Pagina's

zaterdag 6 augustus 2011

Tag: Ben jij een echte beautyfreak?

Yay, ik ben weer getagd, dit keer door Marjolein, met de 'Ben jij een echte beautyfreak?'-tag. In deze tag laat ik zien in hoeverre ik een beautyfreak ben, jullie mogen dan beoordelen of ik een échte beautyaddict ben :)



Hier is ie dan:

Wat is het laatste beautyproduct wat je gekocht hebt waar je echt voor hebt moeten sparen?
Eigenlijk spaar ik niet voor beautyproducten. Veel producten vind ik te duur, maar als ik het echt leuk vind koop ik het gewoon. Niet meteen, behalve dan misschien bij MAC, waar ik meer van de impulsaankopen ben, maar meestal bekijk ik het product minstens 10 keer in de winkel voor ik hem koop. Dat ging zo bij bijvoorbeeld de Too Faced Shadow Insurance, dus dit komt het meeste in de buurt van het antwoord op deze vraag ;). Verder ben ik ook al twee weken aan het uitkijken naar het bestellen bij ELF (veel basic €1 brushes en tools, geen make-up!) wat ik nu gedaan heb, en het bestellen bij Enchantra (winactie palette, Sleek Oh So Special, Sleek Rose Gold blush en Beautyblender) wat ik binnenkort ga doen. Daarna is het even afgelopen met de beauty en ga ik sparen (ik heb een tweede spaarrekening waar op ik ga sparen voor bijv. een camera). Wow, lang antwoord, sorry, volgende vraag!



Als jij een beautyproduct zou zijn, wat zou je dan zijn?
Ik zou een mascara willen zijn (en dan het liefst the Colossal van Maybelline). Mascara is een product dat bijna iedereen wel gebruikt, zowel beautylovers als meiden die niet zo veel make-up dragen. Het maakt je blik een stuk mooier en is een must-have voor bijna iedereen.



Hoe veel vriendinnen heb je waarmee je helemaal gek kunt worden over die perfecte blush of geweldige oogschaduw?
Eigenlijk maar één: Sara. Zij maakt dan ook regelmatig mooie looks voor mijn blog en helpt me ermee. Ik heb ook andere vriendinnen die mijn blog volgen of vriendinnen die me even om advies vragen voor als ze iets zoeken, maar Sara is de enige die net als ik een uur naar een paar make-upjes kan staren zonder zich te vervelen. Nou ja, een uur...
De volgende foto is van de look Sunny Purple, mijn favoriete 'made by sara' look.



Wat was de laatste keer dat jij make-up hebt weggegooid?
Eergisteren, toen ik foto's ging maken voor het stash artikel! Ik zag zoveel oude troep (make-up van de fancy enzo) dus dat is allemaal de prullenbak in beland. Verder gooi ik eigenlijk bijna nooit iets weg.

Hoe begon de make-up gekte bij jou?
Eerlijk? Ik weet het niet meer! Mijn geheugen laat me een beetje in de steek. Wel herinner ik me nog dat ik vroeger gek was op schminken en make-uppen, dat kwam ook deels doordat mijn beste vriendin heel veel met uiterlijk bezig was en we lekker samen make-up gingen kopen bij Essence. In de brugklas begon ik met uittesten van make-up zoals een testteam in bijvoorbeeld de Girlz, maar daar bleef het bij. Ik vond het heerlijk om make-up te kopen en te testen, maar ik was er niet heel bewust mee bezig zoals nu. De echte gekte kwam pas een jaar geleden, toen ik het beautyblogwereldje leerde kennen en mijn eigen blog serieuzer begon te nemen.



Als een niet-make-up-fan je vraagt hoeveel nagellak of oogschaduw je hebt, geef je dan eerlijk antwoord? 
Ja, dat sowieso, maar ik zeg er wel eerlijk bij dat ik niet alles gebruik (zoals je al zag in het stash artikel heb ik veel spullen liggen die ik nooit gebruik). Voor nagellak geldt dat niet, als ik zeg dat ik ongeveer 100 lakjes heb word ik regelmatig uitgelachen haha. Maar ach, zolang ik er blij mee ben maakt dat me helemaal niet uit.



Hoe vaak ga je langs de drogist zonder dat je echt iets nodig hebt?
Héél vaak! Vooral met een vriendin glip ik even snel de Kruidvat of Sephora binnen en kom ik dan naar buiten met óf een paar nieuwe make-upjes, óf een arm vol swatches. Veel vriendinnen vinden al dat swatchen trouwens maar vies, maar ik doe het lekker toch ;)
Nu mijn no-buy is afgelopen wil ik proberen zo min mogelijk nutteloze dingen te kopen, ik bewaar mijn geld liever voor dingen die ik erg graag wil (zoals qua make-up een Beautyblender, Sleek palette en blush en ELF kwasten, en voor de rest leuke kleding (dus ook niet meer 'gewoon H&M omdat het goedkoop is') en een camera waarvoor ik aan het sparen ben). Ik hoop dat dit lukt, het is zo zonde van mijn geld anders!

Hoeveel tijd besteed je per dag op internet, lezend over beauty?
Superlang, wel minstens een uur op een schooldag (dan moet ik het inkorten vanwege huiswerk) en minstens twee uur op een vrije dag. Dan heb ik het trouwens alleen over lezen, niet over artikelen schrijven, want daar ben ik ook nog wel even mee bezig.

Wat is je favoriete make-up item?
Oh shit, moet ik er 1 kiezen? Ehm, dat is nogal moeilijk. Ik ga denk ik voor mijn MAC See Sheer lipstick, dit is de perfecte my lips but better lipstick voor mij! Hij is niet alleen supermooi, maar ook fijn in gebruik en hij blijft megalang zitten (en dat terwijl het een Lustre is, kun je je voorstellen hoe lang een matte of satin lipstick van MAC blijft zitten?). Donderdag was ik trouwens met een vriendin op zoek naar een budget-dupe van See Sheer, maar deze bleek onvindbaar. Mooi, fijn én uniek, wauw!


Heb je een wishlist en hoeveel producten staan daarop?
Dat blijft nog even een verrassing, morgen komt mijn wishlist online. Verder heb ik een lange wishlist in Word, deze is nu al anderhalf A4'tje en nog lang niet vol.. 

Geef deze tag door aan 3 beautybloggers waarvan je weet dat het echte beautyfreaks zijn.
Hmm, wie zal ik nu eens taggen? Of iedereen een echte beautyfreak is vind ik moeilijk te beoordelen, maar dit zijn de mensen die ik ga taggen:

Ik hoop dat jullie dit een leuk artikeltje vonden! Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...