Pagina's

woensdag 3 augustus 2011

Mijn nagels: Vroeger en nu

Mijn nagels waren altijd mijn handelsmerk. Lange, sterke, verzorgde nagels, ik heb ze mijn hele leven gehad. Maar de afgelopen tijd pakte ik steeds vaker mijn schaartje en vijlen erbij. De reden? Korte nagels zijn mooi!

Ik heb lange nagels altijd mooi gevonden, ze maakten mijn handen slank en elegant. Zelfs als klein kind waren mijn nagels langer dan gemiddeld. Het is zelfs zo erg dat ik me enorm onhandig voelde als ik mijn nagels kort had geknipt. Mijn nagels waren mijn wapen én mijn handelsmerk.
In de loop der jaren werd mijn gemiddelde nagellengte steeds korter, maar ook mijn nagels zelf maakten een ontwikkeling door. Kijk maar eens mee naar het verschil tussen mijn nagels bij mijn allereerste nagellakswatch en nu:



Dit waren mijn nagels bij mijn allereerste nagellakswatch op deze blog, in augustus 2010. Zoals je ziet is het wit van mijn nagels heel lang, maar het roze nog best kort. In de loop van dit jaar is mijn nagelbed (het roze) flink verlengd, maar heb ik het wit korter gehouden. Ook vijl ik mijn nagels tegenwoordig een stuk ronder dan vroeger.

Toen ik eens mijn oude nagelswatches ging bekijken zag ik dat ik meestal ongeveer dezelfde nagellengte heb aangehouden. Niet lang, maar ook zeker niet kort, gewoon een beetje ertussenin. Af en toe waren mijn nagels me iets te lang, dan knipte ik ze soms weer helemaal kort en zo konden ze opnieuw groeien. Het moet natuurlijk wel allemaal in beweging blijven hè? :)

In juni kwam ik er achter dat mijn nagels door alle nagellak die ik droeg flink verzwakt en vooral verkleurd waren. Zonder nagellak zagen ze er nu zo uit, slap en geel. Ondanks dat mijn nagelbed langer was vind ik mijn nagels hier minder mooi dan in augustus 2010.


Sinds die tijd heb ik mijn nagels flink verzorgd. Ik heb ze regelmatig korter geknipt en gevijld, zodat het ergste geel er af zou groeien. Verder heb ik nagelverharder van de Etos gebruikt om ze sterker te maken. Ook ben ik flink in de weer geweest met Sephora's deyellowing serum, dat echt werkte. Helaas heb ik daarna mijn nagels een badje gegeven in de hoop dat het geel weg zou trekken, maar hier zijn ze nog veel slapper en geler door geworden. Het heeft uiteindelijk een maand geduurd, maar toen ik voor survivalkamp mijn nagels helemaal kortknipte besefte ik dat mijn sterke witte nagels al bijna terug zijn. Het gaat nog een week of twee duren voordat ze weer op de perfecte lengte zijn, maar daarna blijf ik ze flink verzorgen.
Dit artikel was dan ook een soort inleiding naar het volgende artikel over mijn nagels, waarin ik mijn favoriete verzorgingsproducten laat zien. Dit zijn de producten die mijn nagels uit de put hebben gehaald toen ze er zo aan toe waren als in juni.

Op het moment zien mijn nagels er nog steeds niet heel mooi uit, ze zijn nog wat zwak en geel, maar al een stuk verbeterd sinds juni:



Mijn nagels zijn al flink aan het opknappen, en ik ben van plan nu een tijdje minder nagellak te dragen en ze beter te verzorgen.

Ik hoop dat jullie dit persoonlijke artikel over mijn nagels leuk vonden om te lezen. Ik had hem eerst langer gemaakt, met tussentijdse foto's, maar heb het een beetje ingekort om het niet al te langdradig te maken.

Q: Hoe zien jouw nagels er uit? Lang, kort, sterk, slap, wit, geel? En wat doe je om ze goed te verzorgen?

Morgen komt het nagelverzorgingsartikeltje online!

Liefs, Nina

PS: Vergeet niet mee te doen aan mijn winactie zodat je een Sleek palette kunt winnen!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...