Pagina's

dinsdag 9 augustus 2011

Inspiration: Arabian & Iranian make up

Zoals jullie misschien wel weten ben ik half Iraans en de laatste dagen ben ik me wat meer gaan verdiepen in de Iraanse make-up. En die is moooooi! Ik wist er eigenlijk vrij weinig van, ik wist ook niet dat Iraanse make-up anders was dan Arabische. Ik heb een paar foto's opgezocht die ik even met jullie wil delen.








Er zijn veel opvallende kenmerken aan de Arabische en Iraanse make-up. Ten eerste de flawless skin die we allemaal wel kennen. Het valt ook op dat alles, maar dan ook alles, perfect geblend is. De ooglooks lopen supermooi door en ik heb ook nog geen streep kunnen ontdekken in de gezichtsmake-up. Daar in zitten er wel verschillen in de make-up stijlen, Arabische looks hebben vaak strakke lijnen bij de ogen terwijl Iraanse looks altijd overal perfect geblend zijn. Ook zijn beide looks altijd voorzien van mooi omlijnde ogen en vooral bij Iraanse make-up vaak opvallende (nep) wimpers. Hier onder staan nog twee filmpjes met foto's van Iraanse make-up, de ene look wat mooier dan de andere.





Niet alle looks zijn trouwens Iraans, er is veel discussie over dat sommige dingen juist Arabisch/Pakistaans/etc. zijn. Toch is het idee leuk, en ik ga de komende dagen even experimenteren met Arabische/Iraanse make-up. Verwacht dus wat meer looks (als het lukt tenminste!)
Ook ga ik morgen beginnen met het inplannen van vakantie-artikelen, 13 augustus ga ik twee weken naar Frankrijk en ik wil jullie niet helemaal in de steek laten. Ik ga proberen iets in te plannen voor elke dag, maar misschien kom ik niet overal aan toe en wordt het om de dag.

Ik hoop dat jullie dit korte inspiratieartikel een beetje leuk vonden, sorry dat het net als gisteren wat minder uitgebreid is! Morgen komt de shoplog van ELF, H&M, Monki en Enchantra online, en daarna ga ik weer wat uitgebreider verder met reviews en andere artikelen. Stay tuned!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...