Pagina's

donderdag 4 augustus 2011

Mijn favoriete budget nagelverzorging

Gisteren zagen jullie al het artikeltje over mijn nagels. De laatste tijd hebben ze steeds meer verzorging nodig omdat ze slap en geel zijn geworden. Ik ben ook een enorme nagelbijter, waardoor ik geen verzorgde vingers meer heb. Mijn nagelriemen zijn altijd heel lelijk geweest, maar ze beginnen de laatste tijd ook op te knappen!
Mijn nagels zijn sinds een maand geleden veel sterker en witter geworden, en dat heb ik allemaal te danken aan de volgende producten:


Ik begin met de producten voor mijn nagelriemen, aangezien die toch wel heel belangrijk zijn. Ik heb twee producten, maar de nagelolie van Catrice gebruik ik niet zo vaak. Soms smeer ik mijn nagelriemen en mijn nagels in met de olie, en laat ik het daarna even intrekken. Het restje masseer ik in mijn nagels en nagelriemen. Dit geeft mijn nagels een beetje een oppepper.
Maar het allerfijnste product voor nagelriemen is toch wel Lush Lemony Flutter. Het verzorgt mijn nagelriemen, vooral op droge momenten zoals nu. Lemony Flutter is lekker vet en vochtinbrengend, maar ruikt ook nog eens lekker fris naar citroentjes! Ik heb een maand geleden een beetje van het spul in een klein reispotje gedaan, zodat ik het overal mee naartoe kan nemen. Toch vergeet ik heel vaak wat Lemony Flutter op te smeren, waardoor mijn nagelriemen alsnog best droog zijn.



De volgende twee producten  gebruik ik heel vaak. Allereerst hebben we een nagelverharder van de Etos, deze heb ik al heel lang. Hij werkt perfect en is ook lekker goedkoop. Ik heb aardig sterke nagels van mezelf, dus een kuurtje van twee weken is bij mij niet nodig. Ik gebruik de nagelverharder een paar dagen achter elkaar en verder als base coat.
Op de dagen dat ik geen nagelverharder of nagellak draag gebruik ik mijn deyellowing serum van Sephora. Deze was ooit felroze, maar is inmiddels heel erg verkleurd en vrijwel doorzichtig. Als er weer een 3 voor €10 actie is neem ik een nieuwe mee, want de werking is ook wat minder geworden. Het is een doorzichtig nagellakje dat mijn nagels er witter uit laat zien. Het trekt ook in de nagel, waardoor het uiteindelijk vanbinnen minder geel wordt.



Verder zijn vijlen ook heel belangrijk voor mooie nagels, ik gebruik altijd kartonnen vijlen omdat ik dit het fijnste vind. Om mijn nagels korter te maken gebruik ik een ruw vijltje, haakjes werk ik weg met een fijne vijl van Essence. Ook heb ik een glansvijl van Herôme, af en toe maak ik met de zwarte kant mijn nageloppervlak glad, en de witte kant laat het mooi glanzen.



Nagellak kan heel slecht zijn voor mijn nagels, daarom draag ik altijd een base coat. Ik wissel een beetje af tussen goedkope merken, maar meestal pak ik mijn doorzichtige van de Action. Deze kost slechts 45 cent en beschermt mijn nagels in de meeste gevallen goed tegen verkleuringen en andere beschadigingen. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden, vandaag zijn mijn nagels namelijk flink verkleurd door het blauwe Essence lakje 'Choose Me'. Zonde, maar door een sodabadje is de meeste verkleuring verdwenen. Toch geeft dit aan dat mijn base coat niet goed genoeg is. Aanraders, anyone?
Ik gebruik ook altijd een sneldrogende top coat, en hoewel dit geen nagelverzorging is vond ik dat hij toch wel een plaatsje verdiende in dit artikel. Het is de INM Out The Door fast drying top coat, en hij is geweldig! Love-love-love it!



Op dit moment vind ik mijn nagels nog niet mooi, en daarom ga ik ze twee weken lang intensief verzorgen met de spullen uit dit artikel. Daarna zal ik weer een update plaatsen over hoe mijn nageltjes eruitzien. Op dit moment zien ze er zo uit:


Ik weet zeker dat mijn favoriete verzorging zal helpen, ik ben namelijk heel tevreden met deze spulletjes. Vooral mijn deyellowing serum van Sephora en mijn Lemony Flutter zijn favoriet.
De nagelverharder van Etos en de nagelolie van Catrice zijn lekker budget, maar helaas is de nagelolie van Catrice niet meer verkrijgbaar. Ik zag dat Essence en Kruidvat eigen merk ook zo'n nagelolie hebben, dat zal vast ook prima werken.
Het Sephora deyellowing serum, de vijl van Herôme en de Lush Lemony Flutter kosten iets meer, maar zijn hun geld zeker waard. Ik heb het deyellowing serum trouwens in een 3 voor €10 actie gekocht, dan is hij ook lekker budget.

Ik raad jullie deze producten zeker aan, en over twee weken plaats ik nog even een update van hoe mijn nagels er dan uitzien!
Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...