Pagina's

dinsdag 2 augustus 2011

Favoriete producten van juli

Het is inmiddels 2 augustus en dat betekent dat juli alweer voorbij is. Iets regenachtiger, kouder en bewolkter dan ik had verwacht, dus ik hoop dat augustus daar verandering in gaat brengen! In ieder geval is het weer eens tijd voor een favorieten van de maand, met deze keer juli! Sommige producten zijn al voorbij gekomen in mijn Top 10 Award, anderen alleen in een review of misschien helemaal niet. Let's check it out!




Allereerst moet ik even sorry zeggen. Hoewel ik nog steeds vaak budgetproducten gebruik bestaat deze favorieten van de maand voor een groot deel uit duurdere make-up. Ik weet dat veel meiden vaker budgetproducten willen zien, dus die zullen ook voorbijkomen, maar deze maand had ik wat meer te besteden en ben ik dus af en toe een MAC of Sephora binnengeglipt om iets te kopen. 

Hier komen mijn favorieten, het zijn er acht deze keer.

MAC Studio Sculpt foundation


Deze foundation is niet nieuw, ik heb hem namelijk in mei gekocht, toen ik in Londen was. Toch hoort hij bij mijn favorieten van juli, omdat ik hem deze maand herontdekt had. Hier voor gebruikte ik hem af en toe, maar nu het vakantie is heb ik vaak meer tijd om me op te maken en gebruik ik dan ook een laagje foundation. Tot nu toe breng ik hem aan met een sponsje (ik vind een foundationkwast totaal niet fijn, aangebracht met een sponsje ziet er veel natuurlijker uit) maar ik ben van plan binnenkort de Beautyblender aan te schaffen.
De Studio Sculpt is een hele fijne foundation met een semi-matte finish en een vrij dikke substantie. Hij kost €29 en is te koop bij MAC.



Deze contourblush heb ik al een tijdje en gebruik ik regelmatig om mijn gezicht een beetje te shapen. Hij is heel natuurlijk, maar geeft mijn gezicht toch net een beetje meer vorm (ik heb een heel bol gezicht). Hij is ook gewoon als blush te dragen, maar dat heb ik (behalve even uitproberen) eigenlijk nog nooit gedaan.
De pigmentatie is perfect, niet zo overdreven fel als Sleek maar wel duidelijk zichtbaar. Ook blijft hij goed zitten. MAC blushes kosten €19,50.

Hema eyeliner


Mijn Hema eyeliner heb ik al vrij lang, maar bevalt me nog steeds heel goed. Ik draag niet vaak eyeliner, maar net als bij de foundation doe ik dit vaker in de vakantie, als ik er meer tijd voor heb. De Hema eyeliner heeft een hard, puntig kwastje, ik weet even niet meer hoe het heet:


Het kwastje werkt fijn, al maakt hij wel redelijk dikke lijntjes. Ik moet zeggen dat ik preciezer werk met mijn gel eyeliners, maar elke keer dat ik die van Catrice gebruik droogt het op in mijn kwastje en wordt deze keihard. Vervolgens heb ik geen zin om 'm wéér te wassen, dus laat ik mijn gel eyeliners lekker liggen. Stom eigenlijk.. Oplossing: Ik ga een brush cleanser kopen! Wat te doen, ELF (€3,50) of MAC (€11) ??
Back to the point: Dit is een fijne eyeliner voor een laag prijsje, hij kost volgens mij €3,75 bij de Hema.



Deze oogschaduwbasis van Too Faced heb ik nu een aantal keren gebruikt en ik ben er nog steeds fan van. Hij maakt mijn oogschaduw intenser en zorgt dat het een stuk langer blijft zitten. Veel beter dan mijn Hema basis, en met korting (die er altijd wel is bij Sephora) niet eens zo heel duur. Het enige nadeel vind ik dat het in de tube wel gaat scheiden, waardoor er eerst een vies olielaagje uit het tuutje komt.. even later komt de basis, maar in het begin is deze dan vrij dun. Het helpt trouwens om de Shadow Insurance te bewaren op een koele plek, dan wordt de substantie iets steviger. De Too Faced Shadow Insurance is te koop bij Sephora en kost (zonder korting) €16,50.

Essence Colour&Shine eyeshadow in Fabulous


Ik ben niet echt dol op de oogschaduws van Essence, maar de Colour&Shine baked eyeshadows zijn nog wel fijn. Fabulous is een mooie donkerbruine kleur met gouden shimmers, heel pretty om in de arcadeboog te dragen bij een nude look:


 Het pigment is niet geweldig als ik hem uittest op mijn hand, droog komt de kleur niet zo goed over, maar als je hem vochtig aanbrengt is hij heel intens. Toch gebruik ik hem regelmatig gewoon droog met mijn oogschaduwkwast en op mijn ogen is hij wel goed gepigmenteerd (dat heb je soms, weet nog steeds niet hoe het kan..). Ik draag deze kleur toch altijd in een nude look, en dan hoeft hij niet zo intens. de oogschaduw blijft redelijk goed zitten en is van ruim voldoende kwaliteit. Niet super, niet slecht. De andere Colour&Shine kleuren bevatten meer pigment, maar ik vind dit kleurtje gewoon errug pretty!

MAC Lustre lipstick in See Sheer





Ik kocht deze maand ook een MAC lipstick, in de kleur See Sheer. Ik was op zoek naar een my lips but much better lipstick, en deze heb ik gevonden! See Sheer is een peachyrode kleur met een Lustre (vrij weinig dekking, redelijk veel glans) finish en geeft mijn lippen een mooie kleur. De lipstick is van goede kwaliteit (niet uitdrogend, blijft lang zitten, mooie gelijkmatige dekking en een natuurlijke glans), maar vooral heel mooi. Love it!

Beyonce Heat Rush parfum




Ik hou veel van parfum, en dan vooral van fruitige geurtjes. Kruidige luchtjes zoals Chanel No.5 passen niet bij mij, ik heb liever fris, zoet en fruitig. Toen ik Heat Rush, de nieuwe parfum van Beyonce rook was ik verkocht, wat een heerlijke zomergeur! Hij is superzoet, fruitig en gewoon lekker, en ik ben er gek op. Ik heb een klein flesje van 15 ml, deze kostte €15 bij het Kruidvat. Voor de parfumliefhebbers heb ik ook even de geurnoten opgezocht, dat zijn:
Topnoten: Passievrucht, bloedsinaasappel en kers
Hartnoten: Tijgerorchidee, mangobloesem en oranje hibiscus
Basisnoten: Teakhout, honing, amber en muskus

INM Out The Door top coat




Ik lak heel vaak mijn nagels, maar meestal verpest ik ze als ze nog niet droog zijn. Heel vervelend, maar ik bleef het doen. Tot ik de INM Out The Door top coat kocht bij een beautywinkeltje in de stad! Deze top coat droogt zo snel dat ik gewoon geen tijd meer heb om mijn nagellak te verpesten. Mijn nagellak is hiermee snel uitgehard, waardoor ik geen half uur meer moet wachten voor ik iets normaals kan doen. Echt een hele opluchting, ik ben gek op deze top coat!

Dit waren alweer mijn favorieten van juli, volgende keer (weet nog niet wanneer, ik doe dit niet elke maand) weer nieuwe producten! Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en ik raad deze producten echt aan dus als iets je wel wat lijkt, zeker proberen!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...