Pagina's

woensdag 27 juli 2011

Review: NYC In a New York Minute Quick Dry Nail Polish

Vandaag heb ik twee nagellakjes die ik voor jullie ga reviewen. Het zijn sneldrogende lakjes van NYC, het budgetmerk dat sinds een paar maanden bij Kruidvat verkrijgbaar is. Ik kocht 220 Canal Street en 228 Chelsea (ja, vóór mijn no-buy hihi). Dit zijn allebei donkerrode lakjes, maar Canal Street neigt naar bruin en is verder donkerder en meer shimmery dan Chelsea.







Ik heb beide lakjes op een nagelwiel geswatcht, met zowel daglicht als lamplicht. Kijk maar even mee naar de swatches:

Chelsea is een vrij standaard rood lakje met een heel klein beetje shimmer. Het is een mooi lakje, dat dekt in twee à drie laagjes.
Canal Street is mijn favoriet, dit donkere roodbruine lakje heeft een fijne shimmer en een prachtige kleur. Ook deze dekt in twee laagjes.

Opvallend aan de NYC lakjes vind ik de substantie, deze is heel dun en vloeibaar! Dit heeft voordelen en nadelen. Een voordeel is dat je het niet snel streperig wordt en kleine deukjes mooi opgevuld worden. Helaas loopt de dunne lak snel uit en wordt het dan een beetje een kliederboel op je nagelriemen. Hoewel ik door de donkere kleuren had verwacht dat de lakjes in 1 à 2 lagen zouden dekken (je weet wel, 1 laag is net genoeg, maar 2 is mooier) had ik op elke nagel echt 2 lagen nodig voor een beetje dekking. Als je de nagellak dun aanbrengt is 3 misschien wel nodig.

Ik vind vooral Canal Street een mooie kleur, de donkere mengeling tussen rood en bruin staat heel chic en laat mijn vingers er slanker uitzien. Ik droeg deze nagellak twee dagen en heb daar wat foto's van gemaakt (bij lamplicht)


De kleur in het echt komt niet helemaal terug op de swatchfoto's, in daglicht is de nagellak iets roder.





Ik heb ook een swatchfoto gemaakt met de flitser, deze is helaas wat overbelicht:


In daglicht zag de nagellak er zo uit als op de volgende foto, al was de shimmer in het echt iets meer aanwezig.



Het valt jullie vast wel op dat ik veel tipwear heb, terwijl ik deze nagellak pas één dag droeg. Dat brengt me op een groot nadeel aan de lak: hij blijft onwijs slecht zitten! Na anderhalve dag heb ik veel tipwear en ook al wat chips, terwijl ik gewoon een base- en topcoat droeg. Jammer, want ik had dit chique lakje graag langer op mijn nagels gehad. Het is dus aan te raden een langhoudende top coat te gebruiken en je nagels van te voren goed vetvrij te maken, anders houdt dit lakje echt niet lang genoeg.
Hoewel het prachtige lakjes zijn die best fijn lakken is de houdbaarheid een groot nadeel. Even kijken wat er uit de beoordeling van de NYC In A New York Minute lakjes komt..

Pluspunten
- Mooie kleuren, vooral roodtinten
- Dunne substantie, dus niet streperig of bobbelig
- Canal Street dekt gewoon in twee lagen
- De prijs: lakjes van NYC kosten €1,99 per stuk (Kruidvat actie: 2 voor €3)
- De verkrijgbaarheid: Gewoon bij het Kruidvat
- Nagellak droogt heel snel

Minpunten
- Chelsea dekt slecht, 2 à 3 lagen zijn nodig terwijl het geen lichte kleur is
- Superslechte houdbaarheid: met base- en top coat geen dag zonder tipwear
- Dunne nagellak loopt snel uit naar de nagelriemen tijdens het lakken

Kopen als.. je een goedkope, sneldrogende nagellak zoekt die niet zo dik lakt en niet lang hoeft te blijven zitten
Laten liggen als.. je nagellak meer dan een dag draagt en niet tegen tipwear kunt

Zou ik dit opnieuw kopen? Nee

Werking 23/50
Prijs 18/20
Gebruiksgemak 7/10
Verpakking 8/10
Textuur/Geur 6/10

Cijfer: 6


De NYC In A New York Minute lakjes zijn mooi, sneldrogend en goedkoop, maar de houdbaarheid en dunne substantie zijn minder. Voor een vergelijkbare prijs en veel betere kwaliteit vind je de Catrice Ultimate Nail Laquer en Essence Multi Dimension nagellakjes, dus vind ik de NYC Quick Dry lakjes geen aanraders.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...