Pagina's

dinsdag 13 september 2011

MAX Blushes

Toen ik laatst bij de Action was kocht ik lekker veel make-upjes van MAX, hun goedkope beautymerk in. Naast de baked eyeshadow quads die jullie eergisteren al konden zien nam ik ook twee blushes mee, in de kleuren Pink en Rose.



De verpakkingen zien er redelijk uit, niet zo mooi en chic zoals bijvoorbeeld MAC maar dat verwacht ik ook niet voor een euro. Ze gaan makkelijk open, breken niet snel, en als je het zilveren gedeelte optilt vind je ook een handig spiegeltje en een sponsje (niet dat je daarmee makkelijk blush aanbrengt, maar het idee is leuk). Er zit ook vrij veel product in, het doosje bevat 7 gram blush (Sleek bevat 8 gram, MAC 6 gram en Catrice 5 gram, dus 7 gram is best veel!) Het doosje is trouwens niet heel groot, maar wel dik door het sponsje onderin.


Ik heb twee van de vier beschikbare kleuren, namelijk Pink en Rose. Pink is een vrij basic roze kleur, Rose is wat meer oranje.



Allebei de kleuren bevatten shimmer, bij Pink is dit heel subtiel, maar Rose bevat wat duidelijkere gouden glittertjes. Dit bleek wel voor een deel overspray te zijn, heel zonde!

Pink is mijn favoriete kleur, het is een fijne basic die ook lekker gepigmenteerd is. Hier moet je wel mee uitkijken, want voor je het weet heb je knalroze wangetjes. Pink is namelijk vrij donker en valt daardoor best op. Toch is het wel een fijne everyday blush, vooral als je wat getinter bent vind ik hem heel mooi.


Rose is oranje-achtig, maar ook een beetje nude en daardoor niet te opvallend. Hier mee hoef je niet uit te kijken hoeveel je op doet, dat vind ik altijd wel fijn. Dit is een fijne blush voor als ik geen foundation draag, dan heb ik al een beetje roze wangen van mezelf en geeft Rose mijn wangen een mooie peachy-gouden gloed. Pretty!


Ik heb de blushes geswatcht met mijn vinger, en wat een pigment komt er vanaf zeg! Vooral Pink is supergepigmenteerd, niet zo ongelooflijk als Sleek maar wel vergelijkbaar met MAC, en dat voor een euro! De swatchfoto is een beetje mislukt, mijn camera had nogal veel moeite met scherpstellen, maar dit is de beste foto die er uit is gerold. Bovenin lijkt de swatch minder gepigmenteerd, maar dat ligt echt aan de belichting. Bah, stomme camera, ik ga snel een nieuwe kopen.


Ik vind de blushes heel fijn werken, ze zijn zacht, blenden makkelijk in de huid en blijven redelijk zitten. Wel krijg je als je met een kwast er doorheen gaat veel losse poeder, dat vind ik altijd een nadeel. Het kan ook aan je kwast liggen, maar mijn Essence blushkwast is superzacht, en met mijn MAC en Catrice blushes heb ik nergens last van (wel met Sleek trouwens, Rose Gold is echt verschrikkelijk!) Een ander nadeel vind ik dat het pigment van Pink net iets té heftig is, mijn wangen worden er wel heel roze van! Aanbrengen met een stippling brush dus, en goed aftikken, want zelfs met stippling brush is het resultaat vrij fel.

Ik heb, heel flauw, geen foto waarop ik de blushes draag, hij was op de foto gewoon niet zichtbaar! Nogmaal, stomme camera, sorry! Gelukkig zijn het niet hele speciale kleuren dus kun je je wel voorstellen hoe hij moet staan. 

Ik ben heel tevreden over mijn MAX blushes, ze zijn mooi, ze werken fijn, zijn goed gepigmenteerd en natuurlijk zijn ze ook heel goedkoop! Er zijn vier blushes van MAX, in de kleuren Pink, Rose, Rosewood en Peach. Ze kosten slechts één euro en zijn te koop bij de Action. Als je toch bij de Action bent, neem dan ook meteen de anti-puistjes reinigingsdoekjes, oogschaduwquads en oogpotloden (review coming soon...) mee!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...