Pagina's

zondag 25 september 2011

Inspirational makeup #2: Khaliji make-up

Het is weer tijd voor een inspiratieartikeltje, en ook nu blijf ik gek op Arabische en Iraanse make-up. Het zijn echt volledige kunstwerken, ik kan er een uur naar staren en ik doe het ze niet na (al probeer ik dat wel...).
Voorheen googelde ik altijd op 'Arabian make-up' of iets in die richting, maar mijn vader vertelde me vandaag de officiële naam: Khaliji / Khaleeji make-up. Nu ik dit weet vind ik zo veel mooiere looks, dus wilde ik ze graag even met jullie delen
Hier zijn weer een paar mooie inspiratieplaatjes van Khaleeji make-up:









De vorige keer dat ik jullie Arabische make-up liet zien vertelde ik al wat kenmerken, maar dit keer heb ik er meer ontdekt. Bij de ogen is alles perfect geblend, maar vind je er ook vaak strakke lijnen in terug. Deze paradox (ik ben m'n Nederlands aan het verbeteren door meer moeilijke woorden te gebruiken haha) geeft de look iets heel speciaals. Ook dragen de vrouwen vaak veel khol of eyeliner om hun ogen, en ook nepwimpers zie je vaak. De wenkbrauwen zijn dun en flink bijgetekend.
Qua gezichtsmake-up zie je ook vaak hetzelfde terugkomen, niet alleen zijn alle huidjes flawless, maar ook zie je dat Arabische en Iraanse vrouwen veel gebruik maken van shapen. Vooral de neuzen (Iraanse mensen hebben niet de mooiste neuzen, helaas voor mij) zijn vaak supersmal gemaakt door middel van shapen.
Blush wordt niet aangebracht op de appeltjes van de wangen, maar loopt meestal van onder de jukbeenderen tot aan de slapen.
De lippen zijn vaak omlijnd met lipliner en de meeste lipsticks hebben een bruine ondertoon (bruin, rozebruin, roodbruin en oranjebruin, er worden niet vaak knalkleuren gedragen)

Helaas is niet alle Khaliji make-up mooi, er zitten ook een paar missers tussen..
Let op, ik heb het hier over wat ik zelf niet mooi vindt, maar misschien vinden anderen dit wel geweldig.



Ai, de foto hierboven is voor mij een regelrechte faal! Donkere lipliner, een veel te duidelijk geshapete neus, te dunne wenkbrauwen, en de eyeliner geeft haar enorme hangogen. Het totaalplaatje is ook nog eens veel te gephotoshopt, dit vind ik echt niet mooi. De ooglook is wel prachtig, al zou de eyeliner iemand anders misschien beter staan.



Bij het plaatje hierboven vind ik de ooglook weer heel mooi, maar is de rest het net niet. Haar wenkbrauwen zijn veel te dun, en de dik omlijnde ogen vind ik ook niets. Bij de andere foto's staat de dikke eyeliner wel, maar hier vind ik het echt een no-go.



Hahaha, dit is natuurlijk geen échte Khaleeji make-up, maar deze foto is wel te vinden op de blog waar ik mijn foto's vandaan heb. 'Drag queen make-up vs. Khaleeji make-up' stond er boven, en ik vond 'm wel erg grappig. Want tja, sommige dames zien er inderdaad wel een beetje drag queen achtig uit.. zie het volgende plaatje!

Khaleeji of Khaliji make-up kent veel verschillende vormen, van rustig tot heftig, maar deze uitgesproken stijl is over het algemeen helemaal mijn smaak. Ik zou het niet dragen, want het ziet er allemaal erg opgemaakt uit, maar om te doen is dit zeker een uitdaging. Als ik weer eens een nieuwe Khaliji-look heb gemaakt zal ik hem laten zien, de vorige was niet zo'n succes maar volgende keer nieuwe kansen. Ik heb inmiddels meer kennis opgedaan over kenmerken van Khaleeji make-up, al zal ik misschien niet alles toepassen (donkere lipliner, te dunne wenkbrauwen, ieeeh, daar griezel ik nog van). In ieder geval vind ik het een prachtige stijl, en sommige creaties zijn echt kunst, je doet het ze niet na.

Wat vinden jullie van Khaleeji make-up?

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...