Pagina's

vrijdag 30 september 2011

Make Up Studio Eyeshadow Lumière in Icy Lilac

In de goed gevulde goodiebag van het geweldige Beautylab Event zat onder andere een prachtige baked eyeshadow van Make Up Studio. De kleur Icy Lilac is lichtblauw en bevat superveel blauwe en ook een paar roze en zilveren glittertjes. Super om naar te kijken, en ik kon niet wachten om deze uit te testen! Vandaag zien jullie wat ik vind van deze oogschaduw.




Make-Up Studio is een merk dat ik, hoewel ik er zelf niets van heb, wel ken, en de andere Lumière oogschaduws waar ik ervaring mee heb zijn altijd goed gepigmenteerd en fijn in gebruik. Ook deze heeft een zachte textuur waardoor je makkelijk kleur oppakt en dit ook heel snel kunt blenden. Een nadeel van de zachte textuur is dat je wel veel (glitter) fall-out hebt, houd dus zeker een rolletje plakband in de aanslag want met een beetje fan brush krijg je dit niet weg! Toch vind ik de oogschaduw wel heel fijn werken, ik hou van zachte, makkelijk blendbare oogschaduw.


Het pigment is prima, maar niet spetterend. De kleuren komen zeker goed over, en ook de glitters zie je goed, maar de oogschaduw is niet echt dekkend. Hiermee bedoel ik dat je je huidskleur nog door ziet schemeren. De pigmentatie is dus niet helemaal top, maar wel goed genoeg om mee te werken.

Op de volgende foto zie je drie verschillende swatches, want de baked eyeshadow bevat meerdere kleuren in één. Links is alleen de lichte kleur, in het midden zie je de donkerste kleur en rechts heb ik ze gemengd. Zoals je ziet is de donkere kleur vrij goed gepigmenteerd en de lichte kleur iets minder. Zelf vind ik de donkere en gemengde kleuren het mooiste, deze bevatten wat van die lila shimmer uit de donkere kleur.


Deze paarsige shimmer zie je overigens niet zo goed terug op de foto's, hij is vrij subtiel maar maakt de oogschaduw wel wat specialer. Op de volgende (diep ingezoomde) foto zie je op de plekken waar de oogschaduw wat donkerder is een heel klein beetje paarsachtige shimmer. Je moet goed kijken, want de camera pakt dit niet echt op, maar het is er wel.


Zoals ik al zei is het niet zo moeilijk om een mooie ooglook te maken met deze oogschaduw, door de prima pigmentatie en de zachte textuur heb je snel een mooie look. Pas wel op voor fall out!
Ik heb in een minuutje de volgende look in elkaar geflansd, hier draag ik de Make Up Studio eyeshadow in Icy Lilac over het gehele ooglid, met in de crease een klein beetje van mijn donkerblauwe oogschaduw uit het Sleek Original palette. Een simpele look die lekker draagbaar is!
Op de foto zie je van dichtbij mijn huidskleur doorschemeren, maar van een wat groter afstandje is het resultaat gewoon een blauwe ooglook. Ook de glitters vallen extra veel op op de foto, dat komt door de flitser. Deze foto is niet zo goed belicht en dient slechts als indicatie, om te laten zien hoe de oogschaduw overkomt op je oog. Sommige oogschaduws zijn namelijk wel mooi als je ze op je hand swatcht, maar vervolgens komt er niks van terecht op je oog. Bij deze is dat duidelijk niet het geval, je krijgt echt wat je verwacht.



Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik had nog nooit eerder over Make Up Studio geschreven, maar heb tot nu toe redelijke ervaringen met het merk. De Lumière oogschaduw in Icy Lilac is een prachtige oogschaduw met een fijne textuur, maar de pigmentatie is niet perfect en hij geeft veel fall-out. Het is een beetje afwegen, maar zelf ben ik er heel erg blij mee.

De prijs is een beetje moeilijk te vinden, maar de Make Up Studio Lumière oogschaduws kosten rond de €16. Dit vind ik toch best veel als je naar de kwaliteit kijkt, want voor minder geld kun je betere oogschaduws vinden. Toch zijn sommige andere kleuren een stuk beter gepigmenteerd, en die zijn het geld dan wel echt waard.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...