onbruikbaar, waardoor het totaal wel ongeveer hetzelfde zal zijn.

Wat is de meest voorkomende kleur?
Ik heb veel verschillende kleuren, maar ik denk dat je roze en blauw het meest zult zien in mijn nagellakla. Blauw is mijn favoriete kleur, maar vooral toen ik wat jonger was kocht ik vooral roze lakjes. Ongeveer gelijkspel dus!



Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ja natuurlijk, ik heb nog lang niet alles. Bijvoorbeeld matte, satin en suede finishes (ik heb alleen een matte top coat) en verschillende glitter finishes. Qua kleuren mis ik nog een mooie rood (niet te fel, niet te donker, en creamy of redelijk dekkende jelly), gekleurde holographics, een bruinroze nude (denk aan GOSH Dusty Rose / OPI Barefoot in Barcelona) en wat specialere kleurtjes.

Welke nagellak draag jij het meest? Schrijf het merk, de naam en de kleur op.
Ik wissel graag af en draag nagellak meestal maar 1 of 2 keer, behalve mijne echte favorieten. Dit zijn bijvoorbeeld Maybelline Nude Rose, Essence Choose Me (foto hierboven) en Catrice Up In The Air. Vooral die laatste draag ik zeer regelmatig, het is echt mijn favoriete kleur.



Van welk lakje blijf je je afvragen waarom je hem nog niet hebt weggegooid?
Deze vraag vind ik moeilijk! Er zijn heel veel kleuren die ik niet (meer) draag, en die eigenlijk in mijn stash staan 'voor het geval dat'. Een voorbeeld hiervan is een lakje van Safari, ik ben het nummer vergeten, maar het is een bronzen lakje. Eerst vond ik 'm wel leuk, maar het is gewoon niks voor mij.

Gebruik je een base- en topcoat?
Ja! Een base coat gebruik ik altijd, mijn nagels zijn al genoeg beschadigd dus wil ik dit niet nog erger maken. Een top coat (INM Out The Door) gebruik ik graag, maar niet altijd. Achteraf heb ik dan altijd spijt, bijvoorbeeld als mijn mooie flakies er na één dag al af liggen :(

Stempel je liever of doe je liever nail-art met de losse hand?
Sowieso de losse hand, ik kan namelijk niet stempelen!

Hou je van shimmers en glitters, of heb je liever een crème finish?
Ik ben gek op shimmers en glitters! Creme finishes vind ik ook mooi, maar meestal krijg ik dan geen mooi egaal resultaat. Stiekem houd ik dus meer van een beetje shimmer, al is crème mooi als afwisseling. Ook jelly's vind ik wel leuk, sinds ik H&M Hot In Red heb ontdekt heb ik er wel wat mee. Toch kan ik een flinke dosis glitters, zoals bij dit lakje van Models Own (foto van weheartit), niet weerstaan.

Tumblr_lrflbpuuaj1qjzvcco1_500_large

Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja, meestal wel. In de zomer had ik er geen last van, maar nu het weer saaier en donkerder wordt draag ik graag een mooi kleurtje op mijn nagels. Ik vind het ook leuk om naar school altijd andere (bijzondere) lakjes te dragen, dat is toch iets wat echt bij mij past. Zonder nagellak voel ik me underdressed!

Welke nagellak draag je op dit moment?
Ik draag nu twee verschillende lakjes, namelijk flakies van Golden Rose. Op mijn linkerhand heb ik 05 (rood, oranje, groen) en op mijn rechterhand 11 (blauw, paars, groen). Allebei draag ik ze over een zwarte basis, dat is Black van MAX.

Tumblr_lrikvjy1361qka1dco1_500_large

Ik hoop dat jullie deze tag leuk vonden, binnenkort laat ik mijn nagellakstash zien!

Q: Hoeveel nagellak heb jij, en wat is je ultieme favoriet?


Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...