Pagina's

maandag 29 augustus 2011

Arabian Inspired Makeup #1


Herinneren jullie je dit artikel nog, waarin ik mooie foto's liet zien van Arabische en Iraanse make-up? Ik heb een beetje zitten experimenteren, en vandaag laat ik jullie mijn eerste poging zien.


Ik liet me inspireren door de volgende foto, maar maakte hem niet exact na. Ik gebruikte groene, gele en blauwe oogschaduws uit het 88 Shimmer palette van mijn moeder. De subtiele highlighter op mijn wenkbrauwbot is 'Bow' uit het Sleek Oh So Special palette.


Ik ging aan de slag met mijn oogschaduws en na lang aanbrengen, blenden, opnieuw aanbrengen en opnieuw blenden had ik eindelijk een resultaat dat zowel felgekleurd als mooi geblend was. Het was nog best lastig, want door het blenden vervaagden de kleuren een beetje, terwijl de look echt fel moest blijven. Uiteindelijk is het me toch gelukt (thank god voor mijn blendingbrush van ELF, het kleine formaatje was echt perfect) en ik ben best trots op mijn creatie. Toch vind ik 'm nog niet helemaal Arabisch, het is 'm toch net niet. Dat wordt nog veel oefenen!





Ik heb ook een halve full face foto voor jullie. Waarom een halve? Het lukte me niet om normaal op een foto te staan, dus heb ik hem maar doormidden geknipt. Nog steeds niet mooi, maar nu durf ik 'm tenminste online te zetten. Let ook op de rest van de make-up, ik zorgde voor een flawless skin met twee laagjes foundation in plaats van één, gebruik verder geen blush of bronzer voor een egaal gezicht (ik heb tamelijk roze wangen van mezelf, dus blush is niet heel nodig) en tekende mijn wenkbrauwen bij. Ook had ik glossy nude lips, maar dat is niet zo duidelijk op de foto. Ze lijken wel mat, terwijl dit gewoon een shiny lipgloss is. Heeeel vreemd...


Ik heb de volgende producten gebruikt voor deze look:

Gezicht
MAC Studio Sculpt foundation
Catrice Allround Concealer
Essence XXXL Nudes lipgloss in Toffee Forever
Hema Eyebrow pencil in 09

Ogen
Too Faced Shadow Insurance
Coastal Scents 88 Shimmer palette
Sleek Oh So Special palette
Coastal Scents gel eyeliner in True Black
Maybelline The Colossal 100& Black mascara

 Ik ben benieuwd wat jullie vinden, is dit een goede eerste poging of heb ik nog veel meer oefening nodig om dit 'arabian inspired make-up' te noemen? Laat het even weten. Kritiek is van harte welkom (sterker nog, ik wil graag weten wat mijn verbeterpuntjes zijn), maar houd het wel respectvol en opbouwend. Ik hoop dat jullie het een mooie look vonden, laat lekker een comment achter!

Liefs,
Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...