Pagina's

zondag 4 september 2011

Catrice Made To Stay longlasting eyeshadow

In de nieuwe Modern Muse limited edition van Catrice zitten producten die meteen in het vaste assortiment blijven, zoals lipstains, 'dubbele' mascara's en ook deze longlasting eyeshadows. Ik was na het lezen van previews en reviews (leuke combinatie hihi) heel erg benieuwd naar deze producten en was dus blij toen ik ze zag liggen in het Catrice schap.




Ik ben niet heel bekend met cream eyeshadows, ik heb er wel een paar liggen maar gebruik deze bijna nooit omdat ik gewoon niet zo goed weet hoe ik het aan moet brengen, een platte oogschaduwkwast lijkt me hiervoor wel fijn, maar zelf heb ik alleen fluffy kwasten zoals die van de Hema en ELF, en dat lijkt me niet zo fijn. Daarom breng ik cream eyeshadows altijd met mijn vingers aan, en echt ideaal is dat ook niet. Toch besloot ik de longlasting eyeshadow van Catrice een kans te geven, deze leek me ook heel mooi als basis.


Helaas had ik 'm al even geswatcht in de winkel want er was geen tester, dus hij is al gebruikt. Ja, ik stoor me er ook aan dat hij niet meer mooi is op de foto :)
De kleur valt op de foto wel een stuk donkerder uit dan in het echt, hij is wat lichter en meer richting zilver dan de gouden kleur op de foto.


Het pigment van de eyeshadow is echt prachtig, met een veegje heb je een mooie dekkende streep, en ook op je ooglid kun je het heel makkelijk dekkend krijgen. Als je liever een subtiel resultaat wilt is dat ook mogelijk, je kunt de eyeshadow makkelijk vervagen waardoor je een subtiel shimmery effect krijgt. Hier zie je het resultaat van één veegje (sorry, een beetje overbelicht!). De rode vlek er naast is trouwens een gestainde lipstick die ik gisteren in de Etos heb geswatcht, mocht je het je afvragen.


De textuur van de oogschaduw is heel fijn om mee te werken, hij is best stevig maar wel creamy en makkelijk te blenden. Hoewel ik meer van poeder oogschaduws hou vind ik deze wel heeel fijn! Veel mensen vergelijken het met een MAC Paint Pot, maar die heb ik niet dus dat kan ik zelf niet doen. Een ander vergelijkbaar product is de Eye Soufflé van de Essence Ballerina Backstage collectie. Deze heb ik wel (in 01 Dance The Swan Lake) en is wat zachter dan het Catrice exemplaar.

Ik heb de oogschaduw verwerkt in twee verschillende looks die ik de rest van de dag (ik bleef toch thuis) gedragen heb. Bij de eerste look gebruikte ik de eyeshadow gewoon als oogschaduw op het gehele ooglid, en bracht ik in de crease een shimmery kleurtje uit mijn Sleek Oh So Special palette aan. Dit is dus een volledig shimmery look geworden, meestal blijft zoiets minder zitten dan matte oogschaduw, dus ik was benieuwd hoe longlasting de Made To Stay longlasting eyeshadow eigenlijk was.


Het lijkt trouwens alsof het roze over het gehele ooglid zit, maar dat was niet zo. Foto-foutje, sorry!


Ik maakte ook een matte look met de Made To Stay als basis. Dit is deze vakantie zo'n beetje mijn signature look geworden, ik gebruik vaak twee matte kleuren uit het Sleek Oh So Special palette voor een matte, natuurlijke look. Met de Made To Stay eronder is de look heel licht shimmery geworden en zien de kleuren er ook net wat anders uit dan wanneer ik gewoon mijn Too Faced Shadow Insurance gebruik.
Met flits zie je de glittertjes beter, op de daglichtfoto is het effect minimaal.




Hier onder zie je dezelfde look, maar dan zonder de Made To Stay als basis. Zie je het verschil in finish en kleur?


Ik heb beide looks zo'n 8 uur gedragen, van 's middags tot 's avonds laat. Bij het matte oog, waar ik de Made To Stay als basis had gebruikt, zat alles er nog mooi op, geen gecrease, maar wat me wel opviel was dat de look een stuk meer shimmers bevatte dan 's middags. De oogschaduw was dus wel vervaagd, waardoor de basis beter te zien was, maar het zag er nog steeds heel mooi uit, niet vlekkerig of zoiets dergelijks.
 Bij het shimmery oog, waar de Made To Stay als oogschaduw diende, zag ik wel een beetje ophoping in mijn crease, terwijl er onder de Made To Stay mijn Too Faced Shadow Insurance zat, en die creast echt nooit. Heel longlasting is hij dus niet..

Ik raad aan de Made To Stay oogschaduws als basis onder een ooglook te dragen. Gecombineerd met matte kleuren bleeft hij beter zitten dan met shimmer, dat is ook wel slim om over na te denken. En gebruik altijd een goede oogschaduwbasis, want cream eyeshadows blijven nou eenmaal minder goed zitten dan poeders.

Ik ben heel blij met mijn Made To Stay longlasting eyeshadow, de kleur 040 Lord Of The Blings is prachtig als basis én als oogschaduw, al blijft hij als oogschaduw niet perfect zitten. Prima voor een schooldag, maar als ik 's avonds nog wat ga doen moet ik wel even bijwerken. Toch vind ik dat hij voor een cream eyeshadow vrij goed blijft zitten, en het product is ook heel fijn in gebruik. Jep, dit is een aanrader!

De Catrice Made To Stay longlasting eyeshadows zijn verkrijgbaar in 3 kleuren en kosten €3,49. Ze maken deel uit van de Modern Muse limited edition, maar blijven daarna wel in het vaste assortiment. Ik vind ze heel fijn in gebruik, dus als je er eentje ziet zou ik 'm zeker even meenemen. Ik zag trouwens dat Essence ook Made To Stay longlasting eyeshadows in het assortiment krijgt (jup, precies dezelfde naam!), dus als die te koop zijn zal ik eens een Beauty Battle maken.

In ieder geval bevalt de Made To Stay me heel goed, het is een mooie basis voor een matte look en daarom zeker een aanwinst in mijn stash. De andere kleuren zagen er ook mooi uit, dus als je Lord Of The Blings niets vindt kun je ook kiezen voor een wat donkerdere versie. Helaas heeft Catrice (nog) geen matte varianten, dat is wel een beetje jammer.

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...