Pagina's

vrijdag 5 augustus 2011

Stash: Eyes

Hier is 'ie dan, het eerste artikel over mijn make-up stash. Vandaag laat ik jullie mijn oogmake-up zien, niet in een snel filmpje zoals ik vaak bij anderen zie, maar lekker uitgebreid met (heel veel) foto's. Laat me even weten wat je daar van vindt!





Ik bewaar mijn make-up op 3 verschillende plekken. Mijn favoriete make-up (met uitzondering van platte verpakkingen, die passen er niet in) bewaar ik in een make-up organizer van de Kruidvat:


Alles wat hier niet in past of hoeft (omdat ik het niet dagelijks gebruik) maar wat wel fijn is ligt in dit plastic ladekastje van de Xenos. Het past totaal niet bij mijn kamer, dus ik moet nog een nieuwe oplossing vinden (iemand een idee?) maar het is wel handig. Ik heb het simpel ingedeeld; bovenin ogen, in het midden gezicht en onderaan lippen.


Andere make-up, dat zijn dan spullen die ik vrijwel nooit gebruik maar ook nog niet klaar zijn voor de prullenbak, ligt in een klein wit mandje op een plank. Ik heb de make-up voor de stash-artikelen van alle plekken gehaald, het komt dus uit zowel mijn favorieten-bakje als mijn mandje met troep.

Ik begin met mijn oogschaduws. Het eerste deel bestaat uit kleine palettes, met 3 of meer kleuren. De meesten zijn van vrij slechte kwaliteit (een aantal jaar geleden gekocht), maar er zitten toch wel fijne paletjes bij. Kijk maar even mee:


Ik denk dat namen noemen vrij weinig zin heeft, maar als je wilt weten wat voor kleur iets is laat je maar een reactie achter, dan zoek ik het even op! De palettes van Essence Metallics, NYC, Miss Sporty en Sephora zijn allemaal niet supergoed gepigmenteerd maar wel fijn om een natuurlijke look mee te maken. De palettes van La Femme, Roger Gare, Fancy en Claire's zijn van shitkwaliteit en gebruik ik nooit. Ik heb alles even geswatcht (1 kleurtje per palette) en het viel me op dat het La Femme palette vrij gepigmenteerd is. De structuur is verschrikkelijk, maar door het goede pigment vraag ik me af of het niet tóch mogelijk is hier een normale look mee te maken. Testje komt er aan!


vlnr: Claire's, Sephora, NYC Individual Eyes, Miss Sporty, NYC Metro Quartet, La Femme, Roger Gare, Fancy, Essence Metallics.

We gaan verder met de duo's, pigments en creams. Dit zijn wat meer naturel kleurtjes,


Mijn mening over de duo's is simpel: allemaal slecht. Hoewel er op mijn arm nog best veel pigment vanaf komt krijg je op je oog niet eens een beetje kleur te zien. Ik ga de Hema duo nog een kansje geven, nu met mijn Too Faced Shadow Insurance, maar als hij dan nóg niet werkt houd ik er mee op. De duo van Essence is wel mooi gepigmenteerd, maar vooral de lichtbronzen kleur past niet goed bij mijn huid.
De pigments heb ik in Londen gekocht voor maar 1 pond en zijn voor die prijs heel fijn. Ik gebruik ze niet omdat de kleuren toch niets voor mij zijn, maar de kwaliteit is prima. De cream eyeshadow van Essence is niets voor mij, misschien als basis onder een matte look om 'm shimmery te maken, maar verder houd ik niet zo veel van cream producten. Het Essence down to the beach tubetje heb ik niet geswatcht maar meteen weggegooid, hij was ruim over de houdbaarheidsdatum heen!


Ik heb nu trouwens allebei de kleurtjes geswatcht, bij een duo kan dat wel..
vlnr: 2x MUA pigment, 2x Fancy, 2x Essence, 2x Black Onyx, 2x Hema, Essence cream

Ik bleek twee duo's te zijn vergeten, hier zijn ze nog even. Een prachtige duo van Bourjois (zo mooi en fijn!) en een crappy smokey eyes set van Essence.



Sorry dat alle swatches in dit artikel een beetje overbelicht zijn, mijn camera werkte niet mee en Picasa is fijn, maar geen wonderphotoshop! De linkerkleur hieronder is wit, niet zilver (is niet heel duidelijk haha) en de groene kleur is in werkelijkheid zoals de productfoto hierboven.




Verder heb ik natuurlijk ook nog een paar mono oogschaduws, deze vind ik over het algemeen best fijn maar toch gebruik ik ze niet zo heel vaak. De gouden kleur van Catrice (oude collectie!) en de zilveren Etos baked eyeshadow zijn supermooi gepigmenteerd en fijn om mee te werken, de rest van de oogschaduws is ook prima maar deze twee springen er echt uit. Zoals jullie zien heb ik bijna alleen maar budget oogschaduw en hoewel ik dit ooit wil aanvullen met Inglot (prachtige oogschaduws voor een relatief lage prijs) en Too Faced (Natural Eye Palette, please be mine!) ben ik wel tevreden met budget.



vlnr: Miss Helen, Etos, Catrice, Etos, Essence, 2x Sephora
Op de swatch is het turqoise kleurtje van de Hema toch wel erg pretty... die verhuist van het mandje naar het laatje!

