Pagina's

maandag 25 juli 2011

Tag - Top 10 Award

Ik ben weer getagd, dit keer door Rachelle (Katy's blog). Het is de Top 10 Award, waarbij ik mijn 10 favoriete cosmetica producten moet laten zien.



De regels zijn:

* Zet de Top 10 Award foto op je blog:


* Maak een lijst met je top 10 cosmetica
* Tag 10 andere bloggers

En nu moet ik toegeven dat ik enorm gefaald heb.. cosmetica is een breed begrip, maar ik besloot voor mezelf dat ik het bij huidverzorging en make-up zou houden. Maar toen ik ging linken naar Katy's blog zag ik daar dit stukje staan:

Cosmeticaproducten zijn te verdelen naar de volgende productgroepen: Bad- en doucheproducten, decoratieve cosmetica (make-up), deodorants, geuren, haarverzorging, huidverzorging, kindercosmetica, mondverzorging, scheerproducten, zeep en zonnecosmetica.

Fail! Bedenk dus dat ik het hier alleen heb over mijn favoriete gezichtsproducten.

Ik heb de producten in willekeurige volgorde gezet, met foto's, swatches, toelichting en als ik al eens een review heb geschreven, de link staat in de titel. Enjoy!



1. ONYX Intensieve huidreinigingspads
Te koop bij de Action voor €1,59 per doosje


Een aantal maanden geleden zag ik bij de Action een schap vol met deze doosjes. Het zijn kleine reinigingsdoekjes die helpen tegen onzuiverheden, en hoewel ik een beetje sceptisch was toen ik een doosje kocht ben ik nu helemaal overtuigd. Binnen een paar weken waren al mijn onzuiverheden weg en had ik een mooie huid. Het beste kun je de doekjes 2 keer per dag gebruiken, maar als je huid eenmaal mooi is kun je dit afbouwen naar 1 keer per dag of zelfs minder vaak. 

De doekjes zijn klein en hebben twee verschillende kanten. De ene kant is gewoon wit en egaal, en bevat een reinigingslotion. De andere kant heeft groene stipjes, waardoor het wat ruwer aanvoelt. Ik gebruik zelf liever de witte kant.


Dit is zeker weten het beste huidproduct dat ik ooit geprobeerd heb, omdat mijn huid er veel mooier van is geworden. Ook is de prijs zeer aangenaam, met een doosje van €1,59 doe je 40 of 80 dagen (1 of 2 keer per dag).

2. MAC Studio Sculpt foundation
Te koop bij MAC counters voor €29


In Londen kocht ik deze MAC foundation, omdat ik eindelijk een foundation in mijn kleur (ik vermoedde NC25) wilde. Het werd lastig om deze kleur te vinden, omdat ik blijkbaar geen duidelijke gele of roze ondertoon heb. Uiteindelijk matchte de NW25 het beste met mijn huid, ook nu ik inmiddels wat bruiner ben. 
Ik gebruikte de foundation af en toe, als ik een bad skin day had, maar in de vakantie heb ik hem herontdekt. Als ik de tijd heb om me uitgebreid op te maken gebruik ik altijd mijn Studio Sculpt, omdat hij mijn huid mooi en egaal maakt. Ook ziet het er redelijk natuurlijk uit door de 'dewy' finish, de foundation is niet zo mat als veel andere. Verder blijft de Studio Sculpt ook enorm goed zitten, dus ik ben helemaal weg van deze foundation. Ja, hij is duur, maar oh zo fijn! (Inmiddels heeft mijn moeder hem ook gekocht, omdat ze mijne zo fijn vond!)

3. NYC Lipstain in Endless Spice
Te koop bij Kruidvat voor €3,99


Bij de NYC Inruilactie scoorde ik 7 gratis producten, waaronder deze lipstain in Endless Spice. Dit is een oranjerood kleurtje, niet te opvallend maar wel super mooi! De lip stain trekt goed in je lippen en blijft zo lang zitten, tenzij je iets eet of drinkt, dan zijn alleen de randjes nog over. Maar het mooiste aan de lip stain vind ik de prachtige kleur. 

Ik heb geen lipswatch, maar bij dit artikel op Teskuh.nl zie je wel hoe mooi de kleur is.
4. Catrice Defining Duo Blush in Peach Sorbet
Te koop bij Kruidvat voor €3,49


Deze peachy blush van Catrice geeft me een natuurlijk blosje door de roze kleur, en een beetje shimmer door het lichte peachy kleurtje. Gemengd is het de perfecte everyday blush!



