Pagina's

donderdag 25 augustus 2011

Essence Colour&Go: Gold Rush

Als een verlaat verjaardagscadeautje kreeg ik een aantal weken geleden een aantal Essence spulletjes voor mijn verjaardag. Eén van de lakjes uit het pakketje was een goudachtig kleurtje van de Colour&Go lijn, genaamd Gold Rush. Het leek me wel een mooi lakje en daarom heb ik hem voor jullie geswatcht.




Gold Rush is een goud kleurtje, maar neigt iets naar zilver en beige. Ik vind de kleur heel mooi, maar de frost finish is minder mijn smaak. Meestal zijn lakjes met zo'n finish heel streperig, en ik was benieuwd of deze dat ook zou zijn. In het potje ziet de kleur er supermooi uit, dus ik hoopte van niet.


Ik begon met lakken en het bleek dat dit lakje veel sneller dekte dan ik dacht! Met 1 laagje vind ik 'm heel mooi, je ziet nog wel je nagel doorschijnen maar de nagellak is duidelijk aanwezig.


Daarna bracht ik nog een laagje aan om te kijken hoe hij er volledig dekkend uitzag, maar dit viel me een beetje tegen. Hij is inderdaad heel streperig, en hoewel de kleur leuk is vind ik hem volledig dekkend maar niks. Voortaan houd ik het bij één laagje!





Op Nailart Creations las ik dat een matte topcoat een oplossing is voor streperige lakjes. Door het matte effect verdwijnen de strepen, dus ik besloot het te proberen.


De strepen zijn inderdaad verminderd (niet helemaal weg helaas) maar mat vind ik het lakje ook niet zo mooi. Wel beter, maar voortaan houd ik het gewoon bij één laagje, dat vind ik veel leuker.

Ondanks dat ik het effect van twee lagen helemaal niet mooi vond ben ik toch blij met het lakje. Hij lakt heel fijn en dekt goed, waardoor hij er met één laag perfect uitziet. Wel is hij wat streperig en vind ik de finish niet mooi als hij volledig dekt. Dit is natuurlijk mijn eigen mening, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Laat me weten wat jij mooi vindt!

Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...