Verder heb ik nog een aantal palettes, namelijk het Sleek Original, 88 Matte en Warm en een palette van Active Cosmetics. Hier zijn een paar foto's, geen swatches in dit geval!


 


Mijn twee favorieten zijn het Sleek Original palette voor mooie shimmer kleurtjes, het 88 Matte palette voor felle matte kleuren en het 88 Shimmer palette van mijn moeder (niet op de foto's, dat wil je ook niet haha, haar palette ziet er echt mishandeld uit) voor nog meer shimmer. Het Active Cosmetics palette gebruik ik niet zo vaak, maar de gouden kleurtjes (1e en 4e rij) zijn wel heel mooi en fijn. Het 88 Warm palette is ook best goed, maar de kleurtjes zijn toch net niet wat ik wilde toen ik het palette kocht. Het palette is fijn voor highlighters en wenkbrauwkleuren, maar hij is niet wat ik ervan verwachtte.

Dat waren al mijn oogschaduws, ik ben benieuwd wat jullie er van vonden. Nu gaan we snel verder met eyeliners, oogpotloden, mascara's en andere spulletjes! Als eerste oogpotloden, hiervan heb ik een flinke verzameling terwijl ik ze vrijwel nooit gebruik. Mijn favorieten zijn de Bourjois Khol&Contour, het Artcool draaipotlood en het wenkbrauwpotlood van de Hema.


De swatches zijn van links naar rechts in dezelfde volgorde als de potloden hierboven (dan van boven naar beneden). De MAX, Bourjois en ARTCOOL potloden zijn heel creamy, die van de Hema wat minder. (ik had hiervoor twee veegjes nodig en nog is het niet zo mooi). Het wenkbrauwpotlood ziet er misschien niet zo gepigmenteerd en creamy uit, maar dat hoeft ook niet bij een wenkbrauwpotlood :)


vlnr: Hema (wenkbrauwpotlood), Hema, 2x MAX (Action), 2x Hema, ARTCOOL, Bourjois

Ik gebruik vaker eyeliner dan oogpotlood, maar ook dit draag ik niet heel vaak. Ik krijg mijn lijntje nooit dun en onopvallend waardoor ik er snel zwaar opgemaakt uitzie. Toch heb ik wel fijne eyeliners, dus het ligt aan mijzelf of aan mijn ogen.. Ik gebruik zowel vloeibare eyeliners als gelliners, ik vind ze allebei heel fijn.


De swatches zijn nog niet helemaal droog, ik was weer eens ongeduldig. Ook is de foto vrij wazig, mijn excuses hiervoor! Als ik moet kiezen tussen mijn gelliners ga ik voor die van Coastal Scents, hij is zwarter, fijner en is met make-up remover gewoon van mijn ogen af te halen, in tegenstelling tot die van Catrice. Mijn favoriete vloeibare eyeliner is van Hema, hij is bijna perfect (de bijna komt omdat ik er toch een vrij dik lijntje mee maak). De Essence Metal Glam eyeliner vind ik ook wel leuk, maar de zilveren van Catrice was een miskoop. De glittereyeliner is nu ongeveer op, maar ik zal hem eens opnieuw kopen (van 2True, want Essence verkoopt m niet meer) want hij is fijn bij looks.


vlnr: Coastal Scents, Catrice, Essence, Hema, Essence Metal Glam, Catrice Glamourama en Essence glitter.

Het laatste onderdeel van mijn oogmake-up stash (eindelijk, wat een lang artikel, sorry guys!) is de mascara en oogschaduwbasis. Kwasten horen er trouwens niet bij, die komen in een apart stash-artikel vanwege mijn kwastenbestelling bij ELF die nog binnen moet komen.
Ik heb vrij veel mascara's, in mijn witte bakje ligt nog een hele verzameling van Essence maar die zijn niet eens meer verkrijgbaar dus laat ik ze maar niet zien.



Hiervan heb ik geen swatches, maar wel close-ups van de borsteltjes. De oogschaduwbasissen (het potje is van de Hema, die heb ik gedepot) en wimperkruller laat ik voor wat het is, maar hier zijn de mascara's, verdeeld over 2 foto's.

Als eerste budget. Mijn favorieten zijn de Essence Lash&Brow gel die ik elke dag voor mijn wenkbrauwen gebruik en de Catrice Allround mascara, mijn enige overgebleven waterproof die nog steeds fijn is.


vbnb: Essence Lash&Brow, Essence All Eyes On Me bruin, Hema Glamour Curl, Catrice Allround Mascara waterproof

Verder gebruik ik liever de midprice mascara's zoals de Colossal van Maybelline en Lash 360 en Exquisite Curl van Boots No.7


vbnb: Maybelline The Colossal 100% Black en Waterproof (leeg), Boots No.7 Exquisite Curl bruin en zwart, Boots No.7 Lash 360

Na het maken van dit artikel heb ik trouwens mijn laatje even opgeruimd, kijk het verschil tussen de voor-foto (helaas bewerkt voor het vorige artikel) en de na-foto:



Een stuk minder vol toch?

Nou, dit was dan mijn oogstash, ik hoop dat jullie het leuk en niet te langdradig vonden. Laat me weten wat jullie vinden van zo'n uitgebreid artikel met swatches! Volgende week vrijdag komt het artikel over mijn gezichtsmake-up online.

Liefs, Nina

PS: Laatste kans om mee te doen aan de winactie!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...