Pagina's

maandag 5 september 2011

20 Days Challenge #3 Your Holiday

Jup, alle scholen zijn weer begonnen en ik ga vertellen over mijn vakantie. Slechte combinatie huh? Dag 3 van de 20 Days Challenge houdt in dat ik over mijn vakantie moet gaan vertellen, en dat doe ik graag. Ik ben dit jaar 2 keer op vakantie geweest (wat een luxe, dat heb ik nog nooit gehad), maar daarvan was één keer in de meivakantie. Ik ga toch over allebei wat vertellen!

293912_2042763225856_1147596441_1901194_3636569_n_large
bron: weheartit






Ik moet wel alvast zeggen dat ik bijna geen vakantiefoto's heb, zowel van Londen als van Frankrijk, dus komen alle Londen foto's van weheartit en de Frankrijk foto's van zoover.

Londen


Tumblr_lqd8783d6d1qhzhfro1_500_large


Wauw, wat een stad! is het eerste wat in mijn hoofd komt als ik terugdenk aan Londen. In de meivakantie ging ik vier dagen met mijn moeder naar deze prachtige stad, ik was er al eens geweest maar dit keer was ik een stuk ouder. We hebben heerlijk geshopt en rondgekeken, en ik ben verliefd geworden op de Engelse sfeer en hemelse winkels. Ooit ga ik in Londen wonen, zeker weten!

320288-8-1303640108042_large

Wat mij het meest aansprak van Londen is de sfeer die er hangt en de mogelijkheden die er zijn. Londen is ontzettend groot, maar nog steeds knus en sfeervol. Ik genoot vooral in de chique wijken zoals Kensington en de gezellige buurtjes zoals Notting Hill, zelfs als er niets te doen was vond ik het heerlijk. We hebben elke dag geshopt, vooral in Oxford Street maar ook Kensington High Street, Camden Market en Portobello Road kwamen aan de beurt. Je wilt niet weten in hoeveel Superdrug en Boots winkels ik ben geweest, man man man! Een shoplog en uitgebreid verslag vind je onder het label 'london'.

Tumblr_lqshtunyy71qbrdf7o1_500_large

Ik heb me enorm vermaakt in Londen, het is gewoon een geweldige stad, dus ik raad jullie zeker aan er ooit heen te gaan. Nu ik er over schrijf krijg ik al weer heimwee, ik voelde me er echt thuis. Dat was overigens ook een nadeel, want ik vond er niks aan om toeristische dingen te bekijken en te fotograferen, dat voelde alsof ik hier in Haarlem foto's stond te maken van de St. Bavo kerk. Londen is 'mijn' stad, dus ik zal er zeker nog vaker heen gaan.

Frankrijk


Hourtin plage


In de zomervakantie mocht ik met mijn vriendin Sara en haar ouders en broertje mee op vakantie naar Frankrijk (Hourtin-Plage, een klein dorpje met een camping, boulevard en strand), en deze vakantie was misschien (ik durf het niet te zeggen, voel me een verrader!) nog wel leuker dan Londen. Elke dag lagen we op het strand en natuurlijk was het heel gezellig. Ik heb me supergoed vermaakt, al was er 's avonds vrij weinig te doen. Op de camping was waren wel activiteiten, maar dat waren dan Franse jongeren en moeders die dansjes deden op zomerhits van 20 jaar geleden. Not my cup of tea!

Camping La Cote d'Argent Hourtin / Hourtin-Plage (Gironde)


Daarom waren Saar en ik (en soms ook haar broertje) elke avond na het eten (meestal aten we in het huisje, maar soms ook op de boulevard, dat was heel gezellig) te vinden op de boulevard, waar we heen en weer liepen en mensen keken. Want ja, eigenlijk verveelden we ons een beetje. Toch was het heel gezellig, en achteraf waren dit eigenlijk best leuke avonden.
We waren ook niet de enigen die rondjes liepen uit verveling, verder waren er nog 3 leuke Nederlandse jongens te vinden waarmee we een hele gezellige avond hebben gehad (wij durfden niet tegen ze te praten en zij ook niet tegen ons. op hun laatste avond deden ze dat toch en toen vonden we het zo jammer dat we niet eerder gepraat hadden! dit was echt een superavond, die jongens waren heel aardig en grappig dus we hebben ons prima vermaakt), 2 aardige Nederlandse meisjes die naast ons huisje in een camper zaten (hier hebben we 2 dagen mee doorgebracht en later ook nog wat contact gehad, dat was ook heel gezellig!) en 3 Franse sjons waar we niet zo gek op waren.
Verder waren er vooral Duitsers en Fransen, van mij hadden er best wat meer Nederlanders en Engelsen mogen zijn! Een voordeel was dat er wel superveel jongeren waren, iedereen was van rond onze leeftijd dus dat kwam goed uit.

Camping La Cote d'Argent Hourtin / Hourtin-Plage (Gironde)

De boulevard was gezellig, er waren leuke maar dure surfwinkeltjes, restaurantjes en een ongelofelijke ijs/crepe/churros/chichis/snoepkraam, hiervan zie je een klein stukje op de foto hierboven maar ze hadden zoooo veel! Helaas spraken ze geen woord Engels, en met ons beperkte Frans hadden we soms best moeite om iets te bestellen!

P8150013

Op de wazige foto hierboven zie je ons huisje, hier sliepen we met zijn 5en en dat ging prima. Het was een fijn huisje, al gaven de bedden je wel ongelofelijke rugpijn en werd de douche steeds koud. Maar het beste was ons uitzicht, we keken uit op het tennisveld, voetbal- en basketbalveld en het zwembad. Zo zagen we vadsige tennissers, knappe voetballers én oude mensen in Speedo, heerlijk!
Maar serieus, we hadden de beste plek van de camping: een fijn huisje, lekker dichtbij de ingang en een prachtig uitzicht.

Ik heb echt genoten van mijn vakanties, allebei waren ze heerlijk! Ik zou zo graag terug willen nu al mijn herinneringen weer bovenkomen, ik ben nog niet van mijn vakantieheimwee af. Daarom hou ik snel op met dit artikel, ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden. Laat me weten wat je vond en hoe jouw eigen vakantie was!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...