Te koop bij alle drogisterijen voor €1,99


Toen ik mijn geliefde blikje Vaseline Rosy Lips per ongeluk liet smelten waardoor het een vies kliederboeltje in de dop werd wist ik wel wat ik moest doen: meteen naar de drogist rennen voor een nieuwe! Ik kan niet zonder deze lippenbalsem, hij verzorgt mijn lippen perfect en geeft ze een heel licht roze tintje, wat een stuk mooier is dan die wittige glans van normale vaseline. Love this one!


6. Maybelline Volum'Express The Colossal 100% Black
Te koop bij de drogist voor €13,95


Jullie kennen de Maybelline mascara The Colossal vast wel, maar deze 100% Black versie is minder bekend. Normale mascara's zijn soms niet echt diepzwart maar donkergrijs of nét niet zwart. Deze mascara is inktzwart en verder hetzelfde als zijn broertjes met paarse en blauwe letters. Het enorme borsteltje is superfijn, vooral met mijn lange wimpers.


De mascara geeft mijn wimpers veel lengte en volume, maar helaas geen krul. Hij blijft redelijk zitten, maar als ik eerlijk ben vind ik de waterproof versie beter. Volgende keer koop ik die weer!

Te koop bij MAC voor €17,50


Dit product heb ik nog niet zo lang, maar is nu al een echte favoriet! Deze prachtige peachyrode lustre lipstick geeft mijn lippen een prachtige natuurlijke kleur die ik echt geweldig vind. Ook de kwaliteit is super, hij brengt mooi aan en blijft goed zitten. Loooooove this one!


8. Boots No7 mascara's: Lash 360 en Exquisite Curl
Te koop bij Boots apotheken voor ongeveer €15


Misschien hebben jullie deze mascara's wel eens voorbij zien komen op Beautylab.nl, ik in ieder geval wel. Volgens Serena waren dit geweldige krulmascara's, en die moest ik hebben. Inmiddels ben ik een paar maanden verder en ik moet zeggen dat ze inderdaad heel goed zijn, vooral om te krullen. Toch is de separatie net iets minder dan bij mijn geliefde Colossal, dus wissel ik het vaak af.
Trouwens, ik kan niet kiezen welke mascara beter is: de Lash 360 of de Exquisite Curl. Een kwestie van smaak denk ik, de borsteltjes zijn heel anders...





Pff, het einde is in zicht hoor, nummer 9! Sorry voor dit lange artikel guys!
Toen mijn Hema eyeshadow base uit begon te drogen en ik al een tijdje de primer van Too Faced zat te lemmen besloot ik dat het tijd was om mezelf te trakteren. En hoe kan dat beter dan met een beauty aankoopje (ik word daar altijd zo blij van!)
Ik ben nog steeds heel blij met mijn shadow insurance, hij werkt perfect! Het enige nadeel is dat hij een beetje gaat scheiden, waardoor het eerste druppeltje heel waterig is.

Te koop bij Kruidvat voor €3,49


Een product opnieuw kopen doe ik niet zomaar. Meestal maak ik iets al niet helemaal op, maar als dat wel zo is koop ik pas een nieuwe als ik echt heel tevreden was en het product niet te duur was. De Catrice Allround Concealer is het derde product (na de Colossal mascara en de Vaseline Rosy Lips) dat ik opnieuw kocht omdat de oude op was. De concealer bevat verschillende kleurtjes en is daarom heel geschikt voor zomer én winter, en voor donkere kringen en roodheid. De enige kleur die ik nooit gebruik is de eerste kleur, die is veel te licht voor mij.



Dit was het dan, een heel lang artikel waar in ik mijn 10 favoriete producten liet zien. Ik heb nog meer favorieten, maar ik mocht er maar 10 opnoemen en anders werd dit artikel wel heel lang! Ook houd ik nu nog wat over voor mijn favorieten van juli artikel..

Oh ja, het is eigenlijk de bedoeling dat ik nu 10 bloggers tag maar omdat ik pas nog een tag heb gedaan vind ik dat niet zo'n goed idee. In plaats daar van mag iedereen hem overnemen.

Ik hoop dat jullie deze lap tekst een beetje interessant vonden! :)
Liefs, Nina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...